Motor verzekering???op zoek naar een goedkope

Baco_crew

MF'er
27 aug 2008
59
0
Beste Bikers,

Ik ben op zoek naar een verzekering met de laagste maand premie en de beste voordelen..

Heb laast dood gegoogld , had een paar sites gevonden waar je gelijk de premie kon berekenen.
heb een Yamaha r6 2007
ben 23 (student)
1e motor (die verzekerd word)
0 schadevrije jaren
rijbewijs 3 maanden geleden behaald

en wil een WA- Casco (woon in een gevaarlijke buurt)

nadat ik deze gegevens heb ingevuld, krijg ik een maandpremie van gemiddeld €150.-
ik vindt dat egt veel,aangezien ik een arme student ben. :(

Zat me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..namelijk, ik kan de motor tog ook op mijn paps naam verzekeren..
Kan dit ?
wat zijn de voordelen hiervan?
en de nadelen?

aangezien hij tog al 2 autoverzekeringen heeft en heel veel schade vrije jaren al heeft..

Iemand die me wat tips kan geven?
en welke maatschappij aan te raden zijn? en waarom?

thanks,,
 
Beste Bikers,

Ik ben op zoek naar een verzekering met de laagste maand premie en de beste voordelen..

Heb laast dood gegoogld , had een paar sites gevonden waar je gelijk de premie kon berekenen.
heb een Yamaha r6 2007
ben 23 (student)
1e motor (die verzekerd word)
0 schadevrije jaren
rijbewijs 3 maanden geleden behaald

en wil een WA- Casco (woon in een gevaarlijke buurt)

nadat ik deze gegevens heb ingevuld, krijg ik een maandpremie van gemiddeld €150.-
ik vindt dat egt veel,aangezien ik een arme student ben. :(

Zat me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..namelijk, ik kan de motor tog ook op mijn paps naam verzekeren..
Kan dit ?
wat zijn de voordelen hiervan?
en de nadelen?

aangezien hij tog al 2 autoverzekeringen heeft en heel veel schade vrije jaren al heeft..

Iemand die me wat tips kan geven?
en welke maatschappij aan te raden zijn? en waarom?

thanks,,

Ja ja... :?
 
Laatst bewerkt:
wat doet dat er nou toe voor dit topic?
Daarnaast:
Een fiets aanschaffen is heel wat anders (spaar centjes) dan maandelijkse lasten kunnen dragen.

Veel mensen schijnen dat niet te begrijpen.

Dat doet er in zo verre toe dat ik wilde vertellen dat ik het nogal onzin vind om jezelf arm te noemen als je wel een R6 uit 2007 kunt kopen. Toch niet echt schrijnende armoede, vind je wel?

Verder had ik niet zoveel te melden. Zelf heb ik gezocht naar een verzekering met de hoogste maandpremie en de slechtste voorwaarden, dus daar heeft de TS niet zoveel aan.
Het verschil tussen spaargeld en gewoon geld was me inderdaad nog niet opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet beschik over jouw fabelachtige intellect. Maar mensen bij de verzekering zijn waarschijnlijk slimmer. Dus die zullen wel begrijpen dat bij een dure fiets juist een goedkope verzekering hoort, omdat je anders twee keer duur uit bent. Hetgeen natuurlijk lullig en bovendien oneerlijk is. O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat doet er in zo verre toe dat ik wilde vertellen dat ik het nogal onzin vind om jezelf arm te noemen als je wel een R6 uit 2007 kunt kopen. Toch niet echt schrijnende armoede, vind je wel?
jezelf arm noemen is idd wat overdreven, (ik neem het volgende aan) maar word slechts gebruikt om aan te geven dat er geen fulltime maandloon binnenkomt.
Het is maar hoe je het (wilt) interpreteren.

Verder had ik niet zoveel te melden. Zelf heb ik gezocht naar de duurste verzekering met de slechtste voorwaarden, dus daar heeft de TS niet zoveel aan.

Het verschil tussen spaargeld en gewoon geld was me inderdaad nog niet opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet beschik over jouw fabelachtige intellect.
Tsjah, sommige mensen hebben nou eenmaal een spaarrekening en echt niet alleen in de fabeltjeskrant.

Maar mensen bij de verzekering zijn waarschijnlijk slimmer. Dus die zullen wel begrijpen dat bij een dure fiets juist een goedkope verzekering hoort, omdat je anders twee keer duur uit bent. Hetgeen natuurlijk lullig en bovendien oneerlijk is. O-)
Hij vraagt toch om tips, mag hopen dat TS zelf ook wel snapt dat je niet het beste van het beste krijgt voor een paar euro. Anders zou ik per direct stoppen met studeren en werk zoeken. ;) of toch juist even doorstuderen?
 
Laatst bewerkt:
Zat me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..namelijk, ik kan de motor tog ook op mijn paps naam verzekeren..
Kan dit ?
wat zijn de voordelen hiervan?
en de nadelen?

Op zich kan dat. Het voordeel is dat als paps niet opgeeft dat jij de regelmatige bestuurder bent, dat de verzekering waarschijnlijk goedkoper gaat zijn.

Het nadeel (naast het feit dat jij geen no-claim opbouwt), mocht je ooit een ongeval veroorzaken met flink wat schade dan zal de verzekering gaan onderzoeken of jij niet toch de regelmatige bestuurder bent geweest. Kunnen ze dat aantonen dan is de kans aanwezig dat ze alle aan de tegenpartij uitgekeerde schade op jou en/of paps gaan verhalen omdat jullie feitelijk verzekeringsfraude hebben gepleegd.

Of je dat risico wilt nemen, moet je uiteraard zelf weten.
 
Het nadeel (naast het feit dat jij geen no-claim opbouwt), mocht je ooit een ongeval veroorzaken met flink wat schade dan zal de verzekering gaan onderzoeken of jij niet toch de regelmatige bestuurder bent geweest. Kunnen ze dat aantonen dan is de kans aanwezig dat ze alle aan de tegenpartij uitgekeerde schade op jou en/of paps gaan verhalen omdat jullie feitelijk verzekeringsfraude hebben gepleegd.

En dit is vrij makkelijk na te gaan. Op het moment dat de verzekeringsexpert eventuele schade bij jou thuis komt opnemen, kan hij bij een paar buren aanbellen en vragen: "wie rijdt er altijd op die motor?". Buren zullen uiteraard zeggen: die buurjongen.

Gevolgen van verzekeringsfraude zijn groot: Mocht jij zojuist iemand invalde hebben gereden dan kan de verzekering de schade op jou persoonlijk verhalen. Ook zul je de komende jaren geen verzekering meer af kunnen sluiten omdat je op de zwarte lijst komt te staan.


[on topic]
Om de maandlasten te drukken kun je WA+ verzekeren.. Dan zorgen dat je zelf geen ongeluk veroorzaakt..
Of als je een mooi weer rijder bent verzeker je hem alleen in de mooie seizoenen, zijn speciale verzekeringen voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je een beste aankoop gedaan heb. K moet het zelf doen met een die een aantal jaren ouder is :9~ :9~ . Wat ik vreemd vind is dat je gaat miepen over verzekerings kosten, miss in het vervolg eerst ff checken voordat je een apparaat van 8 a 9K binnen haald |( |( |( |( . Das de koe in de kont kijken, heb je ook niets aan.
Die 150 e/maand is helemaal niet zo gek, voor een all risk verzekering. Kijk maar eens hoeveel van die dingen er gejat worden/schuiven '( '( . Anders moet je heb gewoon WA doen, spaar je snel 1600 e/jaar uit :9 :9 . Want als je die fiets over 2 jaar wil verkopen krijg je er 6,5K voor, en je heb hem dan voor 2/3 aan de verzekering betaald. |( |( Mja moet je zelf weten. K vind gewoon, dure poser spullen kopen = Lappen en niet miepen. :r :r :r
 
Dat doet er in zo verre toe dat ik wilde vertellen dat ik het nogal onzin vind om jezelf arm te noemen als je wel een R6 uit 2007 kunt kopen. Toch niet echt schrijnende armoede, vind je wel?

Verder had ik niet zoveel te melden. Zelf heb ik gezocht naar een verzekering met de hoogste maandpremie en de slechtste voorwaarden, dus daar heeft de TS niet zoveel aan.
Het verschil tussen spaargeld en gewoon geld was me inderdaad nog niet opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet beschik over jouw fabelachtige intellect. Maar mensen bij de verzekering zijn waarschijnlijk slimmer. Dus die zullen wel begrijpen dat bij een dure fiets juist een goedkope verzekering hoort, omdat je anders twee keer duur uit bent. Hetgeen natuurlijk lullig en bovendien oneerlijk is. O-)

:} hulde, scherp en niet nodeloos kwetsend! :}
 
volgens mij (weet het niet 100% zeker) is het moeilijk om jou te verzekeren omdat je 23 bent. dan val je nog in een risoco groep. dit gaat tot je 24ste.

ik was ook 23 toen ik een fireblade 900rr van 2000 wilde verzekeren, mijn tussenpersoon heeft veel moeite gedaan om deze te kunnen verzekeren. uiteindelijk kwam ik met WA op 350 euro per jaar.

nu een fireblade 1000rr van 2008 wel all risk verzekerd (25 jaar), dan schik je ook van het bedrag.

succes ermee.
 
Dat doet er in zo verre toe dat ik wilde vertellen dat ik het nogal onzin vind om jezelf arm te noemen als je wel een R6 uit 2007 kunt kopen. Toch niet echt schrijnende armoede, vind je wel?

Verder had ik niet zoveel te melden. Zelf heb ik gezocht naar een verzekering met de hoogste maandpremie en de slechtste voorwaarden, dus daar heeft de TS niet zoveel aan.
Het verschil tussen spaargeld en gewoon geld was me inderdaad nog niet opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet beschik over jouw fabelachtige intellect. Maar mensen bij de verzekering zijn waarschijnlijk slimmer. Dus die zullen wel begrijpen dat bij een dure fiets juist een goedkope verzekering hoort, omdat je anders twee keer duur uit bent. Hetgeen natuurlijk lullig en bovendien oneerlijk is. O-)

Heerlijk stukkie is dit... :}


En om aan te haken... het is inderdaad belachelijk dat er zoveel stumperts zijn die bakken met geld uitgeven voor hun motor en zich dan bedenken dat het allemaal nog verzekerd moet worden en die sukkels daar niet over nagedacht hebben. Krijg je dit soort stompzinnige vragen en van die fijne "op papa's naam" constructies, waarbij ze dus zelf geen flikker opbouwen en het probleem blijft bestaan... |(

Ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt, ik heb er een van een jaar ouder genomen, zodat ik de verzekering ook kon betalen... weet je wat, verzeker em gewoon WA... da's lekker goedkoop en TS rijdt em toch niet in de prak... :X
 
Laatst bewerkt:
Laat de R6 nog een paar jaar in de schuur staan en bouw met een goedkoop brikkie met WA gewoon je no-claim op.

Als je dan 80% hebt is ie inmiddels een oldtimer en kost de verzekering zo'n 60 euro per jaar. (indexering niet meegerekend)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk stukkie is dit... :}


En om aan te haken... het is inderdaad belachelijk dat er zoveel stumperts zijn die bakken met geld uitgeven voor hun motor en zich dan bedenken dat het allemaal nog verzekerd moet worden en die sukkels daar niet over nagedacht hebben. Krijg je dit soort stompzinnige vragen en van die fijne "op papa's naam" constructies, waarbij ze dus zelf geen flikker opbouwen en het probleem blijft bestaan... |(

Ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt, ik heb er een van een jaar ouder genomen, zodat ik de verzekering ook kon betalen... weet je wat, verzeker em gewoon WA... da's lekker goedkoop en TS rijdt em toch niet in de prak... :X
Bij gebreke aan smily: Ik ben met deze stomme (pijl omhoog)
 
Bij gebreke aan smily: Ik ben met deze stomme (pijl omhoog)

full
:?
 
Om die zogenaamde 'arme studentjes-topics' moet ik altijd smakelijk(ergerlijk) lachen.
 
Laatst bewerkt:
verzekeringvergelijken.nl

tuurlijk een r6 uit 2007 allrisk is een aardige duit...
desnoods alleen wa+diefstal scheelt al wat.
en anders tja... dan weet ik het ook niet.. verkopen die hap dan? en een goedkoper ding kopen dat goedkoper in de verzekering is.
 
Heeft papa eigenlijk wel een motorrijbewijs?

Mocht je twijfelen over het bestaan van buurtonderzoeken na een ongeluk; bij bepaalde combinaties persoon/leeftijd/voertuig kun je op papier als redelijk zeker zien dat het niet aan de haak is. Als een verzekeringsmaatschappij door het investeren van 2 uurtjes van een expert, om even aan wat belletjes te trekken eenvoudig onder een claim van 5000 euro uit kan komen, zijn ze dom het niet te doen nietwaar? Laat staan als het echt om een serieuze claim gaat.
 
Sja, WA- Casco.. dat is gewoon altijd duur... precies de reden waarom ik niet gauw een (bijna) nieuwe motor zou kopen. Daar heb je nu natuurlijk niks meer aan, dus voor jou is het gewoon de premie betalen, of de gok nemen en voor WA+ gaan. Maar dan moet je em niet zelf stuk maken :)
 
Heerlijk stukkie is dit... :}


En om aan te haken... het is inderdaad belachelijk dat er zoveel stumperts zijn die bakken met geld uitgeven voor hun motor en zich dan bedenken dat het allemaal nog verzekerd moet worden en die sukkels daar niet over nagedacht hebben. Krijg je dit soort stompzinnige vragen en van die fijne "op papa's naam" constructies, waarbij ze dus zelf geen flikker opbouwen en het probleem blijft bestaan... |(

Ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt, ik heb er een van een jaar ouder genomen, zodat ik de verzekering ook kon betalen... weet je wat, verzeker em gewoon WA... da's lekker goedkoop en TS rijdt em toch niet in de prak... :X


:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan