thermo ondergoed toch nog vraagjes

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
de winter komt er aan en dit jaar wil ik het michelin effect voorkomen met wat thermo ondergoed. het liefst wil ik ook zo lang mogelijk met leer doorrijden want ik heb een hekel aan een textiel pak (heb er wel 1 voor echt ellendige omstandigheden).

ik heb de search gebruikt en craft schijnt wel goed te zijn.

ook zijn er dus 2 soorten thermo kleding:

1- voor sport, voert zweet af
2- voor passief, dus motor houdt beter warmte vast oid?

nou zat ik een beetje in webshops te kijken zoals dit: http://www.futurumshop.nl/onderkleding_heren_onder.whtml?element=4068

maar dit is blijkbaar voor sport, de soort die je niet moet hebben?

ik heb niet echt tijd om motorzaken af te gaan vandaar d atik ff op internet rondkeek. zijn er nog dingen waar je op moet letten?

en sokken en een kol?

ik dacht ik wacht ff tot de beurs, maar dna is de winter weer voorbij en dan denk ik " ach volgend jaar" zoals het al 5 jaar gaat :P
 
Laatst bewerkt:
:9

Ik gebruik 's winters beide soorten.

Craft/crane als onderkleding .(ook handig in de zomer)
En Revit wind barrier eroverheen.

't leren kloffie, past desondanks nog. (is allemaal niet zo heel erg dik en toch functioneel.)

Geen thermo sokken... (teentjes worden z.n ietsje meer in de richting van de uitlaat gebogen) en colletje nog nooit gebruikt in combinatie met de 'wind barrier'...

Dat laatste lijkt me net iets te eng rondom de luchtpijp te worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn thermo bij louis gehaald voor 25 euro. ga er niet van zweten en blijf lekker warm, een van mijn beste investeringen voor op de motor tot nu toe
 
Craft is een goed merk, gebruik ik zelf ook. Maar er zijn wat afwegingen te maken. Neem je de ribbeltjes uitvoering dan is die meer gericht op afvoer van warmte en vocht. Neem je de gladde uitvoering dan is die meer om warmte vast te houden. Thermo of technisch ondergoed niet combineren met katoen want dan werkt het niet zo meer. Ik gebruik op de racefiets de ribbel uitvoering maar als ik op zee ben (zeilen in de winter) en dat is nog veel kouder dan op de motor dan gebruik ik een gladde soort. Je kan ook inderdaad heel goed naar Zeeman of Textiel van Hans, Lidl etc gaan om "onderbroek met lange mouw" te halen want voor warmte vasthouden hoef je niet de dure merken te nemen zoals Craft of erger nog.
 
Wat heb je nou precies tegen textiel goretex etc??

je voelt het meer zitten... bij leer voel je de wind meer langs je heen glijden en bij textiel heb ik het idee dat het meer vat op me heeft... voor mij dus vermoeiender rijden..

ik heb ook liever leer dan textiel en heb ook allebei... maar textiel puur voor naar mijn werk en heel slechte omstandigheden..
 
Craft is een goed merk, gebruik ik zelf ook. Maar er zijn wat afwegingen te maken. Neem je de ribbeltjes uitvoering dan is die meer gericht op afvoer van warmte en vocht. Neem je de gladde uitvoering dan is die meer om warmte vast te houden. Thermo of technisch ondergoed niet combineren met katoen want dan werkt het niet zo meer. Ik gebruik op de racefiets de ribbel uitvoering maar als ik op zee ben (zeilen in de winter) en dat is nog veel kouder dan op de motor dan gebruik ik een gladde soort. Je kan ook inderdaad heel goed naar Zeeman of Textiel van Hans, Lidl etc gaan om "onderbroek met lange mouw" te halen want voor warmte vasthouden hoef je niet de dure merken te nemen zoals Craft of erger nog.


waar en hoe draag jij je onderbroek?? :?
 
je voelt het meer zitten... bij leer voel je de wind meer langs je heen glijden en bij textiel heb ik het idee dat het meer vat op me heeft... voor mij dus vermoeiender rijden..

ik heb ook liever leer dan textiel en heb ook allebei... maar textiel puur voor naar mijn werk en heel slechte omstandigheden..


snif.. beautiful, ik had het niet beter kunnen verwoorden :}

ff bij de lidl kijken dan maar. en die gladde vs ribbel hint is ook goud waard :)
 
Craft is een goed merk, gebruik ik zelf ook. Maar er zijn wat afwegingen te maken. Neem je de ribbeltjes uitvoering dan is die meer gericht op afvoer van warmte en vocht. Neem je de gladde uitvoering dan is die meer om warmte vast te houden. Thermo of technisch ondergoed niet combineren met katoen want dan werkt het niet zo meer. Ik gebruik op de racefiets de ribbel uitvoering maar als ik op zee ben (zeilen in de winter) en dat is nog veel kouder dan op de motor dan gebruik ik een gladde soort. Je kan ook inderdaad heel goed naar Zeeman of Textiel van Hans, Lidl etc gaan om "onderbroek met lange mouw" te halen want voor warmte vasthouden hoef je niet de dure merken te nemen zoals Craft of erger nog.

pff. zeilen in de winter op de noordzee... daar helpt zelfs je thermo niet bij. Na een uurtje wachtlopen komt de kou door merg en been heen (en dan heb ik thermobroek, joggingbroek, spijkerbroek en zeilbroek aan). Nee dan is motorrijden in de winter een stuk warmer :)
 
Kheb ook een keer thermo-sokken en -sjurt gekocht bij de Lidl. Vond het effect zwaar tegen vallen. B|
Ik had zelfs het idee dat het nog kouder was onder m'n leren jas dan zonder :?
Is misschien de verkeerde 'soort' geweest ofzo?
 
@Justice Strike: Je wil ook niet weten wat ik dan allemaal aantrek. Maar het is wel leuk en als je heftig bezig bent met hijsen dan ontplof je weer van de warmte. Ja er zijn malloten.

@lilanie: dat is een grapje van vroeger. Op Curacao stond altijd een man die tegen alle langslopende Hollanders riep: Kom kijken, kom kijken onderbroek met lange mouw.
 
Kheb ook een keer thermo-sokken en -sjurt gekocht bij de Lidl. Vond het effect zwaar tegen vallen. B|
Ik had zelfs het idee dat het nog kouder was onder m'n leren jas dan zonder :?
Is misschien de verkeerde 'soort' geweest ofzo?
denk het wel. Zomer thermo's voeren de warmte en het zweet namelijk zo snel mogelijk af ;)
 
denk het wel. Zomer thermo's voeren de warmte en het zweet namelijk zo snel mogelijk af ;)


goed.. dan ga ik ook maar eens voor andere kijken dan.. ik heb craft, maar idd met ribbels en ooit eens voor de wintersport gekocht, maar ja.. dan ben je ook behoorlijk druk in de weer... en ik kan me voorstellen dat als je aan het zeilen bent dat je dan ook druk bezig bent.. alleen bij heel mooi weer en amper wind zit je lekker te genieten, maar anders...
 
goed.. dan ga ik ook maar eens voor andere kijken dan.. ik heb craft, maar idd met ribbels en ooit eens voor de wintersport gekocht, maar ja.. dan ben je ook behoorlijk druk in de weer... en ik kan me voorstellen dat als je aan het zeilen bent dat je dan ook druk bezig bent.. alleen bij heel mooi weer en amper wind zit je lekker te genieten, maar anders...
het zweet wordt afgevoerd omdat je daar het snelste door afkoelt. Maargoed in de winter gebruik ik de thermo met ribbels en in de zomer gebruik ik die ook alleen dan in het water gedoopt. Behoudt je je ideale temperatuur :)
 
het zweet wordt afgevoerd omdat je daar het snelste door afkoelt. Maargoed in de winter gebruik ik de thermo met ribbels en in de zomer gebruik ik die ook alleen dan in het water gedoopt. Behoudt je je ideale temperatuur :)


mwah.. ik ben iemand die bevriest onder de 15 gr... dus wil wel graag nog een beetje warm/comfortabel rijden.. want zolang de weg schoon is wil ik wel altijd kunnen rijden he..

ga maar es ff shoppen zo hier en daar komende weken.. nu zal er meer dan voldoende moeten zijn tenslotte.. :+
 
de winter komt er aan en dit jaar wil ik het michelin effect voorkomen met wat thermo ondergoed. het liefst wil ik ook zo lang mogelijk met leer doorrijden want ik heb een hekel aan een textiel pak (heb er wel 1 voor echt ellendige omstandigheden).

Tijd terug een keer een test ingescand, veel leesplezier :)

Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
 
Laatst bewerkt:
Ergens in dit draadje zag ik "Zwerver" staan, en de suggestie daar eens te gaan kijken.
Zeker doen! Of een andere buitensportzaak... en dan op zoek naar Odlo Thermo-ondergoed. Behalve bij woon-werkverkeer draag ik 's zomers altijd de witte versie ("cool") en 's winters de zwarte ("warm" of "xtra-warm"), zowel onder de lederhosen of 't textielpak. Perfect met een zgn. technisch shirtje en een heel dun fleecetruitje, echt geen kou!
En in de zomer ook thermo-ondergoed? Jawel, dan kleeft de voering van je broek niet zo vreselijk aan je vel vast...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan