Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessant stuk over het aanpassen van de software!

Heb de site van de Moto Guzzi club gelezen en de pagina gevonden over de software en de kabel. Ook bij mij installeert de software op mijn Mac niet.

Wie heeft er ervaring met het aanpassen van de software én heeft de benodigde software en kabels in huis? Zou ik best een ritje naar toe willen makn om mijn Norge 4v GTL even te laten 'flashen'...
 
+1😁 Ik ben veel te digibeet ook al klinkt het eenvoudig. Dit zijn echter wel dingen die ik niet als leek zou doen in mn eentje! Geen idee hoe veel tijd en moeite dat kost voor iemand die dat vaker heeft gedaan.
 
Met toch weer een aantal nieuwe bezitters(waaronder ik zelf) ook reden om voorjaarsmeeting te doen? Las dat een aantal al vaker gedaan hebben...
 
full


Meestal komt Badslipper met enkele data op de proppen en dan loopt de rest vanzelf. Voor mij de enige 2 keer per jaar dat ik in een groep rij. Wel altijd een leuke dag.
 
Wat hoor ik, voorjaarsmeeting!? Ik zal binnenkort een paar datavoorstellen doen. :]

En een leuke Norge, RobbieGuzzi. Bijna de mooiste kleur, en een prima bouwjaar.

@Motormaatje: ik denk ook vaak dat de volgende elektrisch wordt. Maar verder denk ik nog niet aan een volgende. Je weet, ook met een wat ander soort vehikel mag je best mee als we een meeting hebben. Wat ik nog een struikelblok voor elektrisch vind is de grotere ritten, naar de Harz of zo. Of naar Malmö, waar ik in September misschien naar toe ga rijden.
 
Dank Badslipper !! Maar je maakt we wel nieuwsgierig wat volgens jou de mooiste kleur is :-)

En meeting lijkt mij erg leuk. en zal er ook zeker bij zijn als ik die datum kan !!!!!
 
Tsja, lange buitenlandse ritten gaat gewoon nog niet. Ik rijd voornamelijk zakelijk en daarvoor is een Zero een goede oplossing en veel goedkoper door de subsidies, minder onderhoud en goekopere energie. En nee, hij heeft niet de uitstraling van een Guzzi.
 
Bij Koeman staat een frisse zwarte Norge 8v. Gisteren geweest bij Koeman na garantie met verlichting problemen. Alles direct en zonder kosten opgelost 🌎🌝
 
Actieradiusproblemen worden sterk minder de komende jaren. Steeds meer automerken gaan modellen leveren die een grotere range leveren. Ook de zeer bekende Tesla. De eerste Model S zat op ongeveer 300 km. Ze zitten nu op ongeveer 450 km (600 km opgegeven) zonder dat de auto veranderd is. Betere accu technieken.
Daarnaast komen er onderweg steeds meer laadpunten en zal het laden ook steeds sneller gaan.

Prive electrisch rijden is voor mij nog ver weg maar ik vind het wel interessant. De modellen worden beetje bij beetje ook meer en leuker
 
@ RobbieGuzzi: Smaken verschillen natuurlijk, maar als je de foto hierboven bekijkt, is er 1 die er echt uitspringt. Dat hoeft niet voor iedereen dezelfde te zijn ;) .
 
+1 !
Dus ik sta trots bij een viskar in Diever uitleg te geven ( ja Italiaans, ja rood staat r goed. Tegenwoordig wel betrouwbaar hoor, ondanks italiaans)......wil ze niet meer starten. Lang leve het forum zodat ik niet te lang naar de oorzaak hoef te gissen. Accu vermoedelijk toch bijna op. Bij poging 5 sloeg ze toch maar aan, bang om haar baas en publiek voor gek te zetten. Staat weer aan de lader maar bestel toch maar alvast een nieuwe.
 
+1 !
Dus ik sta trots bij een viskar in Diever uitleg te geven ( ja Italiaans, ja rood staat r goed. Tegenwoordig wel betrouwbaar hoor, ondanks italiaans)......wil ze niet meer starten. Lang leve het forum zodat ik niet te lang naar de oorzaak hoef te gissen. Accu vermoedelijk toch bijna op. Bij poging 5 sloeg ze toch maar aan, bang om haar baas en publiek voor gek te zetten. Staat weer aan de lader maar bestel toch maar alvast een nieuwe.

Zwaardere accu inzetten van 310cca.
 
Ah super. Meende dat ik het al eens gelezen had maar wist niet meer waar. Linkje naar Jaramoto werkt ook nog dus dat gaan we morgen maar eens doen.
 
wie kan er iets zeggen of ik voor de 4 of 8 klepper moet gaan, wat zijn de voors en tegens, kan er een in belgie kopen uit 2011 met dus dat nieuwe blok, en hij is wit maar heeft al wel 75 k gelopen.
Of toch niet doen, ik ben 1.92 is er verschil met de beide type's?
Twijfel heel erg, ook en tel naar TLM bracht niet meer op, ze konden er geen zinnig woord over zeggen , de ene Guzzi moest al een revisie hebben bij 60k , de andere loopt 240k, ik hoop toch wat andwoorden te vinden hier.
Groet herbert
 
Ik ben voor de 8v gegaan. Vering en zitpositie beter dan de 4v. wel bij tlm verhoogd scherm erop gezet. Blok is bij juist onderhoud bullet proof. Electronica is ander verhaal.
 
En wit is wel heel speciaal.

Ik heb verhoogde stuurhelften (Helibar) op de 4V laten zetten. Dan is de zithouding hetzelfde als op de 8V. Dat kan een goedkopere optie zijn. Over het aantal km op de teller zou ik me niet druk maken, al helemaal niet als ze in betrekkelijk korte tijd gemaakt zijn. Tenzij het monster elke maand een storing had. Dus de onderhoudshistorie is erg belangrijk.
 
Ik heb eens in m'n agenda gekeken naar een geschikte zaterdag :] voor een leuke voorjaarsmeeting. Tot mijn verrassing heb ik in mei en juni veel mogelijkheden, dus ik stel het eens negatief: ik kan niet op 6 mei en niet op 24 juni. De overige zaterdagen zijn prima.

Wie biedt?

En Motormaatje, je kan misschien niet de hele dag mee, maar kan je je nieuwe motor wel even laten zien?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan