Shovelhead gekocht

Neem cash geld mee, een pak minder dan de vraagprijs, en indien je die moto wil kopen,
leg je je geld op tafel. Veel kans dat de verkoper toehapt bij het zien van dat pakje €€€€

....Of juist niet ,.....kun je je "pakje" euries weer van de tafel halen ....
 
De beste tip die ik je kan geven; een aankoopkeuring laten doen door een Authorized Dealer.
Dit kost je ongeveer 60 euro, maar daarna weet je wel zeker wat er mee aan de hand is. Waarom de Authorized Dealer? Omdat je dan meer garantie hebt dat er met enig verstand naar gekeken wordt. Er zijn twee adressen die erg aan te raden zijn, als je je motor in die buurt zoekt: O.I.T. Breda en de Harley Store Rotterdam, beide met zeer kundige monteurs.~[/quote]


Dit hoort thuis onder de noemer "lulkoek" :Z
 
met zo'n motortje ga je naar Riding Eagle , Cor Taal , Ger Dijkshoorn ,....of vele vele anderen
...die jongens krijgen niks anders dan die ouwe dingen onder handen...
 
met zo'n motortje ga je naar Riding Eagle , Cor Taal , Ger Dijkshoorn ,....of vele vele anderen
...die jongens krijgen niks anders dan die ouwe dingen onder handen...


ik ben afgelopen week bij laseur geweest in almere om een nieuwe draadboom te bestellen.
dat ging niet door omdat ''er voor die ouwe dingen toch niks meer te krijgen is''
dat wist een zichtbaar verveelde laseur me tenminste mede te delen.
wat wel kon was een nieuwe high tech 500 euro kosten bosje bedrading met een paar relais erin verwerkt.

toen doorgereden naar Willem Been
na een zeer vriendelijke ontvangst en een kop koffie uitgelegd wat ik wil heben:
een nieuwe draadboom en en setje switches op het stuur.

geen probleem, 8 tientjes voor de kabelboom,
paar tientjes voor de switch housing en 2 a 3 uurtjes werk om alles te vervangen.

en als ik de motor niet wou rijden ivm de slechte elektra dan moest ik zijn bus maar gewoon komen halen.


zo kan het dus ook.
 
Ga eens met een shovel met punten naar een dealer en vraag aan een monteur dat ze ff de ontsteking stelle.
Kans is groot dat die vraagt waar de stekker van de meetapparatuur in moet.
 
Ga eens met een shovel met punten naar een dealer en vraag aan een monteur dat ze ff de ontsteking stelle.
Kans is groot dat die vraagt waar de stekker van de meetapparatuur in moet.


ik houd niet van dealers,
en ik heb elektronische ontsteking.

maar ik snap wat je bedoelt, mijn schoonouders hebben zo'n auto waarmee je naar de dealer moet om een lampje te wisselen.

lampje2 euro, arbeid 90 euro.
dat kunnen ze dan weer wel.

|(
 
ben op zoek naar een voordelig setje knoppies voor op het stuur.
heeft er iemand nog wat liggen?

chrome of zwart maakt niet zoveel uit.
wel complete switch housings.
 
ik heb idd al een aantal verkopers gemailed.
zal binnenkort wel slagen.

maar kan altijd vragen of er nog iemand meeleest die wat heeft liggen.
 
Ik zou blij zijn met de controls die je hebt.Heb alles eraf gegooid.Richting geef ik al 20 jaar met de hand.Starte doe ik met een pedaal.Dodemansknop is eraf.Kabelboom maak je zelf van wat grondkabel.Trek je in anderhalf uur door je motor.No big deal.
 
vandaag weer wat gerommeld aan de shovel.
nieuwe remlichtschakelaar achter gemonteerd dus heb nu iig een remlicht.

verder nog een nieuwe kilometerteller kabel besteld van de goede lengte en tot de conclusie gekomen dat de tacho drive naar de sodemieter is.

maar kan iig naar almere rijden binnenkort waar de nieuwe bedrading getrokken gaat worden.

blijf alleen met het probleem van de koppeling zitten.
de handle staat gewoon te ver weg voor mijn kleine handen.

moet toch een andere handle zien te vinden zonder meteen alles te hoeven vervangen.
 
mocht dat lukken, let me know.. heb ook van die kleine klauwtjes

koppeling op zich is niks mis mee, gaat lekker soepel, alleen die stomme knik in de handle
maakt het zo lastig beetpakken.

gaat echt met mijn vingertopjes dus als ik in een file terechtkom dan ben ik de lul.
ga wel informeren of er wat anders te krijgen is.
 
zo,
ik heb weer wat nieuwe spulletjes binnen:

harleyfxs022.jpg


harleyfxs026.jpg


harleyfxs027.jpg


vandeweek even een flesje dot 5 en de juiste dop voor de banjobout van de remcylinder halen, en dan kan de andere kant ook gedaan worden.

:)
 
Laatst bewerkt:
bij gebrek aan zo'n superdeluxe motorfiets heftafel heb ik de shovel net even op een setje assteunen gegooid om de boel eens lekker schoon te maken.


de plaatsing van de assteunen lijkt me goed,
kan ik de motor een weekje ofzo laten staan op deze manier of moet ik hem dan op een ander punt ondersteunen?

of doe ik het verkeerd en heb ik straks een krom frame als ik de boel zo laat staan?

graag wat advies.

harleysteun001.jpg


harleysteun002.jpg


harleysteun003.jpg


harleysteun004.jpg


harleysteun005.jpg


harleysteun006.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmm ben zelf geen voorstander van zoiets, net even iets te instabiel naar mijn smaak, het lijkt ook wat ongelijk uitgebalanceerd. Maar je frame moet dat denk ik? wel kunnen lijden

doe er zo'n hydraulisch autokrikje bij, plank hout erbij en gooi die voor het blok eronder, deze assteunen dienen dan voor het extra stabiele en met een dikke plank hout krijg je volgens mij een iets beter rechtop opwaartse druk (gelijkmatiger verdeeld).


en schoonmaken?

MIETJE :P

ik ben niet weggeweest vandaag bagger weer
 
Terug
Bovenaan Onderaan