quote:madurarider schreef op 18 september 2008 @ 20:02:
Hallo mede brikkers,
Ook ik lees al een tijdje mee en heb nu sinds een paar weken een honda cb900f Bol d'or.
Dit vind ik in de basis een mooie fiets, alleen wil ik het rijwiel gedeelte verbeteren, om hiermee de wegligging en gedrag en natuurlijk het gewicht verlagen.
Voor de rest moet de fiets wat opgeknapt worden.
Dwz spuiten, opschonen en verfraaien.
Nu doe ik dit in de paar vrije uurtjes die mij nog resten dus het zal wel de nodige tijd duren, maar ja het is hobby hé.
Ik zal jullie hier van de vorderingen op de hoogte houden en natuurlijk de nodige vragen stellen.
Als eerste wil ik het rijwiel gedeelte aanpakken en daarna zien we wel waar de rest mij brengt.
Wat moet er gebeuren (en wat heeft het gekost):
Heb ik al:
- Motor zelf, 500 euries (inclusief 2 extra velgen, distributieketting en originele knippers)
- Upsd voorvork FZR1000 (van midnight) met carbon spatbord en sbk stuur van ABM
met kroonplaat, 650 euries
- Velg (voor) van FZR 1000 met remschijven, 250 euries.
totaal tot nu toe: 1400 euries
Moet nog:
- Bussen en kilometerteller aansluitding voor op as FZR 1000 upsd (heb alleen de as)
- Banden voor 120?, achter 180/190
- Stalen remleidingen
- Achterbrug Fireblade
- Achtervelg, watvoor weet ik nog niet.
- Kleine knippers
- Repareren tank(deuk)
- Nieuwe zijkap links, is geknapt, gescheurd.
- Spuiten gehele motor
En nu maar wat foto's, zodat het niet saai word:[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
quote:#19 schreef op 20 september 2008 @ 02:38:
Waarom zou je naar een 190 of 200 achterband gaan ?![]()
Denk je dat je Boldor daar beter van gaat sturen ?
Ik ben zelf voor een 180 band gegaan, genoeg keus, en het is ook nog is beter betaalbaar..
Of je moet het doen omdat je het stoer vindt.. kan ook.
quote:kawasonda schreef op 20 september 2008 @ 08:50:
goedemorgen!
mogen we nog wel van een bol dor blijven spreken als enkel het halve rijwielgedeelte en het motorblok nog origineel zijn?
kun je het blok niet beter meteen in een modern rijwielgedeelte proppen?
zijn wel twee verschillende werelden,upside down en cb 900boldor.
maar toch succes met de verbouwing.
quote:chrisjemol schreef op 22 september 2008 @ 22:33:
hoi, je kan je rem makkelijk ontluchten door een potje met wat remvloeistof erin naast je voorwiel te zetten, een slangetje op je ontluchtingsnippel, en de andere kant van het slangetje in het potje, zodat het slangetje onder het vloeistofniveau zit. Nu kan hij nooit lucht trekken en kan je de ontluchtingsnippel gewoon open zetten (wel zorgen dat het slangetje goed op de nippel zit, evt. tie-wrap gebruiken) en nu kan je naar hartelust pompen met je rem, en zorgen dat je hem op tijd bijvult (kan door de nippel dicht te draaien en dan de olie uit het potje een stuk in je reservoir te gieten, een beetje overlatend).
en zo voor beide remklauwen doen, en even nalopen, ook als je denkt dat er geen lucgt meer inzit. ZO moet het goedkomen,
succes
quote:RoLoo schreef op 27 september 2008 @ 08:08:
...heb ik ook een vraag !...
...en 1 voorvork-binnenpoot heeft last van pitjes, en kratertjes, en daardoor kan de keerring het zaakje ook niet helemaal olievrij houden (zelfs na montage van recente (nieuwe) keerringen niet)...
...zal ook wel niet zo spannend zijn neem ik aan ?...
...ik waardeer bij voorbaat uw antwoord !...

quote:chrisjemol antwoord :
hoi @Roloo, die koplamp oren is geen probleem, ik heb wel tomaselli koplamp-oortjes liggen voor om de vorkpoot en daar bevestig je de koplamp aan, niet zo spannend dus.
die voorvork, als er pitting is op het vlak waar hij langs de keerring komt dan moet je de poot opnieuw laten verchromen of gewoon een ander zoeken
gr chris
quote:en gassen antwoord :
Ik zeg Wout uit Lunteren zie en zoek:
Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III
quote:keesb1 schreef op 27 september 2008 @ 21:53:
Hier een voorbeeld
[afbeelding]
http://www.winning-run.com/gallery-cb954f(1)-index.html
Link Kopiëren dan werkt hij.
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1