SchadeExpert + oude schade

Ravenstein

MF'er
7 aug 2008
196
8
Oss
Het zit zo:

Afgelopen vrijdag een ongelukje gehad met de motor,
Man (83 jaar) op een snorfiets stak plotseling de weg over.

Kon hem niet ontwijken, hij reed technisch gezien tegen mij aan.
Hij heeft me geraakt, vol op mijn been + kuipwerk kontje.
Ook op m'n motorblok zijn wat meer krassen dan voorheen.

Schadeformulieren zijn allemaal ingevuld + ondertekend.
Tegenpartij is in mijn ogen schuldig.

Nu is het zo dat de 1e eigenaar ooit een schuiver met m'n motor heeft gehad.
Er zaten al wat krasjes op, het stuur staat lichtelijk krom hierdoor, Krasjes op de uitlaatdemper, en wat andere kleine dingen.

1. Mijn vraag was nu, wat gaat die SchadeExpert hier precies van zeggen?

Hij belt me vanmiddag op voor een afspraak als het allemaal goed gaat.
Aan de verzekering heb ik een adres doorgegeven van de plek waar ik het een en ander wil laten repareren.

2. Kan die SchadeExpert ook aan huis komen, of is dit niet verstandig?

Dit ivm mijn been, ik ben nog niet echt in staat om te lopen, laat staan motorrijden.
 
Schade expert komt aan huis.

Gaat hij moeilijk doen over de oude schade's (waar ik hem niet al te snel op zou wijzen, zo gaat dat) even vragen voor welke verzekerings maatschappijen hij nog meer zaken doet.

Even onderzoeken bij wie je tegenpartij verzekerd is.

Komt nu de clou:

Zit je tegenpartij bij een verzekering waar je expert ook wel eens zaken meedoet, gelijk een contra expertise aanvragen bij een expert die geen zaken met de verzekering van de tegenpartij doet.
Ben je all-risk verzekerd, dan er ook voor zorgen dat je contra expert ook geen zaken doet met jou verzekering.

Op die manier heb je wat meer zekerheid dat de expert ook echt onafhankelijk is met zijn beslissingen.
Ze blijven namelijk wel afhankelijk van de verzekeringsmaatschappijen voor werk he ;)
En ééntje die te gretig is met toekennen van schade bedragen zal niet zo snel gebeld worden als ééntje die weet dat de verzekeringsmaatschappijen liever een zuinige expert hebben.

Tot zover.

Rest van de reacties wordt nu eigenlijk een beetje overbodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd bij reaal, wa + beperkt casco.
Tegenpartij = Winterthur = tegenwoordig ook Reaal.
 
Rest van de reacties wordt nu eigenlijk een beetje overbodig.

Nou slotje dan maar?

Volgens mij klets je uit je nek. Een expert zal altijd de voorkeur geven om de schade op te nemen bij een garage. Puur omdat ze daar gereedschap hebben om eventueel je kappen te verwijderen en om de echte schade vast te stellen.

Het zou mooi zijn als de expert de oude schade over het hoofd ziet, maar om moedwillig beter te worden van de aanrijding lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Gek hè dat die premies stijgen.

@ TS, balen voor je. Succes met je herstel.
 
Het zou mooi zijn als de expert de oude schade over het hoofd ziet, maar om moedwillig beter te worden van de aanrijding lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Gek hè dat die premies stijgen.

@ TS, balen voor je. Succes met je herstel.

Dat zou zeker mooi zijn, maar dat is niet mijn intentie.
Het gaat er mij om dat die schade die ik nu extra heb, dat dat gemaakt word.

Als die Expert er om vraagt zal ik ook netjes zeggen dat er al schade was.

Die vraag van of die Expert thuis kon komen, was alleen omdat ik niet in staat ben om te rijden. Ik zal dan iets anders moeten regelen om die motor daar te krijgen. Vriend vragen ofzo...
 
Nou slotje dan maar?

Volgens mij klets je uit je nek. Een expert zal altijd de voorkeur geven om de schade op te nemen bij een garage. Puur omdat ze daar gereedschap hebben om eventueel je kappen te verwijderen en om de echte schade vast te stellen.

Het zou mooi zijn als de expert de oude schade over het hoofd ziet, maar om moedwillig beter te worden van de aanrijding lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Gek hè dat die premies stijgen.

@ TS, balen voor je. Succes met je herstel.


"volgens mij" is dus een veronderstelling en dus subjectief.
Mijn relaas zijn, helaas, de feiten.....

Premies stijgen toch, kan je net zo goed een graantje mee pikken

Dat ze naar de garage gaan, lijkt mij wel evident. (evenals de schade daar te bekijken)
Daar gaat de schoen ook niet knellen, het is het schadebedrag wat evt. wél zou gaan knellen.
Daarnaast komt de expert ook gewoon bij thuis om alles na te lopen en of er nog kleding en andere zaken ook gedeclareerd moeten worden.

tegenpartij is dus dezelfde, dat zal dus een mager bedragje worden.

Check ff voor hoeveel je motor verzekerd is, en je dagwaarde.
Als het goed is weet jij al wat ongeveer je schade bedrag is.
Dan weet je iig of de expert je niet met een kluitje het riet in wil sturen.
Doet hij het wel, dan zou ik vooral even mijn eerste posting goed doorlezen.....
 
Laatst bewerkt:
als ik jou was, zou ik idd gewoon vertellen dat de motor al schade had. Eerlijkheid duurt het langst en zo zal de schade-expert eerder geneigd zijn om je ruimhartigere schade uit te keren.

Mocht je het niet eens zijn met het bedrag dan zou ik idd een contra-expert inschakelen.

Succes met je herstel en laat even weten hoe het afloopt.
 
Dat zou zeker mooi zijn, maar dat is niet mijn intentie.
Het gaat er mij om dat die schade die ik nu extra heb, dat dat gemaakt word.

Als die Expert er om vraagt zal ik ook netjes zeggen dat er al schade was.

Die vraag van of die Expert thuis kon komen, was alleen omdat ik niet in staat ben om te rijden. Ik zal dan iets anders moeten regelen om die motor daar te krijgen. Vriend vragen ofzo...

ha mark.

als ik als mede-bandit rijder een handje kan helpen een dezer dagen, moet je maar ff seintje geven.
mail staat in mijn profiel...
 
ha mark.

als ik als mede-bandit rijder een handje kan helpen een dezer dagen, moet je maar ff seintje geven.
mail staat in mijn profiel...

Thanks voor het aanbod!

Denk dat ik het wel red. Ik vraag m'n schoonpa wel of hij de motor anders naar het motorbedrijf wil brengen indien dit nodig is.

Bedankt voor de reacties alvast!
 
Thanks voor het aanbod!

Denk dat ik het wel red. Ik vraag m'n schoonpa wel of hij de motor anders naar het motorbedrijf wil brengen indien dit nodig is.

Bedankt voor de reacties alvast!

Hoe dan ook, ik zou 'm wel brengen naar de motorboer/dealer. Ik heb het zelf een keer aan de hand gehad en ik heb gemerkt dat ook een expert te beïnvloeden is. Dat merk je meestal aan het bedrag wat uitbetaald wordt ;) Pas op met 'oude' schade mee laten rekenen, je hebt kans dat het sommetje er in jouw nadeel eruit begint te rekenen (economisch total enzo). Ik heb een jaar of wat geleden een GPX750 gehad (rest in pieces/peace) en ben op een rotonde letterlijk door de stront gereden. Had wat schade aan kuipwerk, uitlaat etc., maar de fiets reed nog goed. Ik heb de motor naar de dealer gereden en de expert kwam een paar dagen later. Bleek de schade toch aardig in de papieren te lopen, je wilt niet weten wat een kuipdeel kost :(
 
Anders bel me maar, rij ik desnoods wel met je motor naar garage bedrijf.

Komt wel goed jean-paul ;) :}
Zie je binnenkort hopelijk weer op school, als m'n been weer wat meewerkt.

Expert heeft nog niet gebeld, ik ga het zo regelen dat ik ook aanwezig ben als de expert bij de motorgarage is. Dat was ook wat m'n tussenpersoon (verzekering) me vertelde.
 
Hoi, vreselijk voor je, ik hoop dat het gauw weer beter gaat met je been.

1. Hoe ben je verzekerd? Als je casco verzekerd bent, komt de expert van je eigen verzekering. Die kun je thuis laten komen, maar beter is het om hem naar de dealer te laten komen. Zo voorkom je heibel bij eventuele verrassingen achteraf.

2. Oude schade: is het te zien dat het oude schade betreft? De expert ziet dat dan vanzelf wel en zal de oude schade van het huidige schadebedrag aftrekken.

Veel succes!
 
Hoi, vreselijk voor je, ik hoop dat het gauw weer beter gaat met je been.

1. Hoe ben je verzekerd? Als je casco verzekerd bent, komt de expert van je eigen verzekering. Die kun je thuis laten komen, maar beter is het om hem naar de dealer te laten komen. Zo voorkom je heibel bij eventuele verrassingen achteraf.

2. Oude schade: is het te zien dat het oude schade betreft? De expert ziet dat dan vanzelf wel en zal de oude schade van het huidige schadebedrag aftrekken.

Veel succes!

1. wa +
2. is niet echt te zien denk ik, maarja ik ben geen schade expert
 
Vroeger met de motorscooter ook een ongeluk gehad, de expert kon wel duidelijk uit zijn ervaring zien welke schade van het accident was en welke er al was.
Op mijn kappen zat oude en nieuwe schade en die is gewoon vervangen geweest...

Hang weer van persoon tot persoon af spijtig genoeg...
 
Hoi, vreselijk voor je, ik hoop dat het gauw weer beter gaat met je been.

1. Hoe ben je verzekerd? Als je casco verzekerd bent, komt de expert van je eigen verzekering. Die kun je thuis laten komen, maar beter is het om hem naar de dealer te laten komen. Zo voorkom je heibel bij eventuele verrassingen achteraf.

2. Oude schade: is het te zien dat het oude schade betreft? De expert ziet dat dan vanzelf wel en zal de oude schade van het huidige schadebedrag aftrekken.

Veel succes!

Hij is toch aangereden? Verzekeraar tegenpartij.

Laat die man nou maar eens kijken, die heeft dat echt al vaker gedaan.

Let wel op: doorgaans proberen ze toch goedkoper uit te zijn, dus neem alleen genoegen met wat jij ook redelijk vindt. En oplappen en rijdbaar maken, waarbij ook oude schade wordt gedaan, is mooi meegenomen.

Neem geen genoegen met aftrek van oude schade, als die reparatie noodzakelijk is om hem goed te krijgen. Wat je dan kunt zeggen is: "zet dan na reparatie maar weer de oude schade er op, zodat ie weer is als voor de aanrijding".

Het kan natuurlijk nooit zo zijn, dat jij moet bijdokken, omdat een ander je aanrijdt.

Succes!
 
Hij is toch aangereden? Verzekeraar tegenpartij.

:N
Als je Casco (all risk) verzekerd bent, meld je de schade aan je eigen verzekering, die dan een eigen expert inschakelt en de schade afhandelt met de tegenpartij.

Laat die man nou maar eens kijken, die heeft dat echt al vaker gedaan.

Let wel op: doorgaans proberen ze toch goedkoper uit te zijn, dus neem alleen genoegen met wat jij ook redelijk vindt. En oplappen en rijdbaar maken, waarbij ook oude schade wordt gedaan, is mooi meegenomen.

Neem geen genoegen met aftrek van oude schade, als die reparatie noodzakelijk is om hem goed te krijgen. Wat je dan kunt zeggen is: "zet dan na reparatie maar weer de oude schade er op, zodat ie weer is als voor de aanrijding".

Het kan natuurlijk nooit zo zijn, dat jij moet bijdokken, omdat een ander je aanrijdt.

Succes!
:^
 
Oh ja :o

Maar het principe blijft hetzelfde.
en daar gaat het tenslotte om ;)

Het is gewoon goed kxt als je buiten je schuld om met een kapotte motor zit. De emoties kunnen dan nogal hoog oplopen als je nét de verkeerde schade-expert treft, die de emotionele waarde van je stalen ros niet kan inschatten ;-)

Vooral daarom: als het effe kan, expertise bij de dealer .....
 
Ik ga langs de dealer met de motor, heb nog steeds geen telefoon gehad van Schade expert.
Morgen nog maar ff afwachten dan...
 
mijn ervaring met schade expertise is dat het heel erg afhankelijk is waar de motor staat en hoe ze met de dealer omgaan. Deze kunnen behoorlijk sturen. ik heb en bij mijn motor en bij mijn auto een hele goed prijs gekregen.
 
Het risico met die oude schade is dat ze weinig gradaties gebruiken. Dus als je wat krasjes op een kuipdeel had en het nu compleet aan gort is, is het mogelijk dat de schade van dat kuipdeel op 0 gesteld wordt. "Het was immers al kapot en dus (economisch) waardeloos, dus de bijkomende schade is nihil".

Met dat in het achterhoofd zou ik geen slapende honden wakker maken. Eerlijk duurt het langst, maar verzekeraars maken vaak ronduit misbruik van teveel eerlijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik gedaan heb is mijn motor bij de dealer gezet en gezegd: bepalen jullie maar wat oude en nieuwe schade is. Dat hebben ze gedaan, daarna met mij contact opgenomen en hebben we wat puntjes op de i gezet. dit was toen mijn BMW gejat was.

Stap 2 was de schade expert naar de dealer laten komen en hun het laten uitvechten. De schadeexpert komt met een voorstel naar jou toe. Daar ben ik uiteindelijk weer op gaan schieten.

Er zat wat oude schade op de kuip, echter, de inbreker had een heel diepe kras erin gezet. De oude schade werd netjes aangegeven, maar toch kreeg ik het hele deel vergoed, want een nieuw deel was goedkoper, dan een klein stukje spuiten. Het enige wat ik (terecht) niet toegekend had gekregen was de uitlaat, waar onderin een deukje zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan