Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
full


Ik heb de 20e ook genoteerd enne de Breva is wel wat gewend qua zandpaden....
 
De meeting staat in "waar is wat te doen"! Om misverstand te voorkomen: het thee- / koffiehuis uit de link is in Bunnik. Ik ga er van uit dat Bunschoten een slip of the toets was?
 
Ik was toen in Bunnik in het theehuis. IK moet die dag om 16:00 terug zijn in Zwolle maar we komen vast een heel eind....
 
Binnen dit forum zoeken is wat lastig, merk ik.

Binnenkort moet/mag ik de oliedruk zender vervangen. Ik zal wat kuipdelen moeten weghalen, maar heb het vermoeden dat ik ook de tank moet verwijderen.

Wie heeft er ervaring met het verwijderen van de tank van zijn Norge 4v? Tips, suggesties?
Ik heb ergens gelezen dat een lege tank al handiger werkt ;-)

Bedankt alvast!
 
Lege tank, de druk van het brandstofsysteem (ik geloof dat de truck is om de motor te laten lopen en dan het stekkertje van de benzinepomp te halen. Dan zuigt-ie het systeem leeg). Het lastigste bij het verwijderen van de tank is het losmaken van het benzineslangetje. Mij is dat niet gelukt, maar ik heb het niet erg lang geprobeerd en ik was misschien te voorzichtig. Het risico is dat bij teveel geweld er gemakkelijk iets af breekt. Dan heb je een dure vervanging nodig.

Op MGCN is er met wat zoeken onder techniek een mooi filmpje van te vinden.

Los van dat slangetje is het een fluitje van een cent.

Over de meeting: eerder beginnen is eerder van huis :( . Om 10:00 in Bunnik betekent ruim voor 08:00 opstaan. Op m'n enige uitslaapdag. Maar dat is wat mij betreft prima.

Als er een paar positieve reacties bijkomen, pas ik het aan ;) .
 
Dank je wel Badslipper. Ik ga het binnenkort met een technisch vriendje proberen voor elkaar te krijgen.

Ik heb ingelogd op MGCN en gezocht naar een filmpje, maar vind helaas niets. Heb zowel het forum doorzocht (sleutel rubriek) en elders op de site. Heb ook nog op Youtube gezocht en kom wel e.e.a. tegen van de Norge, maar helaas geen tank filmpje.

Weet jij waar dat (ongeveer) staat?


Wel een plaatje gevonden... dat is een mooi begin :-)

full
 
Laatst bewerkt:
ik zou graag binnen kort me luchtfilter gaan bekijken/vervangen.
dan is dit denk ik ook de manier om de tank er af te halen ? of kan je de tank omhoog gekanteld krijgen met een touw/sjoorband zodat je de leidingen kan laten zitten en er ruimte genoeg is ?
 
ik zou graag binnen kort me luchtfilter gaan bekijken/vervangen.
dan is dit denk ik ook de manier om de tank er af te halen ? of kan je de tank omhoog gekanteld krijgen met een touw/sjoorband zodat je de leidingen kan laten zitten en er ruimte genoeg is ?


Dat weet ik niet, kleppen stellen kan wel met de tank iets los en een rol ductape eronder.
 
'Volgens het boekje moet de tank eraf, airsensor los, olie ontluchtingsslangetje los en dan 5 schroeven los maken. Is een rond filter patroon.
 
Bij Lamers laten ze de slang aan de tank zitten om niet de lastige koppeling los te hoeven maken. Ze maken de slang aan de andere kant los. Ze doen dat dagelijks, dus dat zal het makkelijkst zijn. Bij mijn Breva doen ze dat in ieder geval op die manier.
 
Hey Herbert fj owner.... Dat is interessant, zo'n werkplaats handboek!

Zou natuurlijk heel fijn zijn als je de tank ontkoppel procedure deelt :-)
(of het demonteren van de oliedruk zender, maar ik verwacht dat daar de tank verwijder instructie helaas aan vooraf gaat)
 
Er is een regeling op MF om je nickname 1 x te wijzigen. Er is zelfs een topic voor, dacht ik. Vraag het de mod's.

Verder nog iemand enthousiast om de meeting om 10:00 te starten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan