Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
#Kotomoto:
mooie foto's! Het lijkt erop dat je een helmcamera hebt gemonteerd. Laat je de video ook nog even zien? :Y

Dank je wel. De filmbeelden worden nog bewerkt, daarna zal ik ze zeker posten. Uiteraard op de beelden geen Norge, maar wel motoren die moeite hebben te volgen ( ook naar achteren gefilmd) 8-)
Op de autobahn legt de Norge het wel weer af tov de andere qua pure topsnelheid.... Maar dat boeit niet zo, dan neem ik mijn Bimota wel mee (die doet net geen 300 op de teller)

Beelden zijn wel heel mooi geworden vind ik, met een 1080p camera ( contour 2).
 
Laatst bewerkt:
Ik zag ook een Suzuki (tankje) in een race frame op jouw albumsite, is een mooie machine geworden. Inderdaad topsnelheid is niet boeiend, de bochten en het uit accellereren, daar gaat het om en daar is de Norge gewoon goed in. Ik moet zeggen dat het best wel leuk is om dit Norge topic weer te zien bloeien! Nog 1 weekje wachten en dan Oostenrijk...
Ik kijk uit naar je filmpje!
 
Bijgaand de collega's op de Eiffel trip en myself...
Prima weer, dis allemaal in prima stemming. *D
full
 
Ik zag ook een Suzuki (tankje) in een race frame op jouw albumsite, is een mooie machine geworden.

Dat is een al te lang lopend project. Wil hem graag helemaal af maken, maar kom er gewoonweg niet aan toe. Ik hoop er dit najaar toch eindelijk ruimte voor te vinden. Wil er graag een circuit machine van bouwen om af en toe de baan (weer) mee op te gaan.
 
Leuke foto's! Het straalt eraf dat je het samen erg naar de zin gehad hebt.

Vandaag van Emmen naar de Bilt heen en weer, bij m'n ouders op bezoek. Ik had de motor voor het huis van m'n ouders gezet. 10 minuten later liep de buurman er enthousiast om heen. Ik wilde net even een praatje maken, toen was hij al weer naar binnen.

Ik ben er intussen achter waarom motoren op de snelweg ongeveer 140 rijden: het verbruik is hetzelfde, volgens de computer, of je nou 100, 120 of 140 rijdt. En het is veel rustiger om je heen, als het niet te druk is.
 
Ik heb de koplampen (dimlicht) vervangen. Moet het windscherm en het dashboard voor los. Dus maar beide lampen vervangen. Waren Osram en hebbebn er 37.000km in gezeten. Nu standaard Philips. Ik had Ecovision willen hebben, maar die moest ik bestellen, want H3 is niet zo gangbaar.
In mijn boekje staat overigens H7 maar het zijn H3. :N
 
Inderdaad staat het niet goed in het boekje. Die fout heb ik ook al eens gemaakt.
Vervangen is een hele klus vind ik, maar ze gaan niet snel kapot is ook mijn ervaring.
 
Leuke foto's! Het straalt eraf dat je het samen erg naar de zin gehad hebt.

Vandaag van Emmen naar de Bilt heen en weer, bij m'n ouders op bezoek. Ik had de motor voor het huis van m'n ouders gezet. 10 minuten later liep de buurman er enthousiast om heen. Ik wilde net even een praatje maken, toen was hij al weer naar binnen.

Ik ben er intussen achter waarom motoren op de snelweg ongeveer 140 rijden: het verbruik is hetzelfde, volgens de computer, of je nou 100, 120 of 140 rijdt. En het is veel rustiger om je heen, als het niet te druk is.
Bj mij maakt het wel uit. Rijd ik ongeveer 100 km/u dan rijd ik de tank ongeveer met 1/20 l/km leeg. Als ik 120 tot 130 km/u rijd, dan is 1/18 l/km haalbaar met warm weer. In de winter kom ik niet in de buurt van de 1/20.
 
Ik geloof de computer ook niet. Wel viel me op dat ik met ongeveer 300 km aan een stuk voornamelijk snelweg 16 liter opgemaakt heb, de 300 km daarvoor, kortere stukjes, binnenwegen en bbk, 18 liter.
 
Bij mn griso 1200 8v is het verbruik wel ,,ietsje,, hoger,vooral in de stad slurpt ze gretig ,je ziet het verbruik op de boordcomputer dan oplopen,op de snelweg haalt ze bij 110 a120 km/u ongeveer 1-16,6 in de zomer,niet slecht zonder stroomlijn.
Op de binnenwegen tussen 1-14 a 1-16 afhankelijk van de gashand.
 
Leuke omgeving. Daun, wel eens in de buurt geweest!

Van de week voor het eerst bij nacht gereden. Wat een geweldige verlichting heeft de Norge! Ik kreeg ook als opmerking van anderen dat overdag de zichtbaarheid erg goed is doordat de lampen best ver uit elkaar staan.
 
Heb sinds een week een tweedehands Norge (bj2010)
Dit weekend 500 km mee gereden. Prachtmotor. Alleen raar verschijnsel toen ik vanmiddag op het werk vertrok: na 200m sloeg hij af. Na herstarten nog een 20 km gereden zonder probl.
Hopelijk blijft dat zo want ik ben zinnens om dit weekend richting Luxemburg te trekken.
Nou ja, als back up kan ik de v11 nemen maar de Norge is fijner om te rijden.
 
Zeker gefeliciteerd. 2010, da's een jong ding! Wat kan je daar nou voor problemen mee krijgen. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's

Met de verwachtte regen denk ik dat de Norge echt veel plezieriger is komend weekend ;). Geniet er van!
 
Klopt het dat als je over een klinkerweggetje rijdt het windscherm een klapperend geluid maakt? Ik heb het idee dat het hele (elektrisch) verstelbare deel nogal rammelt. Of zou er een moertje los zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan