Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Verwarmde Handschoenen

Pagina's:
«
»

www.burgman.be

Reg. datum:
18 mei. 2008
Ik heb verwarmde handshoenen (Gerbing) gekocht na het lezen van deze test

http://www.motornet.be/ac...ere/060206_handvaten.html

http://img185.imageshack.us/img185/8800/imgp3821.th.jpg
http://img154.imageshack.us/img154/6905/imgp3817.th.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/9531/imgp3440cz1.th.jpg
Max_T wijzigde dit bericht op maandag 07 december 2009 17:34 (57%)
www.burgman.be

Goooooooo!

Reg. datum:
19 okt. 2005
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de handvaten of de handschoenen.
In gebruik denk ik dat de handvaten makkenlijker zijn, op het feit na dat iedere idoot het aankan zetten met gevolg een lege accu, bij de handschoenen ga ik gegarandeerd een keer het stekkertje vergeten :z
zijn er mensen die met deze opties rond rijden, volgens mij werkt dat ook wel.
hoop dat het goed gaat het gaat om de handkappen en een beenscherm, dan zit je ook compleet uit de wind.handkap.jpg
je moet nooit harder rijden dan je ziel kan vliegen

Goooooooo!

Reg. datum:
19 okt. 2005
en het beenscherm, waarom kan ik geen twee plaatjes tegelijk plaaten??beenscherm.jpg

www.burgman.be

Reg. datum:
18 mei. 2008
Hallo Mippy

Ik rij winter en zomer
en heb handwindbeschermers gehad op m'n Honda Foresight.(Givi windscherm)
Na 20 km autostrade aan 90 a 100 km/h kreeg ik toch behoorlijk verkleumde handen
www.burgman.be

...iedere dag motorweer...

Reg. datum:
09 jun. 2004
Heb het eerste model Gerbing,...werkt goed bij échte kou.
Nu nog niet nodig.
Ik rij nu met Grid handschoenen waar ook een fleece binnenhandschoen in kan. Goed!
MAG jij óók! You may fool all the people some of the time, you can even fool some of the people all of the time, but you cannot fool all of the people all the time.

T-Max 2009 Extreme Yellow

Reg. datum:
28 jun. 2008
Inderdaad idere idioot kan het aanzetten maar uw accu zal daar geen last van hebben. Werkt namelijk niet met contact af. En als je het contact opzet garandeer ik u dat je het na een tijdje gaat voelen en kan je het afzetten en probleem weer opgelost.

Die handschoen lijken mij inderdaad ook wat. Maar vrees dat het bij mij niet bij éénmaal gaat blijven dat ik het kabelke ga aftrekken.
Suzuki 400? - BMW R45 - BMW K100 - XJ900S diversion - FJR1300A

Reg. datum:
30 dec. 2007
Oxford handvatverwarming is qualitatief zo een beetje het ergste/slechtste wat je kunt kopen. Dat vertelden mij meerdere dealers. Daytona en BMW zijn kennelijk de beste merken. De Oxfords zijn te hard, en daarom draagt de temperatuur minder. bovendien gaan ze vooral snel kapot. Aan 2 jaar garantie heb je ook weinig als je telkens weer alles opnieuw moet monteren. Dus dat vergelijk vind ik niet toepasselijk. Bovendien heb je bepaalde handschoenen in de handel, die helemaal geen wind (want de koude wind, dat is uiteindelijk de boosdoender) doorlaten. Met of zonder verwarming een topper. Dus erg onproffessioneel, die test, vind ik. :N

Handschoenen zijn fijn, omdat ze ook de bovenkant van de hand verwarmen. het zijn echter in de praktijk ondingen, omdat je de kabels door je jas heen naar de armen/handen toe moet leiden, en daarnaa ergens op een slimme manier een stekker moet zien te verbergen. Naar mijn mening een beetje pre-historisch.

Dus altijd dezelfde jas aan, en vast zitten aan een kabel aan de motor, en veel gedoe iedere keer weer die stekkertjes aansluiten.

Handvatverwarming daar integen zet je aan, en binnen 30 seconden zijn je handen warm. En ze zijn gemakkelijk te monteren, je hebt alleen een relais van 2.50 euro nodig, anders wordt het contactslot kabeltje (geschakeld) te warm bij gebruik. In combinatie met bvb handkappen of windscherm ideaal, het hele jaar door.
mats1 wijzigde dit bericht op woensdag 24 september 2008 09:40 (30%)

GS500, K75RT

Reg. datum:
26 aug. 2002
Als je de verwarmde handvaten goed aansluit (na het contactslot) doet ie het echt niet als het contact af staat.

Ik heb verwarmde handvaten op de GS500 gehad. De GS500 heeft wat moeite om genoeg stroom te leveren en ik vind ze niet nodig, dus ik heb ze los gehaald.

Verwarmde handschoenen werken beter. De verhoging van de temperatuur merk je met handschoenen eerder dan met handvaten en de rug van de hand wordt ook verwarmd.
Met een windscherm op de scooter heb je toch al minder last van de kou, ik zou beginnen met proberen of winterhandschoenen alleen niet voldoende is.

P.s. Een collega van mij rijdt met "klikkertjes" van de ANWB. Dat zijn een soort gelpack's die met een klikker geactiveerd worden. Even klikken en het pack wordt warm. Na afkoelen kan je het pack weer opladen door het in kokend water te leggen. Deze gelpack's zijn van het formaat dat ze goed in een handschoen passen.
Ze worden door de ANWB voor wintersporters geadviseerd.

Reg. datum:
27 jul. 2008
quote:
mats1 schreef op 24 september 2008 @ 09:29:

Handvatverwarming daar integen zet je aan, en binnen 30 seconden zijn je handen warm. En ze zijn gemakkelijk te monteren, je hebt alleen een relais van 2.50 euro nodig, anders wordt het contactslot kabeltje (geschakeld) te warm bij gebruik. In combinatie met bvb handkappen of windscherm ideaal, het hele jaar door.

Ik wil Daytona handvatverwarming op mijn x max zetten , maar bij de foto van die set staat volgens mij geen relais.

Kun je mij uitleggen hoe je dat dan moet aansluiten en wat of welke (type) relais ik nodig heb :?
gogo49 wijzigde dit bericht op woensdag 24 september 2008 12:52 (0%)

me and myn bike

Reg. datum:
15 dec. 2005
heb oxfort handvaten verwarming.
het is toch wel een zegen en contact uit kan je hem ook niet gebruiken dus daar geen angsten.
dit incombinatie met hoge givi scherm perfect :)

Reg. datum:
10 dec. 2007
http://www.zanier.com/images/2007/HOT-MITTEN-GX.jpg

Ik gebruik deze. accu op de handschoen zelf.

Reg. datum:
22 sep. 2008
He Piaggo,

Wat een gave dingen. Even op de site gekeken en zag ook de uitvoering met vingers. Wat heb je ervoor betaald en waar heb je ze gekocht (in NL dan of heb je besteld via internet?)

Ik denk alleen dat als je mocht komen te vallen, en die kans is in de winter natuurlijk wel groter, dat je niet dat ze goed beschermen of denk je dat het wel meevalt.

erug benieuwd! :]

Info

Sportcity 250ie

Reg. datum:
03 dec. 2003
Misschien is dit dan wel een goede oplossing. Deze kan je namelijk onder je gewone motorhandschoen dragen.

http://www.fingerheaters.nl/binnenhandschoen.html

Reg. datum:
28 jun. 2008
Denk dat verwarmde handvaten nog het minst omslachtig zijn.
Geen batterijen, geen draden, je kan het niet vergeten of verliezen.
Ze zullen ook minder snel stuk gaan (na plaatsing geen manipulatie meer ).

Goooooooo!

Reg. datum:
19 okt. 2005
Ik denk dat ik voor de handvatverwarming ga, dit is een keer even klooien met monteren
en daarna ben je er vanaf.
Zijn er t-max rijders die hier mee rijden en zo ja wat zijn dan de besten oxford? zijn al tekoop voor 69.90 dat valt wel mee.

Reg. datum:
27 jul. 2008
quote:
mippy schreef op 24 september 2008 @ 15:37:
Ik denk dat ik voor de handvatverwarming ga, dit is een keer even klooien met monteren
Zijn er t-max rijders die hier mee rijden en zo ja wat zijn dan de besten oxford? zijn al tekoop voor 69.90 dat valt wel mee.

Ik heb bij mijn dealer geinformeerd, en als ik daar oxford neem incl montage ben ik 150 euro kwijt.

Is dat duur denken jullie, het word dan wel goed ingebouwd en dan heb ik gewoon 2 jaar garantie.

Reg. datum:
28 jun. 2008
Op de FJR zitten Gripmasters (weet niet of dit een merk is). Op de T-Max gaan juist de zelfde staan.
Dit zijn wel de originele van Yamaha en de cataloog prijs is 299€ als ik mij niet vergis.
Nog nooit problemen gehad. Werkt fantastisch

Reg. datum:
28 jun. 2008
Sorry de prijs = 396,12€ BTW inbegrepen, denk dan niet dat het oxford zal zijn.

...iedere dag motorweer...

Reg. datum:
09 jun. 2004
quote:
Droomscooter schreef op 24 september 2008 @ 14:33:
Denk dat verwarmde handvaten nog het minst omslachtig zijn.
Geen batterijen, geen draden, je kan het niet vergeten of verliezen.
Ze zullen ook minder snel stuk gaan (na plaatsing geen manipulatie meer ).

Het grote verschil zit'em in de keuze van de warmteplaats!

Handvaten--> binnenzijde handpalm....
Je moet de verwarming flink hoog zetten om een goede warmte ontwikkeling te verkrijgen.
Met deze temp'jes valt't mee......maar zodra het +4/0 graden wordt, dan is de invloed gewoon direct aanwezig.
Ik had de verwarming om m'n BMW vroegáh....( zette de verw. onder weg een keer of wat weer uit/aan.......geen regeling en net iets té warm)

o.a. Gerbing's --> buitenzijde vingers en hand ( daar waar de meeste koude "inslaat" tijdens het rijden...), de warmte in die handschoen zet zich netjes door naar de rest v/d hand.

Als ik nu handvat-verwarming zou benutten( ook fijn dat ze instelbaar zijn), was m'n directe optie daarbij de handkappen!
Én handen warm én geen koude-aanslag op de vingers en buitenkant handen door rijwind ( windchill)
MAG jij óók! You may fool all the people some of the time, you can even fool some of the people all of the time, but you cannot fool all of the people all the time.

Reg. datum:
10 dec. 2007
De goedkoopste adres wat ik kon vinden.
Was bij proidee.nl waar je ook alle info kunt vinden.

Vanaf de telefoon kan ik niet linken maar google "proidee" en je bent er.

Het is van leer en de bedrading op de bovenkant, gevoerd met fleece.
En de prijs ligt gelijk als de betere motorhandschoenen, rond de 150, dacht ik.
http://ssl.static-cache.de/pimgs/323/p6/323_p610576d.jpg

Aanvuling: Er zit een soort van thermostaat in die warmte afgeeft waneer je hand koud word.
Op een pulserende manier om de batterij te sparen.
Waneer je, je hand er niet in hebt en ze dan vol aan hebt, worden ze zo warm dat je hand er niet in kan.
En dat is dan ook tevens het nadeel dat je niet zelf kunt bepalen, hoe warm je ze wilt hebben.
Door die thermostaat.

Ook heb ik vanaf de accu een snoertje getrokken, dan ik de handschoen rechtstreeks op de zwaardere accu van de scooter kan aansluiten. En dan heb je echt kachels aan de handen.
Piaggio wijzigde dit bericht op donderdag 25 september 2008 09:30 (58%)

me and myn bike

Reg. datum:
15 dec. 2005
quote:
mippy schreef op 24 september 2008 @ 15:37:

mijn colega die heeft oxfort van 69 op haar tmax in 3 standen regelbaar.
ze is er erg tevreden over.

www.burgman.be

Reg. datum:
18 mei. 2008
quote:
Piaggio schreef op 24 september 2008 @ 19:02:
De goedkoopste adres wat ik kon vinden.
Was bij proidee.nl waar je ook alle info kunt vinden.

Vanaf de telefoon kan ik niet linken maar google "proidee" en jebent er.

Het is van leer en de bedrading op de bovenkant, gevoerd met fleece.
En de prijs ligt gelijk als de betere motorhandschoenen, rond de 150, dacht ik.

Hmmmmm 160 euro!!!!!
Ik heb mijn nieuwe gerbings in The USA gekocht
thuis geleverd inclusief alle kosten 110 euro
www.burgman.be

ei teek joe in de meeling

Reg. datum:
03 apr. 2006
quote:
Skyjaguar heeft de oplossing:
Misschien is dit dan wel een goede oplossing. Deze kan je namelijk onder je gewone motorhandschoen dragen.

http://www.fingerheaters.nl/binnenhandschoen.html

Hiermee heb ik ook jaren gereden.
Alleen niet een set op batterijen bij Struik onderdelen in Leiden kun je ze gewoon op 12v kopen.

Stekkertje aan de accu, T-kabel door je pak heen je mouwen uit en handschoentjes aan.
Werkt prima.

Voordeel t/o handvat verwarming:

Je handen worden aan de boven(buiten)kant verwarmd, dus waar de kou vandaan komt.
Handvatverwarming verwarmt van binnenuit. Dus word de bovenkant van je hand sneller koud.
Oudebrikken Landmark Rallye : Mattheüs 7; Vers7

Westworld

Reg. datum:
13 apr. 2007
Ik moet even afwachten tot eind volgende week, dan hoor ik of er een dealer komt omdat ik op zoek ben naar een dealer die me in Limburg of Brabant Tucano Urbano stuurmoffen kan leveren. Ik wil namelijk eerst hier eens mee expirimenteren.

De voordelen lijken me te zijn: geen accu of onnodige dynamo belasting.

Ook heb ik nu al verschillende berichten gelezen van motorrijders die de"echte" kou tegemoet gaan(in de zeer koude landen)en volgens hun is dat eigenlijk het beste middel, ziet niet uit maar schijnt zeer effectief te zijn.
Zo valt het me op dat ook de Brusselse scootercourier in de scooterspecial met stuurmoffen werkt. En dat zijn toch de echte gebruikers.

Misschien iemand van jullie ervaring mee? Of een goed adres hiervoor?, mocht ik het niet via Tucano Urbano kunnen krijgen.
Mocht het allemaal niets zijn dan zet ik me handvatverwarming of zo erop.

Het alternatief van Piaggio lijkt me ook zo gek nog niet, verwarmde handschoenen met de accu's in de handschoenen. Hoe bevallen die Piaggio? Worden ze voldoende warm?

De handschoenen met kabels begin ik niet aan, dat lijkt me wel effectief maar een hoop gedoe. Ook schijnen ze regelmatig kapot te gaan(al doet gebring niet moeilijk maar zit er na twee jaar geen garantie meer op...)
Vox wijzigde dit bericht op donderdag 25 september 2008 01:55 (18%)
Een CVT denkt met u mee

Westworld

Reg. datum:
13 apr. 2007
Zoiets dus:

R361_big.jpg
Een CVT denkt met u mee

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True