Honda VT / VTX Shadow topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Laten we de Shadow ook maar een topic geven dan:

De Honda VT shadow; redelijk lange historie vanaf 1983, aanvankelijk om de Honda Rebel te vervangen. En natuurlijk om ook voet te krijgen op de door Harley dominerende markt van cruisers. Anno 2008 is er een hele serie van shadows geweest van 125 cc tot 1100 cc (waarvan vele niet op de Nederlandse markt zijn verschenen) en vele uitvoeringen. Zo heb je de klassieke 750C, maar ook de american classic edition (ACE), sabre, spirit, aero, etc. De nieuwere 1300 en 1800 cc serie, onder de VTX aanduiding heeft echter niet de Shadow aanduiding meegekregen.

Iig de mijne:
P1000720.jpg


Een honda vt750 ace. Tot nu toe is alleen de uitlaat vervangen met de bijbehorende dynojet kit. Verder nog wat kleine dingen. Van de week moeten de forward controls binnenkomen. Als ik volgend jaar beslis dat ik nog langer hier op wil rijden, dan ga ik ook over op een hypercharger. In het geheel wil ik de look ook nog wat minimaler maken, wellicht de voorvork kappen eraf en de het dasboard kleiner.

En nu, de reden waarom ik eigenlijk dit topic opende. Ik wil het achterspatbord opschonen. Liever kleine richtingswijzers en een side mount. Echter hij moet nog wel de zijtassen kunnen dragen die ik soms nodig heb. De breedte is bij benadering zoals die tassenafhouders. Iemand ideeën? Misschien overgaan tot een ducktail of totaal ander achterspatbord? Een kleine is zowieso geen optie ivm de tassen en het standaard relatief smalle achterbandje.

edit- aug 09:
P1000969.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mn theorie boek zijn motoren van na 1997, verplicht richtingaanwijzers te dragen. Die van mij is van 1999. Overigens vind ik het zelf iets veiliger. In het verkeer wordt al niet zo vaak goed opgelet, dan liever dat ik lichten draag dan dat ik moet seinen met handen en benen. Ik rij dan ook nog eens het hele jaar door en ook in de avonden. Wel zo fijn dat je lichten hebt met slecht zicht en nachtval.

Overigens, die emblemen op de tank moeten eraf. Hoe zijn die vastgeplakt? Als de lak eronder te veel verschilt met de rest moeten ze er namelijk weer op.
 
ik heb ook kleinere lichtjes op gezet eerst zaten er ook helemaal geen op en toch is dat irri ook voor de andere weg gebruikers of als je in een tocht mee rijd ook
en ik vindt die voorfork wel gaaf zo, zou wel spatborden kleiner maken
maar smaken verschillen he

gr ab
 
Sleeer ik heb wel een idee, maar dan moet ik even een dragstar plaatsen. Maar het moet zeer zeker ook bij de shadow te doen zijn.
full
 
Serieus, we hebben de gaafste motoren van heel motor forum (met hier en daar wat uitzonderingen)
Vergeet niet die shadows te posten!
 
ik heb ook kleinere lichtjes op gezet eerst zaten er ook helemaal geen op en toch is dat irri ook voor de andere weg gebruikers of als je in een tocht mee rijd ook
en ik vindt die voorfork wel gaaf zo, zou wel spatborden kleiner maken
maar smaken verschillen he

gr ab

Weet jij iemand met kleinere spatborden? Of waar ik ze goed kan krijgen? Ik heb zelf geen ervaring mee, dus ga ik ze liever niet zagen. Ik begin liever op iets simpeler. Tweedehands zou erg mooi zijn, dan valt het niet zo op ivm nieuw en oud lakwerk.
 
Ik bedoelde dus choppers, cruisers en customs in het algemeen. Mooier om te zien dan menig racer. ;)

En het was ook niet de bedoeling dat je hier op zou happen, maar altijd leuk als er mensen zijn die wel happen... _O- _O-
 
Hier is mijn Shadow VT 600 C.
Toen hij al niet meer helemaal standaard was, voor de 'verbouwing'.
S5021139.jpg


Gegroet
 
Hier enkele foto's hoe mijn shadow er tegenwoordig bijstaat

th_67191_shadow_122_600lo.JPG


th_67193_shadow_314_122_520lo.JPG


Commentaar is altijd welkom! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mij sinds kort een beetje aan het verdiepen in de Honda Shadow. Ik herken nu de verschillende modellen een beetje.

Waar staan de verschillende aanduidingen voor? (afgezien van cilinder inhoud)
bijvoorbeeld ACE C2 (prachtige motor) of VT etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan