TIG lasapparaat te koop

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.427
13.076
nijmegen
Heren Mod's als jullie vinden dat dit hier niet thuis hoort verwijder je het maar, maar ik wil eventuele MF-ers de kans geven op een koopje, anders gaat ie marktplaats op...

Ik kan via mijn werk aan een wisselstroom TIG-lasapparaat komen, redelijk voordelig, en daarom mag mijn huidige gelijkstroom tig apparaat ook voordelig weg

Het is een powercon cyclomatic 400, zoals ik al zei gelijkstroom , dus NIET geschikt voor ALU, maar verder een prima lasapparaat.
Heeft 2 basis lasstanden, 50-180 amp en 150-380amp maar natuurlijk binnen deze range traploos instelbaar, natuurlijk kompleet met lastoorts, met lange electrodehouder, en de lasklemmen voor electrisch/electrodelassen.
Het is een thyristor gestuurde, dus mooi handzaam afmetingen ongeveer 30x50x40cm
Ook zit er een afstandbediening bij, waarmee je de lasstroom onder het lassen kunt vermeerderen of verminderen.....

dit alles voor de belachelijk lage prijs van 250 euro....
Proeflassen is mogelijk, argon aanwezig....

Oh a een ding het is een 380v apparaat, afzekeren op 25 amp
 
Laatst bewerkt:
^: 2 zelfs al B|

2x 220 is voor mij geen optie, heb maar 3 groepen :/ (om jullie voor te zijn: inderdaad Ben Hur heeft hier nog gewoond)

da's een mooi moment om een andere groepenkast neer te hangen en meteen over te stappen op 380v, kan je meteen met het lasapparaat aan de slag :+

nee ff zonder gekheid: hier hetzelfde verhaal, ik ben zelf electricien maar ik heb hier ook alleen maar 220v in huis, helaas is het overstappen van 220v naar 380 aardig aan de prijs, en dat terwijl de meterkast aanpassen (het gedeelte na de Kwh meter) mij vrijwel niks kost :(
 
Gelijkstroom 380V tiggen last wel veel mooier!Had eerst een 220V tigger nu een ac/dc 380V(Vind het smeltbad wat rustiger)
(Kan uiteraard ook aan het lasapparaat liggen O-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan