Kawasaki KLE (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
verstellen verlichting! Regelmatig wordt ik gebeld door Schiphol met verzoek mijn verlichting toch maar eens naar beneden te verstellen. Het soort van vleugelmoertje is voor de verstelling links/rechts. Dat andere ding ben ik mee bezig geweest maar blijft te hoog staan.

Wie kan mij vertellen als ik middels de schroevendraaier via het wiite (ding)het wieltje verdraai, welke kan het wieltje op draait (met de wijzers van de klok mee = . . . tegen de wijzer van de klok= . . . .) Dit alles gezien vanaf de berijderspositie

Hopelijk ben ik beetje duidelijk
 
Als je gebeld wordt door schiphol dan denk ik inderdaad dat je koplamp veel te hoog staat (als de vliegtuigen er last van hebben) ik moet je echter een antwoord schuldig blijven, ik wil vanavond wel even in de manual kijken, maar volgens mij heb je dat al gedaan.
 
Ik kreeg een pm van Curlybrunet om een nieuwe te starten, tja, had niet gezien dat er al iemand mij voor was.
Hier dan de link naar het vorige topic: KLE500-topic: Kawasaki KLE 500
Die had ik wel liever in de openingspost zien staan. Als je dat even wilt doen Martin.
 
Laatst bewerkt:
Yep, gevonden. ;)
Zo is er geen één en zo zijn er twee. :+

Dan bij deze nog een felicitatie aan Pimobiel, die was gisteren jarig.

553.gif


Misschien ook leuk om foto's in de openingspost te zetten van de motoren?
 
vraagje ben nog nieuw hier zie je,
is er ergens in het jaar nog een dag dat iedereen bij elkaar komt met de kle,s?
:]
 
Heeeeey nieuw topic *O*

@FZR600:
Weet ik eigenlijk ook niet, zou wel leuk zijn kijken en vergelijken.


Mensen,

ik zit erover na te denken om de kont van mijn KLE eraf te zagen. Voorbij het achterlicht nog en deze dan vervangen door een balk letjes. Is er al iemand geweest die dit heeft gedaan of foto's hiervan heeft? Het lijkt me namelijk erg stoer staan, maar ben bang dat het een heel kort fietsje word.
Hier (zie link) http://www.luehdorf.de/Bilder/kle500rechts.jpg hebben ze er andere kont op gedaan ziet er wel vet uit maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik ben benieuwd of iemand wat info voor me heeft.
Gr
 
Hoi mannen en dames natuurlijk
zo viel niet mee na al die slotjes om weer op het forum te komen maar goed ik ben er weer.

het is alweer een lange tijd geleden dat ik hier op het forum ben geweest.
Na vele kilometer op me Kle-tje uit 1992 gereden te hebben even een vraagje nu is de uitlaat van mijn KLE 500 eigenlijk aan vervanging toe.

En ik heb gezocht op internet, nu kom ik alleen maar roestvrijstale uitlaten tegen van z,n slordige 520,- euro en ik moet zeggen daar schrok ik behoorlijk van. ;(
het is toch wel een behoorlijke prijs voor een stukje roestvrijstaal.

Vandaag dacht ik bij de dealer hebben ze orginele uitlaten en die zijn van gewoon ijzer dus zullen wel goedkoper zijn maar tot mijn schrik zei de man van Motorpoort Rotterdam dat deze orginele uitlaat 720,- euro kost (huuw, slik....Tering wat een geld joh)dacht ik.

weet iemand misschien een andere oplossing of een adres waar ik misschien een tweedehandsje kan kopen ik hoop dat mijn motor natuurlijk nog lang mee gaat maar hij is al 16jaar oud en om er dan een hele nieuwe onder te zetten van die soort bedragen lijkt me een beetje te gek. :/

Ik hoor en zie jullie tips graag tegemoed

Groeten rene 123
 
Laatst bewerkt:
Ik kan van een handelaar een Kawasaki KLE650 kopen, maar nu kan ik niets vinden van een 650. Bestaat dit wel? Ik bedoel er is van alles te vinden van een KLE500 maar van een 650 niets. Ik heb de handelaar (erkend motorzaak) gevraagd of het zeker een KLE650 is en hij blijft volhouden dat dat zo is.

Het betreft deze motor:

full


Het ding rammelt (ketting?) een beetje aan de rechterkant van het blok en heeft 90.000 km gereden. Ziet er niet gewelidig uit, maar alles werkt wel. Ik kan het ding over nemen voor 850 euro. doen of laten staan? Oh ja, ding is van 1995.
 
nou volgens mij is het zo of die Handelaar heeft er geen verstand van of er is zo verschrikkleijk gerommeld met dat ding want zo afgaande van deze foto is dit gewoon een KLE 500

en als hij echt zo rammeld of misschien ratelt kan je je ook afvragen of het niet die kleppen zijn die gesteld moeten worden.Want de ketting zit links

succes groeten Rene123
 
Laatst bewerkt:

Idd een KLE500.
:Y
...de KLE650 bestaat wel!...maar die wordt Versys genoemd!


Maar de KLR 650 bestaat ook (al een poosje) en ik vind die nieuwere uitvoering :9
Ééncilinder, 23 litertank.... :P
O-) ( voorbeeldje)
(2008 model)
Offroad-KLR650-Offroad-bbbb.jpg


--> PDF'je

Kawasaki%20KLR%20650%2008.jpg



-O- -O- ...maar wordt niet hier in NL geleverd,...oosterburen ook niet... :/
..nergens in de EU...kom ik net achter...( US-only)
 
Laatst bewerkt:
Dus inderdaad een 500. Ik heb hem meerdere malen gevraagd of het zeker een 650 was en hij zei iedere keer volmondig ja. Ook in zijn advertentie op internet staat 650.

Ik was er al bang voor. :N

Volgens hem zit er achter het rechtercarterkapje een kettinkje (géén nokkenasketting) dat rammelt, mede veroorzaakt door een kunstofspanner.

Maar is zo'n ding 850 euro waard? En is er iets waar ik nog meer op moet letten?
Ik wil het ding gewoon als pekelfiets en om zo nu en dan een keertje een zanpad pakken.
 
Dus inderdaad een 500. Ik heb hem meerdere malen gevraagd of het zeker een 650 was en hij zei iedere keer volmondig ja. Ook in zijn advertentie op internet staat 650.

Ik was er al bang voor. :N

Volgens hem zit er achter het rechtercarterkapje een kettinkje (géén nokkenasketting) dat rammelt, mede veroorzaakt door een kunstofspanner.

Maar is zo'n ding 850 euro waard? En is er iets waar ik nog meer op moet letten?
Ik wil het ding gewoon als pekelfiets en om zo nu en dan een keertje een zanpad pakken.


Aan de linkerzijde( als je op de motor zit) zit een ketting in het blok vanaf startmotor-tandwiel naar starterskrans.
lossekettingnw5.jpg


Nokkenasketting en spanner zitten in het midden.

gpzmotor.jpg


En dan zit er aan de rechterzijde de primaire ketting tussen krukas en koppelingsas.
( op onderstaande foto hebben ze naar mijn idee de krukas weer even teruggeplaatst om de foto te maken, want de primaire ketting is er af en ligt naar achteren...)
dsc09879hl8.jpg



8-) ...foto's vond ik op een leuke KLE 500 site!.....
 
Laatst bewerkt:
Mensen,

ik zit erover na te denken om de kont van mijn KLE eraf te zagen. Voorbij het achterlicht nog en deze dan vervangen door een balk letjes. Is er al iemand geweest die dit heeft gedaan of foto's hiervan heeft? Het lijkt me namelijk erg stoer staan, maar ben bang dat het een heel kort fietsje word.
Hier (zie link) http://www.luehdorf.de/Bilder/kle500rechts.jpg hebben ze er andere kont op gedaan ziet er wel vet uit maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik ben benieuwd of iemand wat info voor me heeft.
Gr
Ik vind het niet zo mooi staan als ik naar het plaatje van de link kijk.
Kwestie van smaak natuurlijk, dat zeg ik er meteen maar even bij. ;)
 
Vandaag dacht ik bij de dealer hebben ze orginele uitlaten en die zijn van gewoon ijzer dus zullen wel goedkoper zijn maar tot mijn schrik zei de man van Motorpoort Rotterdam dat deze orginele uitlaat 720,- euro kost (huuw, slik....Tering wat een geld joh)dacht ik.

weet iemand misschien een andere oplossing of een adres waar ik misschien een tweedehandsje kan kopen ik hoop dat mijn motor natuurlijk nog lang mee gaat maar hij is al 16jaar oud en om er dan een hele nieuwe onder te zetten van die soort bedragen lijkt me een beetje te gek. :/

Ik hoor en zie jullie tips graag tegemoed

Groeten rene 123
:^..hoop geld.

Misschien kun je hier: *klik* een zoekopdracht plaatsen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan