Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk, daar is ie dan, de route voor 20 mei! Met de groeten van Jos.

als Garmin .gdb file voor de oude types en als basecamp versie voor de nieuwe types
Geen Garmin? Gebruik dan de .gpx om in te lezen.

Tot 10 uur bij het start punt *O*

Als de link niet direct werkt, dan kopiëren en plakken in je browser svp.

SendYourFiles.com
 
Laatst bewerkt:
Helaas ,waar ik al bang voor was gaat echt gebeuren ik kan er helaas niet bij zijn.
Jammer maar het is niet anders, volgende keer beter dan maar.
Veel plezier voor degene die wel gaan/kunnen, dus juro jij zit alleen aan de koffie zaterdag morgen bij de schell .
 
En nu is de Norge verkocht. Ik ben nu een Guzzi liefhebber zonder Guzzi. Ik heb nog wel T-shirt en truien 8-)
 
En ik ben een Guzzi liefhebber met Guzzi die geschorst achter in de tuin staat.
En die daar al sinds november staat omdat ik niet in staat ben te rijden.
Maar hoop over een half jaar weer te kunnen.
 
Ik ben de nieuwe bezitter van de Norge van motormaatje en heb gelijk een aantal vragen aan de bezitters van soortgelijke motoren.
1 welke bandenkeuze? want ik ga van de zomer een stuk toeren en achterband is wat aan de "mindere" kant.
2 ben in bezit van Garmin zumo 590, wie heeft een zumo of ander navigatie apparaat erop zitten en wat voor steun gebruiken jullie?

Verder ga ik eerst maar eens genieten van mijn "Italiaan" en hou deze topic in de gaten en ga graag een volgende keer mee met een tourrit.

Verder informatie over mij, heb tot nu toe alleen 4 cilinders gereden waaronder een xj 750 en een diversion zowel de 600 als de 900.

Heel anders rijden! ;)
 
Nou, Tyketto, welkom hier. Je had vandaag een mooie proefrit kunnen maken! Wat banden betreft, die erom zitten zijn prima, dat is toch Conti Road Attack Evo? Maar van Michelin zijn ook wel goeie ervaringen. Misschien maakt het niet zoveel uit. Er is vast wel een Bridgestone die goed bevalt ook.

Als je dit topic even doorneemt (ruim 2000 posts en 83 bladzijden) komen er verschillende mogelijkheden voorbij om de navigatie vast te maken. Het kan zelfs prima met een zuignap op het windscherm, is mijn ervaring 8-) .

Je bent dus niet de eerste die van een Diversion op een Norge stapt! *O*
 
full


Welkom hier met die sjieke kleur. Zoals je ziet, heeft die Norge wel eens regen gezien.....(foto van jouw nieuwe motor tijdens het allereerste Guzzi-treffen)
Veel info hier en ook wel in het Breva topic bij de Naked bikes (spam spam) Want qua basis zijn veel zaken hetzelfde. Geniet ervan. :]
 
@ Tyketto,..ik kom niet rechtstreeks van een Diversion 900 af maar heb er wel een gehad jaren geleden. Het verschilt nogal,..
 
de nieuwe dunloproadsmart 3 is ook een superband, gaat lang mee goede grip in regen en niet cuppen.
hier nog een plaatje voor de naviesteun

Navi steun
die beugel zit voor je scherm, geen problemen met verstellen van de ruit?
ziet er wel gaaf uit, je kan je instrumenten goed zien en toch in zicht van je rij richting?

Zelf gefabriceerd of ergens gekocht?
Zo ja gekocht waar? en heb je die zelf erop gezet?
Stroom kabel onder tank door laten lopen?

Kortom nog veel vragen.
 
Nee want hij zit gemonteerd aan de bouten die nu ook zitten , het beweegt gewoon mee omhoog en omlaag.
Kabel inderdaad via de orginele kabel boom langs de tank laten lopen, en rechtsreeks op de accu(met zekering natuurlijk)
Ik heb de maat genomen en dit laten draaien en tappen bij een verspaningsbedrijf van een stuk rond alu en afgewerkt met een blanke lak
 
Onder de tank zit waarschijnlijk een groen over het contact geschakeld draadje dat voor de voeding van de navigatie bedoeld is. Het moet wel wat verlengd worden, en het stekkertje er op is voor een TomTom bedoeld.
 
Ja dat had ik al van je begrepen, ik heb echter een garmin 590 en die heeft een hele dikke kabel van en naar de accu.
Dat wordt nog wat, denk maar eens langs te gaan bij waypoint.
 
En dus: Ik heb de accu nog eens gemeten na 36 uur. Contact aan: 12.3/4 op dash, 12,6 op multimeter. Bij starten zak spanning tot 10.0 op dash en 10.5 op multimeter.....
Dus accu kan prima zijn, maar de veilige marge maakt in het systeem het ook een hele smalle marge.
Of klets ik nu onzin?

Starten gaat zonder problemen op die ene keer na.....
 
De mijne van de Breva zit daar in de regel nog één volt onder op het dashboard. Na een week stilstand moet ik hem meestal aan de lader zetten om zonder problemen te kunnen starten... bij bijna dagelijks gebruik gaat het starten probleemloos.
Gelukkig was er zaterdag starthulp genoeg. Ik zou het nog ff aankijken. Misschien was het de schrik van zoveel Guzzi's bij elkaar in ene.... (en een Triumph....dat zal het geweest zijn)

full
 
Het is een smalle marge, inderdaad. Ik zou op het MGCN forum eens opzoeken hoe je dat systeem veilig kan bypassen. En als je toch aan 't meten bent, lekstroom, laadstroom. Om uit te sluiten.

Het maakt je toch wel een beetje onzeker, zoiets. ;)
 
En dus: Ik heb de accu nog eens gemeten na 36 uur. Contact aan: 12.3/4 op dash, 12,6 op multimeter. Bij starten zak spanning tot 10.0 op dash en 10.5 op multimeter.....
Dus accu kan prima zijn, maar de veilige marge maakt in het systeem het ook een hele smalle marge.
Of klets ik nu onzin?

Starten gaat zonder problemen op die ene keer na.....

Iets grotere accu monteren. Heb ik ook gedaan bij mijn Breva. Kun je drie weken voort zonder druppellader.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan