Welke olie Ducati 748

Ronaldkn

MF'er
4 mei 2007
166
0
dames en heren,

Ik wil dus de olie veversen van mijn duuc.
nu heb ik het boekje al nagezocht + alle rekeningen maar nergens wordt vermeld welke olie er op dit moment inzit of welke erin hoort te zitten.
Sorry voor de typfout in de titel _O-

kan iemand mij dit vertellen ?

bedankt
 
Laatst bewerkt:
wat ik me nou afvraag, ik heb nu motorex 10w50 in me 749 zitten.
maar is het nou zo dat de 10w50 beter doorstroomt dan de 15w50 ?
en zal die 5w extra uitmaken ? want het lijkt mij dat het beter is als de olie in
de wat koudere winter maandjes wat dunner is zodat deze makkelijk rondpompt ?
verbeter me maar als ik ernaast zit :) interesant topic trouwens !
Op bedrijfstemperatuur maakt het niet uit, met de koude start wel wat.
Spec onder/boven van 10W en 15W zit overigens geen wereld van verschil. :)
 
Wat is dat toch met die olietopics?
Net als met eindeloze discussies over "HET GELOOF" .
Welke is de beste???
Hoe komt het toch dat dit zo gevoelig ligt?


Dat is gewoon het verschil tussen mensen die het snappen en mensen die denken het te snappen.
Dat is nu eenmaal het knelpunt, maar niet alleen olietopics hoor.
Eigenlijk moeten de mensen die het snappen hier niet eens op MF komen en het over laten aan de mensen die denken het te snappen.
Dan zijn er ook geen oeverloze discussies :9
 
10W60 van Motorex wordt door de deskundigen geadviseerd voor deze Duc. ;)
Biggelaar doet het overige met Valvoline. Maar 10W60 dus. :P

In de winter lijkt me 10W50 beter. _O- :+
 
Ik geloof dat ze bij Biggelaar niet voor niets Valvoline aanbevelen. Natuurlijk betaal je een deel voor de marketing maar ik geloof wel dat ze ook daadwerkelijk betere olie hebben dan de Lidl.

De Lidl verkoopt ook Cola, ook die laat ik links liggen, ik geef liever wat uit voor de echte Coca Cola. Zit ook hetzelfde in, water.. beetje plantenextracten, beetje suiker maar toch smaakt het anders. Batterijen heb je vast en zeker ook wel bij de Lidl, maar de duracell waar je meer voor betaald gaan toch ook daadwerkelijk een stuk langer mee!

Anyway, iedereen moet zelf weten wat hij er in gooit. Als je erop vertrouwd dat de Lidl olie goed genoeg is dan gooi je dat er toch lekker in. Een ander gooit er liever merk olie in zonder hier een goede reden voor te hebben anders dan dat het een merk is.

Dude , Cola vergelijken met olie....
Je had een robot moeten zijn man
 
Wat ik me nog afvraag (als leek) moet ik na het aftappen het filter ook nog leeggooien want die ligt volgens mij iets lager als de aftapdop. Vorige keer niet gedaan.

En ik moet de 10mm imbus bout losdraaien om af te tappen toch? (jaar geleden, nu alweer vergeten)
 
Dat is gewoon het verschil tussen mensen die het snappen en mensen die denken het te snappen.
Dat is nu eenmaal het knelpunt, maar niet alleen olietopics hoor.
Eigenlijk moeten de mensen die het snappen hier niet eens op MF komen en het over laten aan de mensen die denken het te snappen.
Dan zijn er ook geen oeverloze discussies :9


Dus daarom blijf je graag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan