Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Aprilia ETV Caponord

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
09 sep. 2007
Wie o wie rijd er op dit moment op een Caponord ?

Graag ervaringen delen..

Gr
Beer

Reg. datum:
09 sep. 2007
Rijd er niemand in dit Forum op een Capo ??

Reg. datum:
02 jun. 2005
Ja ik rij ook 'n caponord , heb voor heen verchilde blad's en mille's en tussen door ook noch 'n ktm sm gereden en nu dus 'n paar maanden caponord ik moet noch steeds wennen vind hem wat te tam

Reg. datum:
23 jun. 2003
Jups, ik rij ook op een Capo :)

Leuke fiets, hoge speelfactor. Ik reed hiervoor op een Suzuki GSX1100F, een lompe toer/sport motor.

Negatieve ervaringen: dashboard dat uitviel (bekend probleem, op te lossen door een extra draadje te solderen) en een lekke brandstofsnelkoppeling onder de tank (ook een bekend probleem).

nog een foto:

DSCF3248.jpg
Kofferrek wijzigde dit bericht op vrijdag 03 oktober 2008 12:27 (10%)

Reg. datum:
09 sep. 2007
Ik heb de Capo afgelopen vrijdag opgehaald, en de eerste 300 km staan er nu op.

Klopt ik had een Cagiva GC met Duc blok 900ss ie en die maakte toch echt wel klappen.

De Capo is met veel meer souplese te rijden, ik weet niet of er een andere mapping is sq andere uitlaten enz om er meer pk's en Nm uit te halen..

Zit er ook een katalysator onder ??

Reg. datum:
02 jun. 2005
In het capo blok hebben ze 'n zwaardere krukas en kleinere kleppen in geplaats als het mille blok voor meer souplesse , eigenlijk wel jammer want 'n mille blok leeft meer .
Door meer massa heb je in de lagere toerentallen iets meer koppel maar het levendige is weg , en een duc blok heeft weinig rolweerstand (desmokleppen, droge koppeling) en voelt wat levendiger.
'n open uitlaat klinkt veel beter :} , maar een of twee PK meer merk je echt niet.
De meeste capo's zitten standaard al boven de honderd PK :Y
verder het is een hele fijne stuur fiets je merkt dat je al snel grondspeling te weinig hebt :W

gr. Huub

Reg. datum:
09 sep. 2007
Hier is mijn Capo:

http://img239.imageshack.us/img239/7424/04102008066pj4.th.jpg

http://img110.imageshack.us/img110/3192/04102008069wy6.th.jpg

Reg. datum:
02 jun. 2005
hee winterbeer , is ie helemaal nieuw met navi en koffers , *O*

Reg. datum:
23 jun. 2003
Mooie fiets winterbeer!

Reg. datum:
23 jun. 2003
quote:
bic twin schreef op 06 oktober 2008 @ 17:10:
In het capo blok hebben ze 'n zwaardere krukas en kleinere kleppen in geplaats als het mille blok voor meer souplesse [...]

Thnx! Dat vermoeden had ik al maar had ik nog niet bevestigd gezien.

Reg. datum:
09 sep. 2007
Yes helemaal nieuw, vandaag terug voor de 1000km beurt..

ik vind het helemaal super, alleen het geluid .... daar moet toch echt wat aangedaan worden.. wat een naaimachine..

Reg. datum:
19 aug. 2006
Heb er een gehad, factory mille blok ondergebouwd... *O*

Fijne motor.

Reg. datum:
09 sep. 2007
Wie kan me vertellen of je het windscherm kunt verstellen of eventueel vervangen voor een hogere ?

Reg. datum:
23 jun. 2003
Verstellen :N
Hoger: geen idee :N

Ik heb zelf 2 lagere versies, 1 een 10 cm lager, de ander net boven de tellerpartijDSCF3113.jpg

Met de laagste ziet het er zo uit:
DSCF3114.jpg

Voordeel daarvan is dat je minder turbulenties om je helm krijgt.
Ik heb deze ruitjes overgenomen van een andere Capo-rijder omdat m'n eigen ruitje door (waarschijnlijk) benzine beschadigt was :/

- MEAN BIG THUMPER MACHINE-

Reg. datum:
23 jun. 2006
Tsja, vorige week had ik 'm nog. Model 2002 zilver met.
Ingeruild voor een XT660Z Tenere blauw 2009! *O*

Machtige machine vond ik het, erg comfortabel en lekker veel power. Alleen weinig voor te krijgen qua accessoires....en ik miste het zandhappen.
En het viel mij op dat ie geen drol meer waard was bij inruil, ondanks alle extra's die er op zaten.
Jammer, want er is echt niets mis met een Caponord, superding!!!

Groetjes, Johan
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02 , Honda NX250 '91 --- Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!! * www.codegroen.com *

Reg. datum:
09 sep. 2007
Klopt kan natuurlijk ook lager, niet aangedacht.

Hhmhmhm zal er eens over nadenken en het ruitje er af halen om te kijken hoe dat rijd..

Ik vind het een super ding, alle acc er bij. Nieuw denk niet dat ik er teveel voor betaald heb..
Ik zie wel dat ze niet veel meer waard zijn naar en paar jaar, reden ??? geen idee

Reg. datum:
02 jun. 2005
Ik heb er een hoge ruit van MDI op ongeveer 10cm hoger als orgineel ruitje.
En ik heb nog wat last van herrie , wel minder als met orgineel ruitje.
Daarop heb ik het orgineel ruitje 15cm ingekort , ongeveer 10cm boven de tellerpartij.
wel wat minder herrie maar opties minder en langere afstanden op snelweg
krijg ik het wat langere armen *O*
ik probeer noch eens een spioler op de hoge ruit , of givi levert een hoge ruit met spioler/flipup met m'n 196 is dat 'n betere oplossing dan 'n lageruit :W

Reg. datum:
23 jun. 2003
Ik heb er ook al over zitten denken om m'n ruit op afstandsbusjes te monteren om zo de onderdruk achter de ruit te verminderen. Maar ondertussen dus die andere ruitjes en is het er niet van gekomen om er verder mee te experimenteren.

Reg. datum:
09 sep. 2007
Klopt als ik het ruitje nu rechterop kan zetten door de bovenste in dikkere rubbers te hangen ?
ik ben zelf zo rond de 1.86 en het zou net die ene cm zijn.

Rijd nu ff vandaag op een Shiver, wel lachen hoor, maar zo vol in de wind op de snelweg tja, van klaverblad naar klaverblad erg leuk, maar van Apeldoorn naar Mijdrecht een stuk minder..

Ik hoor wel meer van die flip/flap dingen er boven, komen die van BMW ? of Touratech ??

Reg. datum:
02 jun. 2005
Op de site van Motolife staat zo 'n spioler afgebeeld
van het merk MRA vario spoiler kost iets van 66 euro's
is het probeeren waard
bic twin wijzigde dit bericht op dinsdag 14 oktober 2008 10:17 (0%)

Reg. datum:
09 sep. 2007
Iemand ervaring met de GIVI Aprilia ETV1000 Caponord 2001-2008 Clear DS, Transparant; Hoog 64 cm; breed 65,5 cm. Niet voor 2004 model ???

ik heb er nu afstandbusjes tussen nog niet vast van ongeveer 2cm. Dus het originele ruitjes staat iets rechter op. De turbulentie is nu van de kinnebak naar ongeveer het oog gegaan..
Ga vanavond eens sms sturen naar een kameraad om eens te kijken welke ideeen hij heeft.
ik denk als ik er 3cm of iets meer tussen krijg zonder te veel spanning dan moet het net komen boven op de helm en precies goed.. hoop ik.

Bic twin, jouw MDI scherm van 10cm hoger, waar heb je die gehaald ??

Ik met me 186cm lang moet het toch lukken of met afstand bussen of met het scherm van 10cm hoger !!

Eerste 1000km beurt gehad wel weer 250 euro armer :(

Reg. datum:
09 sep. 2007
ben me aan het inlezen op het aprilia forum van de US over de turbelentie op de helm.
Je komt daar vanalles tegen van korter naar langer, verschillende gaten boren in het windscherm tot vele soorten en maten van schermen.
Wie heeft hier meer ervaring mee in Nederland ? Of is rest van de wereld meer "zeikerig" over een beetje wind dan wij Nederlanders ?

Reg. datum:
23 jun. 2003
Moeilijk om een eenduidig antwoord te geven. Op een naked heb je de minste turbulentie rond je helm. Ook spelen de aerodynamische eigenschappen en de pasvorm van de helm een grote rol.

Op m'n vorige motor had ik een electrisch verstelbaar ruitje en daarvan heb ik geleerd dat een lager ruitje prettiger is voor turbulentie en geluid (de wind langs je helm is niet eerst door het ruitje in beroering gebracht). Ruitje in de hoogste stand is dan weer prettiger bij slecht weer en kou, het grootste gedeelte waait over je heen maar je hoofd zit wat meer te schudden.

Daar moet ik wel 2 opmerkingen bij maken. Ten eerste is zoiets niet 1-op-1 overzetbaar naar een andere motor met een andere zithouding, al komt het in grote lijnen wel overeen. Ten tweede betwijfel ik of ik met m'n lengte van 1.96 zelfs achter de ruit van een Goldwing geen last zou hebben :+

Je kan het natuurlijk snel uitproberen door het ruitje te verwijderen en door boven op het ruitje een stukje plexiglas te tapen en kijken of een van die oplossingen voor jou prettig is.

Reg. datum:
02 jun. 2005
Bic twin, jouw MDI scherm van 10cm hoger, waar heb je die gehaald ??

Bij MDI in Herpen , effe Googelen , MDI ruit koste iets van 130 euro 'n Givi ruit kost 106 euro en heeft nog 'n flipup , daar kwam ik ook pas later achter

Reg. datum:
09 sep. 2007
de 1000km beurt gedaan bij de dealer, helaas liep dat toch in de papieren en had ik daar niet op gerekend dat ik uberhaupt daarvoor moest betalen.. Moest bij een Aprilia dealer ivm met garantie (2jaar) dus ik dacht dat zit er bij.. Dus even voor mij geen scherm.. kosten 248 euro!!!!

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True