6° balhoofdplaten voor harley softail custom

readandride

Rookie
29 sep 2008
3
0
Peer
Ik overweeg om de voorvork van mijn harley (FXSTC uit 1997) 6° onderuit te zetten en de achtervering te verlagen. Ziet er fantastisch uit, maar blijft ie dan te berijden? Iemand die ervaring heeft met het plaatsen en rijden met balhoofdplaten van 6°?
 
yo hiero! :W :W :W

het is wel ff wennen. manouvreren word wat moeilijker want je bocht word groter.
verder tijdens het rijden moet je ook erg wennen, rechtdoor lijkt het enige te zijn wat je HD dan wilt. en klaverblad is ook een belevenis de eerste keer, je moet echt meer je lichaam er tegen zetten. maar dan is hij ook niet uit de lijn te krijgen!

kortom, je moet eerst even wennen en de eerste paar Km's denk je alleen maar: weg met dat ding! :( maar als je gewent bent laat je het toch zitten: het stuurt niet eens zo slecht maar anders :P en het staat zo mooi! *O* *O*
 
Is goed mee te rijden. Veel balhoofdplaten koop je al onder een hoek van 6 gragen. Heb het zelf ook bij een paar motors gedaan en er was altijd goed mee te rijden.
 
3 graden cups is een goed alternatief...
je kan je huidige balhoofdplaten laten zitten.. het enige wat je vervangt zijn je balhoofd cups.. en als het niet bevalt.. gewoon de boel weer terugzetten...

Matoe
 
als je de balhoofdplaten ruilt voor andere die 6 graden onderuit staan blijft dan
wel het frame horizontaal.
ik bedoel; je ziet wel eens zo'n omgbouwde fiets met lange voorvork waarvan
het frame ook lijkt te steigeren en da's echt geen porum.
 
Ik wil de originele vorkpoten gebruiken. Daardoor wordt ie vanvoor lager. Om fiets horizontaal te houden, wil ik mijn hd vanachter verlagen. Lang en laag heb ik voor ogen.
 
Ik heb pas geleden gelezen over die balhoofdsplaten van 6 graden of meer. In een technisch verhaal met tekenlijntjes en afstanden en meet-maten, werd het mij duidelijk dat er drastisch word verslechterd op rijeigenschappen.
Maar een chopper is zowieso geen bochtensnijder :D maar dat terzijde.

Het enige hoe het goed gedaan word is een berekening maken en het balhoofd zelf onderuit zetten. (slijpen, lassen [laat dat door een prof doen], of ander frame.)

Er zijn ook balhoofd-cups. Dan vervang je alleen de cups waarmee het 3 graden onderuit gaat.. maar dan is het niet lang-en-laag.dat is maar 3 graden.

Je hoeft dus weinig meer te vragen, je weet dat de rijeigenschappen verslechteren, en nu is het aan jezelf.
Ook gelezen dat het slingeren van het stuur op hoge snelheid word aangemoedigd door onderuitgezetten balhoofdplaten.
 
Ik heb enige tijd geleden 6 graden balhoofdplaten gemonteerd
 
Laatst bewerkt:
Hallo readandride er is een vuist regel die je aan moet houde als je fatsoenlijk wil rijden dat is de RAKE en TRAIL deze mag minimaal 50mm tot maximaal 100mm zijn, kom je er buiten of onder zal je motor niet goet sturen :] :] zie de tekening
full
 
Mocht je het verhaal hier boven niet snappen hoor ik het wel dan zal ik het beter uitleggen ;) ;) hoe deze berekening tot stand komt en wat de voor en na delen zijn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan