Breva 850 / 1100 / 1200 topic

TwenteR

MF'er
29 sep 2008
171
4
Hallo beste Breva 850 / 1100 / 1200 - mensen.
Dit is een topic voor iedereen die interesse heeft m.b.t. de Moto Guzzi Breva 850, 1100 of 1200. Of je er nu zelf een hebt of niet. Reacties zijn welkom.
Wellicht kunnen we elkaar van dienst zijn met vragen en antwoorden.

Mijn eerste vraag:
Is er een paddock-stand o.i.d. te koop voor de Breva 850 / 1100 /1200?
Ik zou natuurlijk ook een middenbok kunnen kopen, maar dat is nou net niet de bedoeling. Graag jullie reactie
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik gebruik een power-plus bok onder m,n v11. Zo,n v11 heeft schetsplaten maar dat zit bij de Breva weer anders dus is miss geen optie.

ps. Kun je er niet beter een Guzzi-topic van maken?
full
 
Laatst bewerkt:
Hoy lapo,
Bedankt voor je idee.
Alleen werkt het volgens mij niet bij een Breva. Die hebben idd niet van die schetsplaten.

Wie heeft er nog andere oplossingen?
Ik heb ook eens een plaatje oid gezien van een soort losse middenbok met een lange arm.
??
 
Hallo beste Breva 1100 / 1200 - mensen.
Dit is een topic voor iedereen die interesse heeft m.b.t. de Moto Guzzi 1100 of 1200.
Of er nu zelf een hebt of niet. Reacties zijn welkom.
Wellicht kunnen we elkaar van dienst zijn met vragen en antwoorden.

Mijn eerste vraag:
Is er een paddock-stand o.i.d. te koop voor de Breva 1100/1200?
Ik zou natuurlijk ook een middenbok kunnen kopen, maar dat is nou net niet de bedoeling. Graag jullie reactie
 
Hallo beste Breva 1100 / 1200 - mensen.
Dit is een topic voor iedereen die interesse heeft m.b.t. de Moto Guzzi 1100 of 1200.
Of er nu zelf een hebt of niet. Reacties zijn welkom.
Wellicht kunnen we elkaar van dienst zijn met vragen en antwoorden.

Mijn eerste vraag:
Is er een paddock-stand o.i.d. te koop voor de Breva 1100/1200?
Ik zou natuurlijk ook een middenbok kunnen kopen, maar dat is nou net niet de bedoeling. Graag jullie reactie

Ten eerste oeps lege reactie verstuurd, nog geen borrel op en dan bibber ik O-) .
Vraagje: waarom geen middenbok? Vanwege grondspeling of omdat je het minder mooi vindt?
Ik reageer wat laat omdat mijn laptop een maand lang kapot was.
Ik rij zelf op een Breva 1100 en vind de middenbok wel handig/noodzakelijk.
 
Hoor (en zie) dat de grondspeling minder wordt. Veel van de Breva standaards komen aan de grond.
Ik heb inmiddels op een engelse site gezien dat er ook mensen zijn die het aanslagrubber voor de standaard zo kort mogelijk maken, zodat de middenbok een zo hoog mogelijke positie inneemt.
Misschien heb je hier ervaring mee? Zo ja, kun je dan aangeven of de grondspeling dan voldoende is?
 
Hoor (en zie) dat de grondspeling minder wordt. Veel van de Breva standaards komen aan de grond.
Ik heb inmiddels op een engelse site gezien dat er ook mensen zijn die het aanslagrubber voor de standaard zo kort mogelijk maken, zodat de middenbok een zo hoog mogelijke positie inneemt.
Misschien heb je hier ervaring mee? Zo ja, kun je dan aangeven of de grondspeling dan voldoende is?

Reactie van mijn kant komt wel eens wat laat, omdat ik alleen in de weekends thuis ben, dit even terzijde.

Ik heb ook gelezen over een korter aanslagrubber, ook voor de Norge en 1200 Sport, die dezelfde basis hebben. Ik heb zelf een standaardlengte aanslagrubber en heb de middenbok nog niet aan de grond gereden. Wel een keer gedaan met mijn vorige Breva, maar dat was een 750. Ik ben ook meer een toerrijder dan een racer.
De 1100 die ik sinds februari heb bevalt me zeer goed en ik heb eigenlijk geen dingen ontdekt die me tegenvallen of ergeren. Volgende week gaat hij naar Nijmegen voor de eerste 10.000 km beurt.
 
Dolf, dank voor je reactie. Denk dat ik toch maar eens naar een middenbok om moet zien.
Heb ik nog wel een andere vraag, voor wie dan ook;
Wat vinden jullie van de vering van een Breva 1100/1200?
Zelf vind ik de vering wel voor verbetering vatbaar. In de tests in de 'bladen' wordt er ook heel verschillend over geschreven.
Ter vervanging is er wellicht een setje Hyperpro o.i.d.
Maar hoeveel beter wordt de wegligging hiervan, met name bochtenstabiliteit?
 
Dolf, dank voor je reactie. Denk dat ik toch maar eens naar een middenbok om moet zien.
Heb ik nog wel een andere vraag, voor wie dan ook;
Wat vinden jullie van de vering van een Breva 1100/1200?
Zelf vind ik de vering wel voor verbetering vatbaar. In de tests in de 'bladen' wordt er ook heel verschillend over geschreven.
Ter vervanging is er wellicht een setje Hyperpro o.i.d.
Maar hoeveel beter wordt de wegligging hiervan, met name bochtenstabiliteit?

Ik heb geen slechte ervaring met de standaardvering, maar rij dan ook altijd solo. In de vakantie heb ik de veervoorspanning en de uitgaande demping van de achterveer aangepast zoals in het instructieboekje staat. Dit i.v.m. de vakantiebagage. Dat was in
mijn geval voldoende. Kijk eens op tlm.nl de website van Teo Lamers Nijmegen. Daar kunnen ze een stuggere veer speciaal voor de Breva/Norge leveren voor wie vaak met passagier en of bagage rijdt. :]
 
Winterrijders aanwezig?
Zijn er onder jullie ook Breva-rijders die met de pekel van de laatste tijd doorgereden hebben? Hoe houdt de Breva het in deze omstandigheden?
Ik heb zelf afgelopen dinsdagmiddag weer een stukkie gereden. De zon scheen en het meeste zout was wel van de weg gespoeld. Mijn Breva startte zonder enig probleem, ik hoefde de startknop maar aan te raken. Starten->Lopen. Fantastisch. :)
Dat ging met mijn vorige motoren wel eens anders.
En als jullie doorrijden, wat doen jullie dan om je dierbare tweewieler te beschermen tegen invretende pekel?
full
 
Ben geen "doorgewinterde" doorrijder. Mijne staat nog onder de hoes. :z Ik heb me het ongans gepoetst om de uitlaatbochten weer mooi blinkend te krijgen. Nu de pekel weggespoeld is, is de kans groot dat ik zondag even ga rijden als het niet stortregent. een beetje miezeren vind ik niet erg. 4 weken niet gelopen, maar vorige week even gekeken naar de accu en die gaf nog 11,7 volt aan op het dashboard en 12 volt op de multimeter, dus dat zit wel goed.

Ik kan je dus geen advies geven over de bescherming tegen pekel of hoe goed of slecht de Breva daar tegen kan.
Ik rij met leer en niet met textiel, maar tot zo'n 5 graden boven nul vind ik dat geen probleem met windscherm. Ik wel thermische onderkleding aan en dat is voor mij voldoende. En de handvatverwarming op standje tropisch.. :9
 
Middenbok: geen problemen, ideaal ding!
Vering: neem de moeite eens om dat goed af te stellen! Kijk maar eens op You Tube. Afstelfilmpjes genoeg.
Denk ook aan andere afstelling wanneer je met duo rijdt.
Als de vering goed is afgesteld dan zakt ie ook minder in.

Ach en een beetje schrapen is toch ook spectakel!!! Vooral in het donker op een klaverblad met 115.
 
Vanmiddag weer gereden! :Y
Het zout was gisteren en vanacht wel weggespoeld, dus RIJDEN !
Weinig mensen die er net zo over dachten trouwens. Eentje maar.
Het was met 6 graden beslist niet koud en m'n Breva had er zin in.
Met de mobiel wat plaatjes geschoten. Hierbij er eentje toegevoegd. Kun je ook zien hoe die van mij er uitziet.
Groeten en binnenkort hopelijk meer kilometers.

full
 
Vanmiddag ook weer het eerste ritje gemaakt na 5 weken. Mooi zonnig weer maar wel veel wind. Daardoor was het toch vrij fris. (3 gr. C) Op de snelweg kreeg ik wel last van ijsvorming op het dashboard ( ok bij zo'n 150 km/u O-) ) maar na een korte stop en in de zon, was dat ook weer over. De motor startte gewoon in 1 x na die 5 weken stilstand onder de carport in de vrieskou van de afgelopen tijd.
Gezien de weersvoorspellingen zal het wel weer even duren voordat ik weer kan gaan rijden :( .
 
Voor sommigen onder jullie als guzzi breva rijders een interessante link;
instruktie- en handboeken enz. enz. voor vele guzzi's, incl. Breva.

http://www.guzzisti-irriducibili.it/index_file/Page356.htm

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
 
Laatst bewerkt:
CONDENSVORMING DASHBOARD !
In het dashboard van mijn Breva 1200 treedt achter het 'glas' condensvorming op. Dit treedt op bij het rijden in het natte weer van de laatste dagen.
Om dezelfde reden is het dashboard al eens vervangen omdat toen condensvorming optrad bij het wassen van de motor.

Mijn vraag: Zijn er meer Breva's die hier last van hebben? En zo ja, wat is er aan te doen zodat condensvorming voorkomen wordt?

Het dashboard is de eerste keer vervangen onder garantie en dat zal nu weer gebeuren. Maar ik denk maar zo, voorkomen is beter dan genezen.
 
Met wassen of regen/hagel heb ik geen last van condensvorming bij mijn Breva. Alleen bij het koude weer van de afgelopen weken wel lichte condensvorming bij het gedeelte waar de buitentemperatuur wordt aangegeven. Na even in de zon gestaan te hebben, verdwijnt dit vanzelf weer en kan geen kwaad, alles blijft gewoon werken. Ik heb tot nu toe nog eigenlijk geen enkel probleem(pje) gehad na dik 11000 km en hoop natuurlijk dat dat zo blijft. Misschien dat het helpt om het dashboard een keer goed te verwarmen met een föhn, zodat hij een keer goed uitwasemt en dus vanbinnen goed droog is. Er schijnen ergens een soort kleine "ontluchtingsgaatjes" aan de onderkant te zitten, alhoewel ik zelf daar nog niet zo precies naar gekeken heb.
 
Dolf, bedankt voor je reactie. Misschien moet ik het gewoon nog maar eens een tijdje aanzien. Hij zal van de zomer toch echt wel eens uitwasemen. 8-)
Het is ook wel typisch dat ik gisteren, nadat ik 2 uur in de (mot)regen gereden had geen last had van condens. Als ik zo eens wat in de rondte internep schijnt het dat er wel meer nieuwe guzzis met dit 'probleem' te maken hebben. Ook de Stelvio's en Griso's zijn er niet vrij van, maar dit ter info. :]
 
Mijn oude liefde (Bandit 1200s van 2003) is helaas door een lullig ongeval (achteruitrijdende bus) total loss. Ik gebruik mijn motor elke dag voor woonwerkverkeer. Ongeveer 45 km enkele reis 90 per dag dus. Helft 80km wegen helft snelweg/ringweg,.vaak tussen de files door.

Nu heeft de dealer waar ik voor de schadeafhandeling ben, een 2006 Breva 1100 staan met slechts 2100km (demo)

Enkele vragen,...wat is het verbruik gemiddeld?
Hoeveel km op een tank?
Hoe houd de motor zich bij elke dag gebruik?

Ik heb ooit op een V11 Scura gereden en dat vond ik erg prettig :9~

Ik moet nu snel een keuze maken ivm de noodzaak van een woonwerkmotor.

Alvast bedankt voor de tips?
 
Ik gebruik de Breva (helaas) niet dagelijks, maar na 14000 km in anderhalf jaar kan ik wel iets zeggen.

Verbruik rond de 1 op 18, Ik tank meestal na ong. 380-400 km.
olieverbruik nihil
banden net vervangen ivm aanstaande vakantie. had er zeker nog een 2 a 3000 km mee kunnen rijden, maar niet op en neer naar Noorwegen.

"problemen" condensvorming tellerhuis bij koud weer (zie boven) en een bout van de middenbok verloren, da was het als ik dan toch iets op moet noemen.

Verder een goede injectie, goed licht,remt goed (heb geen ABS), stuureigenschappen prima. laadvermogen voor bagage ruim voldoende.
Een testrit met jouw rijervaring zal genoeg zeggen of het een motor voor jouw is, lijkt me. succes met je keuze.
full
 
Bedankt voor je reactie Dolf. Lekkere actieradius op een tank. Handig bij woonwerk ivm onregelmatige werktijden. 1 op 18 bij rustig toeren? Of bij 120 constant op de snelweg?

Vind hem erg mooi,..ik heb een rode op het oog. Effe afwachten hoe het loopt met de afhandeling van mijn beschadigde vorige motor? Woensdag weet ik meer.
 
Bedankt voor je reactie Dolf. Lekkere actieradius op een tank. Handig bij woonwerk ivm onregelmatige werktijden. 1 op 18 bij rustig toeren? Of bij 120 constant op de snelweg?

Vind hem erg mooi,..ik heb een rode op het oog. Effe afwachten hoe het loopt met de afhandeling van mijn beschadigde vorige motor? Woensdag weet ik meer.

Ha IJzervreter,

ik heb zo'n rooie! Dat maakt voor de tevredenheid niets uit, hoor. Ik kan me volledig vinden in de ervaring van Dolf. Mijn ervaring is dat de Breva op de snelweg juist het zuinigst rijdt (mijn ervaring gaat tot zo'n 140 km/u, dan vind ik het hard zat, financieel-boete-technisch gesproken.. ;))
Hieronder nog een eerdere reactie van mij, met foto, in een soortgelijk topic:

Sinds maart 2008 heb ik een Breva 1100 met de touring-uitrusting. Ik heb er nu ruim 11.000 km. mee gereden en ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Guus. Hij is zeer geschikt om een hele dag op te zitten (zonder zadelpijn) en mee rond te toeren. Ook op de snelweg rijdt het zeer ontspannen. :]
En ik moet nog altijd glimlachen als ik 'm start ... er zit echt léven in!
http://vakantie.leoprast.nl/displayimage.php?album=4&pos=48 (Web Site Currently Not Available)

Ik zeg ook proefrijden en: doen!
 
Laatst bewerkt:
1 op 18 bij doorsnee gebruik snelweg tot 120-130 stadverkeer en binnenweg.
Ik zal het eens preciezer bijhouden komende vakantie. Vandaag motor wassen alles zover al inpakken op de kleren na (ben nog een weekje onderweg met de vrachtwaggel) en dan genieten in Noorwegen! Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt daar, omdat ik altijd kampeer.
 
Goede berichten! De vraagprijs voor genoemde motor is relatief hoog voor zijn (haar?) bouwjaar. Kijken of we daar nog uit komen. Het zou ook nog een ander merk/type kunnen worden maar denk wel veel aan Guzzi,... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan