CDA-er Wim van de Camp over zijn Duc 848

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
CDA-politicus Wim van de Camp mocht gisteravond bij Pauw en Witteman vertellen over zijn promotie tot eerste man van het CDA in Europa. Écht blij werd hij pas toen hij een foto zag van zichzelf op zijn Duc 848.
Filmpje!
Met dank aan Aaron


disclaimer: dit is niet bedoeld als stemadvies
 
Laatst bewerkt:
Mooi toch zo'n man! Meteen beledigd als ze z'n duucje voor een yamaha uitmaken :P

Hopelijk weet hij nog een beetje te lobbyen voor motorgerelateerde onderwerpen :Y
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft wel smaak, Pauw en Witteman zijn veruit de slechts geinformeerde intervieuwers van hun "nivo".
Beter dan die Eurlings, als die al motor gaat rijden is het een BMW C1...
 
Mijn vader zegt alleen maar "motor rijden is gevaarlijk" :X

*pimpin wil ook een papa met een 848 :Y
 
Laatst bewerkt:
ja leuk was dat he !

en die kop van hem toen hij met die motor aan kwam rijden BRRROAM! :9 *D

sympathieke vent.
Eerder in de uitzending zat inderdaad een filmpje waarbij van der Camp op een chopper (ouwe Yamaha :? ) een studio binnen kwam rijden. Beetje gas geven en geluid maken met zo'n grijns *D
 
Waar is de foto van met hem op zijn motor nou op de website?
Mooi stukje trouwens gister alleen wel beetje jammer dat die van CDA is.
 
Laatst bewerkt:
Ach, het blijft een CDA er en die zijn niet te vertrouwen.
Ik vind het vooral mooi om te zien hoe zijn ogen gingen glimmen en die big smile verscheen toen hij zichzelf en zijn motor zag. Díe passie is wel te vertrouwen.
 
_O-

effe een plaatje van een 848
:}
2008ducati848.jpg

:} :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Hij stond ook met een foto in het Nederlands Dagblad en ik dacht he hij staat er met een leren motorjas aan terwijl het niet eens over motorrijden ging. Ik denk dat ze gewoon geen foto van hem hebben zonder. :}
 
Beter dan die Eurlings, als die al motor gaat rijden is het een BMW C1...

Nu we het toch over Eurlings hebben, dit stond vorige week vrijdag in Het dagblad van het Noorden:
Rijden op motor aanzienlijk duurder.
Bovag: Hogere wegenbelasting én doorgaan met BPM is dubbelop.
Door William Pomp
In de komende jaren gaat Nederland stapsgewijs over op rekeningrijden, betalen per kilometer.
In 2016 moet dit systeem volledig operationeel zijn. De BPM (Belasting op personenauto’s en Motorrijwielen) op vierwielers wordt tot die tijd in fases afgeschaft.
Omdat de staatskas tot 2016 niet zonder de BPM-revenuen kan, wordt de wegenbelasting tegelijk systematisch verhoogd. Deze maatregel treft óók motorrijders, terwijl zij in tegenstelling tot automobilisten gewoon het volle pond aan BPM blijven betalen. Motoren kunnen namelijk niet meedoen aan rekeningrijden, omdat het technisch niet mogelijk is het benodigde kastje aan
een motorfiets te monteren. Motorrijders betalen dus én BPM én een hogere wegenbelasting.
Er komt vermoedelijk meer dan 50 procent bij op. "Het is een ordinaire belastingverhoging, waarbij de motorrijder extra geld uit de zak wordt geklopt", klaagt Nico Perk, landelijk voorzitter van de Motorrijders Actie Groep (MAG). "Het lijkt wel of ze na de automobilist een nieuwe melkkoe hebben gevonden."
Volgens minister Eurlings zijn motorrijders meer milieubelastend dan autorijders, omdat
ze het gas vaak verder open trekken. |( Mede daarom kiest hij voor deze constructie. Perk:
"Maar hij jaagt motorrijdende forenzen op deze manier terug in de auto, wat het zeer milieuonvriendelijke fileprobleem alleen maar groter maakt."
Ook Paul de Waal van de Bovag keurt het kabinetsplan af. "Voor motorrijders is het een
oneigenlijke belastingverhoging. Het is dubbelop."

blijdatikmotorrij.nl
De lastenverzwaring voor motorrijders valt ironisch genoeg samen met de pas door de Bovag
en de RAI opgestarte campagne Blijdatikmotorrij.nl. Daarin proberen beide instanties de 600.000 Nederlanders met een motorrijbewijs, maar zonder motor, te bewegen er toch eentje aan te schaffen. Het is een besparing op de brandstofkosten en het is goed tegen de files, menen Bovag en RAI. 1,3 miljoen Nederlanders hebben een motorrijbewijs.
Drenthe kent met 43 motoren per 1000 inwoners het grootste motorbezit van Nederland.


Ja leuke kerel die Camiel Eurlings van het CDA :r
 
Het is een ducati 848 en (dat had u waarschijnlijk ook nog niet gezien maar) de kleur is parelmoer wit.





:+
 
Mooi om de gemiddelde dukattie rijder ook eens aan een woord te zien.
 
Mooi filmpje, je zag hem gelijk stralen toen hij de foto op de achtergrond opmerkte :) Hoop dat ik op die leeftijd ook nog zo motor kan rijden! :) *Ben overigens geen CDA stemmer, geef mij maar VVD :P *
 
Terug
Bovenaan Onderaan