Aprilia Atlantic 250

Hoi, zo te horen ben je inderdaad lekker aan het toeren geweest :]
De 1000km beurt kostte 58 euro, het kussen zat ergens op 50 euro maar ik heb de helft hoeven betalen (onderhandelen). Natuurlijk heb je dan ook een topkoffer nodig om het kussen aan te schroeven. Ik heb voor de koffer ook maar de helft betaald.

Je hebt inderdaad 2 kastjes (balasten) nodig als je 2 x Xenon wilt maar dat is wel een beetje overkill. Het grootlicht heb je vrijwel niet meer nodig bij Xenon dimlicht. Ik houd je wel op de hoogte van mij vorderingen daarmee. Xenon wil ik overigens ook om meer op te vallen.

Verder heel veel plezier!!!!!!!!!!!
 
hier nog even wat foto's van vanmiddag. ik ga nu nog even met de vrouw een "avondritje" maken ;)
full
 
Hoi, zo te horen ben je inderdaad lekker aan het toeren geweest :]
De 1000km beurt kostte 58 euro, het kussen zat ergens op 50 euro maar ik heb de helft hoeven betalen (onderhandelen). Natuurlijk heb je dan ook een topkoffer nodig om het kussen aan te schroeven. Ik heb voor de koffer ook maar de helft betaald.

Je hebt inderdaad 2 kastjes (balasten) nodig als je 2 x Xenon wilt maar dat is wel een beetje overkill. Het grootlicht heb je vrijwel niet meer nodig bij Xenon dimlicht. Ik houd je wel op de hoogte van mij vorderingen daarmee. Xenon wil ik overigens ook om meer op te vallen.

Verder heel veel plezier!!!!!!!!!!!

thanx!

idd lekker getourt van het week-end, zit nu op ruim 250 KM.
ik heb geen topkoffer, dus moest ook nog een apart steuntje bijbestellen van 100,- samen met het kussentje van 50,- maakt dat dus 150,-.

v.w.b. xenon; ik kreeg nu al regelmatig seintjes van tegemoetkomend verkeer, waarschijnlijk omdat ze dachten dat er 1 koplamp stuk was. staat ook wel een beetje zielig moet ik zeggen; 1,5 koplamp (1 dim + 1 stadslicht)

begrijp ik het dan goed dat je met xenon 1 gewoon dimlicht en 1 xenonlamp hebt?
dat lijkt me idd beter ook v.w.b. de zichtbaarheid. 2 xenon hoeft voor mij niet. ik ben ook wel benieuwd naar de kosten. zelf inbouwen kan ik helaas niet dus moet het bij de dealer laten doen.
 
Laatst bewerkt:
geweldig die Atlantic hoor. Mooie foto's gemaakt. Zo te zien staat ie ook lekker in de garage ??
 
geweldig die Atlantic hoor. Mooie foto's gemaakt. Zo te zien staat ie ook lekker in de garage ??

dat zou je denken ja :)
maar aangezien ik in de garage een kantoor heb, en de rest volstaat met wasmachine, vriezer etc. etc. gaat dat niet passen...
hij staat dus achter op de plaats onder een afdakje...
zonde he? :+
 
Ook van deze Xmax-rijder veel plezier van je nieuwe aanwinst.
Ik vind dat hij er voor een 250 erg "volwassen" uitziet: erg mooi.
Wellicht mogen we hem op een volgende toertocht in het echt bewonderen.

Groet
John
 
Bij scooterxenon.nl kost een H11 setje 89.50 incl. opsturen. ScooterXpress heeft deze getest op een Piaggio X7 en ze zijn er erg tevreden mee. Het monteren is in principe niet zo moeilijk als je maar weet hoe bij de lichtunit te komen. Ik zal zelf waarschijnlijk ook wel even moeten prutsen voor dat ik het voor elkaar heb. Elektrisch is voor mij geen probleem, is mijn vak.

Ik wil je best helpen nadat ik de mijne als proefkonijn heb gebruikt (geen zin om iemand anders' spul te verprutsen). Dat duurt dan wel nog een paar maandjes, geld is op, mijn vrouw wilde ook wat anders nadat ik mijn Atlantic had gekocht................

Je moet waarschijnlijk wel een eindje rijden. Woon 30km ten zuiden van Eindhoven.
 
P.S. je hebt dan een Xenon dimlicht en een gewoon grootlicht. Dubbel xenon is natuurlijk ook mogelijk maar kost ook dubbel. Het zou mooi zijn als het grootlicht onafhankelijk omlaag te draaien is zodat je dan een dubbel Xenon dimlicht hebt. Grootlicht is dan zeker niet meer nodig. Geen idee of dat kan.

Het is wel mogelijk om het stadslicht te vervangen door felle LEDs met dezelfde kleur als de Xenon lamp. Ik heb ze nog liggen van mijn vorige scoot.
 
Ook van deze Xmax-rijder veel plezier van je nieuwe aanwinst.
Ik vind dat hij er voor een 250 erg "volwassen" uitziet: erg mooi.
Wellicht mogen we hem op een volgende toertocht in het echt bewonderen.

Groet
John

Thanx; de xmax is ook een mooie machine; heb ik ook nog even over gedacht.
De "volwassen" uitstraling van de Atlantic is idd een van de punten waarom ik uiteindelijk toch voor de Aprilia heb gekozen.

En zeker en vast dat ik er bij ben de volgende tourrit.
De laatste ben ik net misgelopen maar heb wel genoten van de foto's!
 
Dat is je geraden ook, dan wil ik gelijk een stuk rijden op die atlantic ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij scooterxenon.nl kost een H11 setje 89.50 incl. opsturen. ScooterXpress heeft deze getest op een Piaggio X7 en ze zijn er erg tevreden mee. Het monteren is in principe niet zo moeilijk als je maar weet hoe bij de lichtunit te komen. Ik zal zelf waarschijnlijk ook wel even moeten prutsen voor dat ik het voor elkaar heb. Elektrisch is voor mij geen probleem, is mijn vak.

Ik wil je best helpen nadat ik de mijne als proefkonijn heb gebruikt (geen zin om iemand anders' spul te verprutsen). Dat duurt dan wel nog een paar maandjes, geld is op, mijn vrouw wilde ook wat anders nadat ik mijn Atlantic had gekocht................

Je moet waarschijnlijk wel een eindje rijden. Woon 30km ten zuiden van Eindhoven.

tja, ook ik heb mijn reserves moeten aanspreken voor deze aanschaf ;)
en ik heb er ook absoluut geen haast mee.
maar hou me op de hoogte; 50 km rijden heb ik er wel voor over!
kom zelf uit regio Tilburg/Breda...
kunnen we meteen wat meer "Atlantic nieuwtjes" uitwisselen!
 
Zo, nu even een "tussenstand".

Na 6 dagen staat de teller bijna op 700 Km!!! En het bevalt nog steeds erg goed!
Als dat zo doorgaat moet ik volgende week terug voor de eerste beurt!
Vandaag eens een ritje met wat minder mooi weer (om het zacht uit te drukken ;) ) gedaan.
Moest 200 KM over de snelweg met harde wind en regen. En ook dan houdt ie zich goed. Met veel wind, zoals vandaag, moet je wel alert zijn als je voorbij een vrachtwagen rijdt op de snelweg. Maar goed, dat wist ik natuurlijk al; heb het vandaag alleen mogen ervaren...

Ook nog een stukje file gereden. Moest wel even wennen aan het "tussen de rij door rijden".
Wat kleine dingetjes die me verder opvielen; met de klep van m'n helm een klein stukje open heb je veel minder herrie en beslaat ie nooit. Wel klapt ie vanzelf dicht bij ongeveer 110 km/u; moet ik nog iets op verzinnen.

M'n oranje hesje houdt zich niet zo goed op de snelweg; gaat fladeren en de bovenste klittebandjes waaien los; wat extra klitteband moet helpen.

Oh ja; topsnelheid tot nu toe; 145 km/u op de teller
Moet nog steeds de gps test doen; eerst even kijken hoe ik hem ga bevestigen.

wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend in de vrieskou gereden.
Niet koud gehad, op mijn handen na dan! Was net of ze eraf vielen toen ik aankwam :-)
Is het mogelijk om handvatverwarming te monteren op mijn Atlantic? Ik las in een ander topic dat Oxford kwalitatief niet zo goed was? Zijn er alternatieven? En; kwanta kosta?
Of toch beter goede winterhandschoenen kopen?
 
Schiet goed op met de km's bij jouw. Bij mij gaat het allemaal wat langzamer, tot nu toe geen woon-werk verkeer. Veel te grote afstanden, dagelijks 4-5uur onderweg is een beetje te gek.

Je kunt tegen koude handen waarschijnlijk beter verwarmde handschoenen nemen dan handvatten. De warmte heb je dan dicht bij de hand i.p.v. dat de warmte door je handschoen moet komen vanuit de handvatten. Geen idee of, voor de Atlantic, handkappen te krijgen zijn anders zou dat ook een goede optie zijn. Ik heb ze niet in het accessoire programme gezien. Op mijn All-roads deden die dingen het best aardig.

Verder kun je ook een grote Givi ruit monteren, die hebben uitstulpingen ter hoogte van je handen: http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_accessori.asp?CO_ID=500

Persoonlijk vind ik +19cm hoogte wat teveel van het goede. :X
 
Deze morgen -1°C. 90 km gereden met handvat verwarmers iets boven 50% capaciteit. met zomerhandschoenen (rijd nooit met winterhandschoenen) geen koude handen. Op ring van Brussel (na 80 km) begonnen mijn voeten fris aan te voelen (niet koud). Een beetje gewiebbeld met de tenen en het was weer in orde.
Ik heb dubbel vizier en dit was deze morgen toch aangedamt van binnen. Moeten stoppen in wetteren om het proper en droog te maken. Bij regen ben ik er zeer tevreden over. Dit is het eerste negatieve dat ik kan melden van dubbelvizier (pinlock).
 
Terug
Bovenaan Onderaan