Breva 850 / 1100 / 1200 topic

En zo:
full

Het plastic dekseltje is dus de maat van de originele accu, deze is iets breder.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de carterpanpakking wel eens gecontroleerd ?
Een keer gezien dat er een stukje tussenuit geblazen was tussen de oliekanalen en daardoor de oliedruk zakte.
Kost je alleen een pakking.

Hoi,

Ben uiteindelijk verder gegaan met MGCN.nl, maar uiteindelijk is er wel uitgekomen wat jij het aangegeven, niet de voetpakking maar de pakking erboven, dit was uiteindelijk de reden dat olie terug werd geperst het carter in: geen olie verlies, wel oliedruk verlies

Het is nu opgelost, gelijk druk gemeten en alles loopt nu netjes.

Mocht je het terug willen lezen adviseer ik je te kijken op MGCN.nl

oliedruk Guzzi 1200 - Sleutelforum - MGCN Forum

groet,

Alex (Luna)
 
Hoi,

Ben uiteindelijk verder gegaan met MGCN.nl, maar uiteindelijk is er wel uitgekomen wat jij het aangegeven, niet de voetpakking maar de pakking erboven, dit was uiteindelijk de reden dat olie terug werd geperst het carter in: geen olie verlies, wel oliedruk verlies

Het is nu opgelost, gelijk druk gemeten en alles loopt nu netjes.

Mocht je het terug willen lezen adviseer ik je te kijken op MGCN.nl

oliedruk Guzzi 1200 - Sleutelforum - MGCN Forum

groet,

Alex (Luna)

Hoi Alex,

Ik heb het gevolgd op het forum van de Guzzi club, ben blij dat het uiteindelijk een simpele pakking was.
Jij bent de derde die dit probleem had, wat ik weet, waarschijnlijk zijn er wel meer.

Groet,
Marty
 
Hi All,

Ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Guus Breva 850 (plaatjes volgen zodra ik hem gepoetst heb :)) Dus ik zal me ook regelmatig melden op dit forum denk ik zo. })
Nu zou ik natuurlijk ook graag een beetje hobby-en, dus heeft iemand hier wellicht een (haynes) WPH voor de 850 voor me? De owners manual heb ik wel maar vind ik niet zo duidelijk (ben nogal een newbie zeg maar :])

Thanks alvast!
TheNico
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij het Breva=topic, en gefeliciteerd met de Breva.
WPH kan ik je niet aan helpen. Misschien dat je het al gelezen hebt, volgende week zaterdag 7 mei hebben we de halfjaarlijkse meeting van Guzzi-rijders van het forum in Strand Horst met een toerritje. Wellicht leuk om kennis te maken en je Breva te "showen". Er zitten ook wat ervaren sleutelaars tussen. Altijd een gezellige en gemoedelijke sfeer.
In ieder geval veel plezier met je Breva.
 
Je kunt bij stein dinse wpb bestellen, weet alleen niet zo welke talen ze hebben. Maar verwacht er niet teveel van, is vrij summier. Ik heb daar een duitse versie van, gaat mij vooral om aanhaalmomenten en technische info ipv aanwijzingen.

Ik heb ook een breva, 1200, maar sleutelen is echt makkelijk aan guzzi's. Weet niet wat je wilt doen?
 
Op internet zijn allerlei sites te vinden om een digitaal WPH te downloaden. Tip: toets bij Google "werkplaatshandboek breva 850" en kies.
 
Lekker dan. Ik wilde vanmorgen op de. Motor stappen om naar me werk te gaan. Start de Breva en denk dat een pleuris herrie maakt dat ding.

Blijkt er een bout te missen waar de uitlaat aan de cillinder vast zit... -O-

Frapant dat zoiets gewoon los trilt....
 
Laatst bewerkt:
Lekker dan. Ik wilde vanmorgen op de. Motor stappen om naar me werk te gaan. Start de Breva en denk dat een pleuris herrie maakt dat ding.

Blijkt er een bout te missen waar de uitlaat aan de cillinder vast zit... -O-

Frapant dat zoiets gewoon los trilt....
Klinkt bekend! Dat had ik een paar jaar geleden tijdens een vakantierit in Duitsland. Ik reed na een stop de parkeerplaats af om de snelweg weer op te gaan en hoorde ook 'iets geks' aan één kant. Ik ben a-technisch, hè, dus het was al best apart dat het mij opviel. Gelukkig net vóórdat we weer op de snelweg zaten. Toen bleek ook één van die bouten bijna los te hangen.
Overigens ben ik zo in Italië boven op een berg eens tot de ontdekking gekomen dat mijn middenbok er losjes bijhing: ook daar was de bout uit verdwenen. Best lastig op- en afstappen met een motor vol vakantiebepakking voor een klein wijffie als ik. Gelukkig had ik vriendlief bij me die steeds de motor rechtop hield zodat ik erop of eraf kon om daarna Guus op de zijstandaard te zetten. Een kerel bij een autogarage (!) heeft er uiteindelijk een stuk draadeind ingezet en dat zit er nog altijd.
Kortom: eigenlijk kan alles aan die schuddebuik wel een keer lostrillen. :-)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, ik dacht al dat ik weer iets unieks had.

Vanavond maar langs de motorzaak voor een dopmoer die er op past om het zooitje weer vast te zetten.
 
Klinkt bekend! Dat had ik een paar jaar geleden tijdens een vakantierit in Duitsland. Ik reed na een stop de parkeerplaats af om de snelweg weer op te gaan en hoorde ook 'iets geks' aan één kant. Ik ben a-technisch, hè, dus het was al best apart dat het mij opviel. Gelukkig net vóórdat we weer op de snelweg zaten. Toen bleek ook één van die bouten bijna los te hangen.
Overigens ben ik zo in Italië boven op een berg eens tot de ontdekking gekomen dat mijn middenbok er losjes bijhing: ook daar was de bout uit verdwenen. Best lastig op- en afstappen met een motor vol vakantiebepakking voor een klein wijffie als ik. Gelukkig had ik vriendlief bij me die steeds de motor rechtop hield zodat ik erop of eraf kon om daarna Guus op de zijstandaard te zetten. Een kerel bij een autogarage (!) heeft er uiteindelijk een stuk draadeind ingezet en dat zit er nog altijd.
Kortom: eigenlijk kan alles aan die schuddebuik wel een keer lostrillen. :-)

Nou Tooter,

Je maakte me wel nieuwsgierig met je ondertitel:

Yamaha YTR 6335 HGS

Die kon ik nog niet,

Nu wel en begrijp ik je bijnaam. ;)
 
Donderdagochtend wilde dat kreng niet starten. Wss te lang niet gereden en teveel vocht tijdens die laatste buien. Rest van de dag laten 'drogen'in de zon. 's Avonds startte ze wel, probleemloos rondje gemaakt. Net op tijd gezien dat het niet handig is om de politie in te halen op de dijk :-)

Vrijdag gepoetst (om het weer goed te maken) met veel water uiteraard en zaterdag starten? Ho maar, weer ellende. Hebben jullie hier ervaring mee?

En waar kopen jullie je olie? Ik gebruik 10W60 maar dat is gelijk 15euri per liter.
 
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel/images/2786.jpg


Ik had een 4 liter verpakking voor nog minder per liter.
Ook voor cardanolie en versnellingsbak remmen enz. Spotgoedkoop.

Dat is echt goedkoop zeg.

Ik ben redelijke fan van Putoline, en heb de laatste beurt Putoline Nano Tech 4+ synt. 4 liter Viscositeit: 10W-60

maar was toen wel 60,- inclusief verzenden kwijt,

Ik ben benieuwd, al veel km gemaakt met Manol? Prijs is zeer interessant maar ik ben altijd een beetje huiverig om over te stappen.
 
Dat is echt goedkoop zeg.

Ik ben redelijke fan van Putoline, en heb de laatste beurt Putoline Nano Tech 4+ synt. 4 liter Viscositeit: 10W-60

maar was toen wel 60,- inclusief verzenden kwijt,

Ik ben benieuwd, al veel km gemaakt met Manol? Prijs is zeer interessant maar ik ben altijd een beetje huiverig om over te stappen.


Wees niet bang,..schakelen gaat soepeler en blok is stiller sinds vervanging met Mannol.

Kwam als een van de besten uit de test bij Autobild oid.

Andere viscociteit:

Motoröl Test - AUTO MOTOR ÖL


Mannol

5000km gemaakt met deze olie.
 
Laatst bewerkt:
Wees niet bang,..schakelen gaat soepeler en blok is stiller sinds vervanging met Mannol.

Kwam als een van de besten uit de test bij Autobild oid.

Andere viscociteit:

Motoröl Test - AUTO MOTOR ÖL


Mannol

5000km gemaakt met deze olie.

Je hebt blijkbaar alle olien vervangen door Mannol (ook versnellingsbak olie?)

met de Kerst zal ik hem een grote beurt geven en Mannol zal ik zeker in gedachte houden met die prijs
 
Ik heb onderstaande vergelijkingstabel gemaakt met gegevens van diverse oliën.
Hierin staan motorfietsoliën (met JASO-aanduiding) en gewone motoroliën die in auto's gebruikt worden.
Ik wil hiermee zeker geen nieuw olietopic opstarten, maar misschien verduidelijkt het e.e.a. en kunnen jullie er wat mee.
full
 
Laatst bewerkt:
goeie om geen olietoppic te beginnen, deze zijn er al en gaan eindeloos door. ;)

Toch nog een vraagje, waar staat die eenheid voor viscositeit voor: oppervlakte/tijd?

Viscositeit is de dunvloeibaarheid maar deze eenheid ken ik niet en snap ik niet? :?

Niet dat het heel belangrijk is, maar gewoon nieuwsgierigheid
 
Je hebt blijkbaar alle olien vervangen door Mannol (ook versnellingsbak olie?)

met de Kerst zal ik hem een grote beurt geven en Mannol zal ik zeker in gedachte houden met die prijs

Volgens mij ook nog de remvloeistof en smeervet,..loopt als de gesmeerde bliksem. :P
 
mm2/sec is de SI-eenheid voor cSt (centistokes), de eenheid voor viscositeit.
En SI is het internationale metrische stelsel.
Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk en begrijpelijk is.
Ontdek net dat beide eenheden door elkaar gebruikt worden door verschillende producenten.
Maar whatever, voor het idee maakt het niet uit zoals je al zegt.
 
Hoi Breva,

SI is een oude bekende, deze ken ik, maar zelfs als ik op Wikipedia kijk dan snap ik nog steeds de eenheid van mm2/sec niet.

Niet belangrijk, maar toch ga ik nog een keertje uitzoeken hoe dat nu zit

groet,

Alex
 
Er is sprake van dynamische en kinematische viscositeit.
mm2/sec is de eenheid voor kinematische viscositeit.
Onderstaande link geeft denk ik een behoorlijke uitleg.
LINK

Als we dan toch met de theorie bezig zijn kijk dan ook even naar de onderstaande 2e link met uitleg over de viscositeitsindex.
LINK2

Zo zie je maar dat geen enkele theoretische waarde eenduidig de eigenschappen van een olie of ander materiaal aangeeft. Er zijn altijd beïnvloedende factoren en/of waardes. Ook hier geld maar weer eens: de praktische bruikbaarheid is altijd een combinatie van factoren.
SUCCES!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan