Quantya

wat vinden we hier van?

  • die moet ik hebben !!

    Stemmen: 1 2,3%
  • ik koop hem als de prijs redelijk is

    Stemmen: 18 41,9%
  • niet verkeerd

    Stemmen: 8 18,6%
  • gaat wel

    Stemmen: 3 7,0%
  • lelijk

    Stemmen: 2 4,7%
  • voor geen goud komt die in mijn schuur !!!

    Stemmen: 11 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    43

R3mco

Die hard MF'er
21 jun 2006
794
1
Leersum
ziet er wel geinig uit.... maar wat is hier de bedoeling van? stuntfietsje of voor op vakantie ofzo? is hier al iets over bekend in nederland? ik ben benieuwd :)

http://www.quantya.us/index.php?page=home


full
 
Laatst bewerkt:
vind het wel beetje leip ding, de andere kant aan electro is dat er veel koppel in zit.
alleen aangezien het maar beetje klein is zal dat ook wel tegen vallen;)
grtz
 
voor de crossers onder ons
full


kan je wel stilletjes het bos door zonder dat mensen beginnen te zeuren over de herrie ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg het elke keer en dus nu ook weer: Dit wordt pas leuk als je 1,5 uur kunt rijden en hem dan in 5 minuten weer kunt vullen. Anders heb je er in mijn ogen helemaal niks aan. Dat duurt nog wel een aantal jaar. Uiteindelijk zullen we wel aan dit soort apparaten moeten. Dat de boswachter je niet hoort is een voordeel natuurlijk.
 
en het mag wel even meer vermogen hebben, ze komen nu gewoon te kort.

maar het staat nog wel een beetje in de kinderschoenen, wel een voordeel dat ze geen geluidsoverlast geven.
 
Ik zeg het elke keer en dus nu ook weer: Dit wordt pas leuk als je 1,5 uur kunt rijden en hem dan in 5 minuten weer kunt vullen. Anders heb je er in mijn ogen helemaal niks aan. Dat duurt nog wel een aantal jaar. Uiteindelijk zullen we wel aan dit soort apparaten moeten. Dat de boswachter je niet hoort is een voordeel natuurlijk.

Dan gaan het aantal ongelukken alleen maar omhoog met als reden:
'ik had je niet gezien of gehoort' B|
 
nog een filmpje

hij maakt een beetje gek geluid :P maar toch wel leuk om te zien :]
 
Ik heb erop gereden en was blij verrast!!
Het is een leuk speeldingetje waar je met meerdere rijders en motortjes een hoop lol kan beleven zonder iemand tot overlast te zijn.
Zelfs een oude BMX baantje in een stadspark is al een leuk oefenterreintje.......
Je moet het niet afzetten tegen en echte verbrandingsmotor , maar meer als een soort indoorkart zien (allemaal op eenzelfde apparaat en je kan de competitie weer aangaan)
Het enige grote nadeel vond ik de gasrespons , het was alles of niks en geen motorrem ,zoals op een viertakt.
Daardoor is het singletrack kruipen een beetje moeilijker.
 
Het ding klinkt als een hoestbui. Ik denk dat ik eindeloos piepjes zou blijven smeren.
Electrische aandrijving lijkt me meer wat voor auto's, zelfs zeer sportieve. Ik hoop dan wel dat die ook niet als een oud hek klinken.
 
Vind de prestaties op het filmje helemaal niet gek!
Hoe lang kun je er 'zo' mee rijden?
volgens mij had ik ergens gelezen dat je 2,5 uur aan een stuk kan rijden. maar misschien niet op die manier... toch niet onaardig lijkt me.
 
Mij werd verteld dat je 2 uur kan rijden en dan een uur moet laden.(kosten zijn dan <€0,50)
Het piepen op de video is meer de elektromotor die je rond hoort zoemen en is zeker niet hinderlijk aanwezig (ik heb het zelf niet gehoord tijdens het rijden "offroad".
Hij viel mij positief op vooral in de steile klimmetjes , je hebt zelfs grip te weinig met de gemonteerde smalle crossbandjes.
Ik denk dat het een leuke toepassing is om op een kartbaantje met sm-trim te rijden.
Je hebt alleen twee hand-remhandles ,ipv een hand- en voetbediening .
Daardoor is het een beetje "mountainbiken zonder te trappen" gevoel.
 
Mij werd verteld dat je 2 uur kan rijden en dan een uur moet laden.(kosten zijn dan <€0,50)
Het piepen op de video is meer de elektromotor die je rond hoort zoemen en is zeker niet hinderlijk aanwezig (ik heb het zelf niet gehoord tijdens het rijden "offroad".
Hij viel mij positief op vooral in de steile klimmetjes , je hebt zelfs grip te weinig met de gemonteerde smalle crossbandjes.
Ik denk dat het een leuke toepassing is om op een kartbaantje met sm-trim te rijden.
Je hebt alleen twee hand-remhandles ,ipv een hand- en voetbediening .
Daardoor is het een beetje "mountainbiken zonder te trappen" gevoel.
zo te horen weet jij er meer van
heb je enig idee wat zo'n apparaatje kost? en je hoeft dus niet te schakelen begrijp ik... hoe werkt dat dan? variomatisch ofzo, zoals bij een scooter...
 
Ik heb erop gereden en was blij verrast!!
Het is een leuk speeldingetje waar je met meerdere rijders en motortjes een hoop lol kan beleven zonder iemand tot overlast te zijn.
Zelfs een oude BMX baantje in een stadspark is al een leuk oefenterreintje.......
Je moet het niet afzetten tegen en echte verbrandingsmotor , maar meer als een soort indoorkart zien (allemaal op eenzelfde apparaat en je kan de competitie weer aangaan)
Het enige grote nadeel vond ik de gasrespons , het was alles of niks en geen motorrem ,zoals op een viertakt.
Daardoor is het singletrack kruipen een beetje moeilijker.

Heb er een tijdje geleden ook op gereden en heb echt precies hetzelfde bevonden als jij, leuk speelding maar totaal niet te vergelijken met een verbrandingsmotor, vermogen kan je een beetje vergelijken met een opgevoerde bromfiets qua koppel enzo. Verder vind ik het rijwielgedeelte een te hoog derbi-gehalte hebben, zo'n cheap blikken achterbrugje enzo.. En het rijdt ook zeer vreemd zo zonder geluid, je hoort echt helemaal niks! stationair niet, rijdend niet.

prijzen waren rond de €9000 ofzo :X

Denk dat er niet echt een toekomst in zit, of die prijs moet gehalveerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Had me voor zitten stellen hoe het zou zijn, als je geen motorgeluid hebt tijdens het crossen... Raarrrrrrrr! Vlgs mij ben je dan de halve beleving kwijt :/.
 
Leuk ding!

Maar uiteindelijk lijkt het me VEEL gaver een mountainbike te hebben waarin de elektrische aandrijving geheel is weggemoffeld. (met toch nog 10 kw aan vermogen voor een uur :), 2 keer een naafmotortje van 5 kw? )

Schoorl iemand? })


Ik bedoel, op de trapfiets (bmx) is het al dolle pret...
 
Laatst bewerkt:
Het ding klinkt als een hoestbui. Ik denk dat ik eindeloos piepjes zou blijven smeren.
Electrische aandrijving lijkt me meer wat voor auto's, zelfs zeer sportieve. Ik hoop dan wel dat die ook niet als een oud hek klinken.
:Y _O- _O-
 
Heb er vorige week nog over geschreven op Supermoto Central - 100% Supermoto.

Swiss electric bike manufacturer Quantya has been one of the first on the planet to release a electric mx bike: the Quantya Evo1. Next to the Track version they also have a street legal Strada version which is legal to ride on the road in Germany. Since they have really strict rules in germany for road bikes, it should not be hard to get it street legal in any other country.

Some specs of the bike:

Weight: 85kg
Torque: 31.5 Nm (about the same as a Honda CRF250R)
Suspension: Marzocchi Shiver 40mm fork and Sachs rear shock
Price: €7800 (+taxes)

Now the good news, starting January 2009 the Evo1 Strada will also be available in supermoto version! The set will costs €490 (+taxes). The kit includes:

- Supermoto wheels with street tyres
- 52 teeth rear sprocket
- Front & Rear wave discs
 
Terug
Bovenaan Onderaan