Scooter 125cc te koop in Carrefour

Hier de direkte link.

Maar er staat nog niet eens om wel merk het gaat en een proefritje zal er al helemaal niet in zitten, zeker?
 
ik heb een half jaar geleden mijn computer bij carrefour gekocht, daar ik nog cadeaubons van men werk had
deze is nu al 4.5 week in herstelling(in carrefour wegens garantie)
al goed dat ik een reserve van een vriend kon lenen of je had dit bericht niet gelezen
 
Je zal die toch moeten afhalen bij een dealer, moto's die van de fabrikant komen zitten ook niet helemaal in elkaar. Dat gebeurd door een dealer zelf.
Ik zie die mensen van het magazijn nog geen motor in een knutselen, indien ze dat wel doen wil ik aanwezig zijn, zal grappig zijn vrees ik.
 
Alvast mijn veronstchuldigingen voor diegenen die zich nu beledigd voelen, maar als je een scooter aankoopt in een SUPERMARKT, gewoon om wat te besparen, ben je goed gek.

Ik wil de discussie van garantie niet eens starten.

Maar een scooter moet aangekocht worden bij een ERKEND dealer. Dan weet je tenminste of hij niet direct vanuit het cargo pak in de winkel gezet wordt. Huiver al met de gedachte aan de door transport losgetrilde schroeven.

Je koopt je vers vlees toch niet bij een fietsenwinkel? In mijn opinie als die enkele euro's die je kan besparen primeren boven je veiligheid, blijf dan aub weg van de openbare weg, dan voel IK mij tenminste wat veiliger :p
 
Het valt me nog mee dat ze 95kmpu (zouden moeten kunnen) halen. Maar 1300 euro? Ze adverteren al Chinese 125cctjes voor 650 euro...
 
Laatst bewerkt:
Je mag ook in 24x betalen, is toch aardig.
Ben benieuw, of je dan nog rond rijdt.

1390 vind ik veel geld, wie maakt die dingen, waar worden ze in elkaar gezet, wie waagt zich aan eventuele reparaties.
Lijkt me dat je de onderdelen, niet naast de slips en beha’s zal vinden.
Ben zelf zeer sceptisch over dit soort aanbiedingen.
 
Goeie zaak. Ik herinner me nog goed toen de kruidenier brood ging verkopen; stonden de mensen op hun achterste benen: brood bij de kruidenier?? Je haalt je vlees toch ook niet bij fietsenwinkel? |(
 
Een Fietsenwinkel is zo verstandig, om het bij fietsen en aanverwanten te houden.
En als je brood niet goed is, stap je even bij de kruidenier binnen, en vraagt om een nieuwe.

Ben sceptische over dit soort handel, omdat als er problemen zijn, het enige tastbare dat je hebt, een telefoon nummer is.
 
Goeie zaak. Ik herinner me nog goed toen de kruidenier brood ging verkopen; stonden de mensen op hun achterste benen: brood bij de kruidenier?? Je haalt je vlees toch ook niet bij fietsenwinkel? |(

wij hebben ook een kruidenierszaak in de familie, het brood komt in grote bakken binnen van een industriële bakker in massa productie en zo goedkoop mogelijk, smaak en versheid is van minder belang, dus niet echt een vergelijking .... :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben juist eens gaan kijken naar de carrefour.De scooter is een Symex YY 125 CC.
Prijs is 1390 euro topkoffer inbegrepen.Toen ik wat uitleg wou over garantie,onderhoud en dergelijke,wist het personeel direkt geen pasklaar antwoord omdat de verantwoordelijke voor de scooters er niet meer was.(het was al 20U30 en de carrefour sluit om 21 u)
 
Een Chinees onding, lekker laten staan. Onderdelen niet verkrijgbaar, ga voor de wat grotere bekende merken en koop anders 2e hands. Je bent de lul als er ook maar iets mis is met zo'n scooter, laat staan dat je maar moet gokken hoe je de kleppen moet stellen.
 
Komt er toch nog een naam uit rollen.
Kon het niet laten om over deze scooter wat informatie te vergaren.
Je vindt dus hellemaal niets.

De Nederlandse markt wordt tegenwoordig overspoeld met dit soort scooters.
Kost ook geen drol meer, ben toch bang dat we een paar merken in de toekomst bij Radar of Kassa tegen zullen komen.
Sluit me bij JK aan, hou die centen in je beurs, en koop bij een dealer een gebruikte.
Heb je meer ervaring met scooters, ga dan voor particulier.
Ben van mening dat de gerenommeerde merken, niet voor niets, hoger in de verkoop lijsten staan.
 
Wat is er mis met den ALDI???
In de aldi heb je nooit problemen met de garantie. als je het terug brengt krijg je direct een nieuwe of je krijgt je geld terug indien niet meer voorradig.
Maar al wat je opnoemt heeft wel geen onderhoud of vervangstukken nodig om verder te kunnen gebruiken (rijden).
Bij je eerste duizend km zal je hem in de carrefour ook niet kunnen omwisselen vrees ik.
Dus is er mijn inziens wel een wezenlijk verschil, en gaat het niet over iets wel of niet aankopen in den ALDI of carrefour
 
dit bericht is getypt en verstuurd,dankzij een aldi laptop.
verder heb ik niets meer te melden wat dit topic aanbeland.

mijn standpunt mag in deze duidelijk zijn.
mocht je al over gaan tot aanschaf,hou ons op de hoogte.
 
Ik heb niks tegen Aldi, integendeel.
Ook niet tegen Carrefour, Blokker, enzovoort trouwens.

Waar trek je de lijn wat je waar koopt... daar wil naartoe met m'n opmerking.

Ik weet ook wel dat je met de aankoop van zo'n scoot in de kou blijft staan voor je onderhoud, herstellingen en dergelijke.
Maar DAT is nou wèl hetzelfde voor - bvb - een laptop van den Aldi.
Niet voor onderhoud uiteraard, wel voor herstellingen.
Lees op andere forums maar eens de ervaringen hierover...
Zolang je geen defecten hebt, ben je (uiteraard) tevreden over je aankoop.

Ik haal hier nu Aldi aan, maar 't kon net zo goed Lidl zijn. Of Carrefour ...

En Schotc, helaas, mij zie je geen scoot kopen in de Carrefour/Aldi/Blokker. Nee, dank U.

't Is niet omdat ik dit topic startte, dat ik een aankoop zou overwegen. Verre van.
 
http://www.symex.com/cpg/cpg145/thumbnails.php?album=5

Aan jullie commentaren te lezen, mag ik dus stellen dat jullie ook geen pc/laptop in den Aldi kopen ... of een tv met dvd in den Blokker ... of ...

Dat klopt, PC bouw ik zelf uit losse onderdelen, gekocht bij een computerzaak en een TV koop ik bij de elektronicazaak.

Het probleem van dit soort scooters is gewoon dat de onderdelen niet leverbaar zijn en er geen dealers zijn die het ding willen onderhouden, laat staan dat ze gegevens van de machine hebben. Zie het als een wegwerpcamera, je gebruikt 'm en als ie op is gooi je 'm weg en laat je de boel ontwikkelen.

Bij deze scooter hetzelfde, je rijd erop, je komt waar je wilt gaan, maar zodra hij stuk gaat (ook al is het maar iets heel kleins), dan kan je 'm meteen wegflikkeren.

Voor 1300 euro heb je ook wel 2e hands Dylans enz. leg desnoods gewoon wat bij. Voor 1899 heb je een Kymco Agility 125 en dat is gewoon goed spul en toch goedkoop. Onderdelen zat leverbaar en meer dan voldoende dealers (al dan niet bromfietszaken, maar zijn motorscooters niet gewoon grote luxe brommers met wat meer vermogen?).

Maargoed, wie zo'n ding wil kopen, moet het zelf weten. Maar wel even hier op het forum melden dat we gelijk hadden als ie kapot gaat.
 
Simpel: de prijs is schandalig hoog vergeleken met andere chinese scooters dus alleen mensen die zich totaal niet orienteren [en dat zijn er helaas genoeg] trappen hier in.
Over garantie afhandeling [een scooter heeft meer onderhoud nodig dan een computer van de aldi om die vergelijking maar weer aan te halen] wil ik het geeneens hebben.
Kan dit nauwelijks serieus nemen, doet me denken aan de tijd dat V&D auto's ging verkopen...ook een totale flop uiteraard.
 
Een scooter koop je in een scootercenter, bij een motorhandelaar of dergelijke

Toch niet in de supermarkt :-) dat dient voor boodschappen te doen :-)
 
Ze moesten het verbieden die scooters te verkopen bij Carrefour e.a. super/hypermarkten zolang je er geen onderdelen en service kan krijgen!
Een fiets aan de helft van de prijs kopen, deed ik wel al en nog steeds dik in orde na bijna 10 jaar! Mijn fietsenmaker onderhoud hem zelfs als ik iets zelf niet kan!
 
En toch zijn die laptop's, pc's, PDA's en GPS'kes in de Aldi gewoon goed. Je krijgt zoveel meer voor je geld. Je zou gek moeten zijn om meer te geven voor minder in de speciaalzaak.
Is er wat met je toestel, komt Medion dit via een koeriersdienst gewoon gratis ophalen en nadien terugbrengen. Ze bellen je zelfs op om je op de hoogte te houden ivm de herstelling.
Niet dat ik daar aandelen heb maar de waarheid moet gezegd. Je kan niet iets afkeuren uit principe. Mss is het met de chinese scooters net zo?
Met Sym liep men in het begin ook niet hoog op, dit terwijl die al jaren motors bouwden voor Honda. Dat is dan wel weer goed, want een bekend merk...
Nochtans kennen wij intussen de prijs en de kwaliteit van Sym. Ooit gedacht dat je nog op een Taiwanese scooter ging rijen?
Onderschat die chinezen niet, technisch staan ze veel verder dan wij.
Betalen voor een merknaam? Mij niet gezien.
 
Na al 20 jaar in de IT te zitten moet ik eens hartelijk lachen met het "Medion" verhaal. Ga maar eens een driver of firmware upgrade zoeken, dan weet je wel waarom je voor een merknaam iets meer betaalt, de SERVICE namelijk? Wat de Sym betreft is idd een feit maar ze zijn ook enkel van de grond gekomen in Europa NADAT ze een lokaal dealernetwerk hebben opgezet MET service. Het rechtstreekse gevolg was ook dat de prijs met 14% steeg. Daarboven eender welk merk scooter je ook vergelijkt, als merk A 10.000 euro kost en merk B 5000 euro, dan zit er ook voor wel degelijk een verschil in materiaalkeuze en en niet enkel in merknaam.

Betalen voor een product zonder service? Mij niet gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan