Motor verzekering???op zoek naar een goedkope

Beste Bikers,

Ik ben op zoek naar een verzekering met de laagste maand premie en de beste voordelen..

Heb laast dood gegoogld , had een paar sites gevonden waar je gelijk de premie kon berekenen.
heb een Yamaha r6 2007
ben 23 (student)
1e motor (die verzekerd word)
0 schadevrije jaren
rijbewijs 3 maanden geleden behaald

en wil een WA- Casco (woon in een gevaarlijke buurt)

nadat ik deze gegevens heb ingevuld, krijg ik een maandpremie van gemiddeld €150.-
ik vindt dat egt veel,aangezien ik een arme student ben. :(

Zat me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..namelijk, ik kan de motor tog ook op mijn paps naam verzekeren..
Kan dit ?
wat zijn de voordelen hiervan?
en de nadelen?

aangezien hij tog al 2 autoverzekeringen heeft en heel veel schade vrije jaren al heeft..

Iemand die me wat tips kan geven?
en welke maatschappij aan te raden zijn? en waarom?

thanks,,


Kijk eens bij Unigarant, daar ga ik bij.
Ook na lang zoeken kijken vergelijken.
Succes !!
 
Het nadeel (naast het feit dat jij geen no-claim opbouwt), mocht je ooit een ongeval veroorzaken met flink wat schade dan zal de verzekering gaan onderzoeken of jij niet toch de regelmatige bestuurder bent geweest. Kunnen ze dat aantonen dan is de kans aanwezig dat ze alle aan de tegenpartij uitgekeerde schade op jou en/of paps gaan verhalen omdat jullie feitelijk verzekeringsfraude hebben gepleegd.

Of je dat risico wilt nemen, moet je uiteraard zelf weten.


Eensch, en zeker in deze tijden van crisis zal een verzekeraar alles doen om niet te moeten uitkeren en de eigen centjes veilig stellen.
Op naam van pa verzekeren was voor jonge bestuurders erg in trek, tot die 2 vliegtuigen die torens in vlogen en de verzekeringswereld in diepe crisis kwam. Ik werkte toen in de sector, er zijn drama's gebeurd met jongeren die ineens als fraudeurs werden aanzien.

Mijn advies: niet doen.


Ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt, ik heb er een van een jaar ouder genomen, zodat ik de verzekering ook kon betalen... weet je wat, verzeker em gewoon WA... da's lekker goedkoop en TS rijdt em toch niet in de prak... :X

ikke ikke ikke!
Had geen geld voor dure motor en was me ervan bewust dat ik toch vaak ging vallen en zo, dus brikje van 600 eurootjes gekocht en guess what: tis nog een verrekt fijn brikje ook! Mijn NTV-tje sleutelt makkelijk, rijdt heerlijk soepel voor een beginnertje en kost per jaar wat TS per maand zou moeten uitgeven. *O* *O* *O*


TS: leg je erbij neer, als je iets voorhebt met ernstige gevolgen, zal je BLIJ zijn dat je MAAR 150*12 euro per jaar kwijt bent. Echt. Weet je wat een beetje revalidatie van een stevige whiplash al kost? Ik wel. Veel meer dan dat -O-.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja en ik wil even een paar dingen in perspectief plaatsen voor onze arme klaagstudentjes:

als je geen 26 bent is verzekeren duur ja. Maar je woont meestal nog thuis of op een goedkope kamer, OV is (bijna) gratis, een bankkaart kost je niks en vliegtuigreizen zijn belachelijk goedkoop.
Bijklussen is belastingvrij en zwart werk is ZO gevonden. En daardoor is zelfs poetsen beter betaald dan je later als universitair geschoolde zal verdienen.

Geloof me, als je 34 bent is het leven STUKKEN duurder :(

:+
 
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, dus misschine dat deze wel dubbel is.

Je bent 23 en verzekerd voor het eerst een motor.
Veel verzekeringen nemen de schadevrije jaren van je autoverzekering over. Waarschijnlijk heb je zelf geen auto, maar je ouder(s) kunnen wel een verklaring tekenen dat jij al sinds 5 jaar (4? hoe lang heb je je auto RBW?) schadevrij regelmatig in hun auto hebt gereden. Met een beetje geluk krijg je dan in ieder geval 2, 3 of misschien wel 5 schadevrije jaren erbij. Vooral als je ouders een (goede) tussenpersoon hebben, zal dit goed werken.

Ook een beetje telefonisch shoppen wil wel eens helpen.
Bel bijv. Univé op en vraag in welke trede je start en ga met die gegevens naar een andere verzekeringsmaatschappij. Waarschijnlijk krijg je dan wel een trede extra en daar kan je dus weer verder mee shoppen.

Kijk ook naar de bonus/malus opbouw.
Je kan beter nu iets mee betalen en volgend jaar 10% extra korting krijgen als nu iets minder betalen en volgend jaar maar 2,5% extra dalen.

Hoop dat je wat kiunt met deze tips.
 
Oh ja en ik wil even een paar dingen in perspectief plaatsen voor onze arme klaagstudentjes:

als je geen 26 bent is verzekeren duur ja. Maar je woont meestal nog thuis of op een goedkope kamer, OV is (bijna) gratis, een bankkaart kost je niks en vliegtuigreizen zijn belachelijk goedkoop.
Bijklussen is belastingvrij en zwart werk is ZO gevonden. En daardoor is zelfs poetsen beter betaald dan je later als universitair geschoolde zal verdienen.

Geloof me, als je 34 bent is het leven STUKKEN duurder :(

:+


Klopt helemaal.
Toen ik nog studeerde en (een paar) bijbaantje(s) had, sommige zwart, andere metallic grijs en ééntje wit, verdiende ik meer dan toen ik als drs. begon met werken.
Het Tj-biljet zorgt ervoor dat je bruto salaris bijna netto wordt.
Daarnaast drukt de hypotheek of veeeel hogere huur dan de studentenkamer best op het budget.
En als je af en toe met een paar grote 'arme' ogen naar je ouders keek, dan kwam er ook nog wel eens wat uit de knip rollen. Da's tegenwoordig wel anders ... ;)

Owja, tegenwoordig hoor je mij niet meer klagen. Een goede opleiding betaalt zichzelf uiteindelijk prima terug *O*
 
hmmm. veel gewillige slachtoffers van reclame hiero.
ik heb vanaf het begin af aan nooit meer dan 30 euro/jaar betaald voor wat voor motor dan ook...
 
nooit iets ernstigs meegemaakt, wel erg tevereden over de bij de prijs inbegrepen internationale pechservice(met fiets en al thuisgebracht) in ieder geval veel beter dan de wegenwacht waar ik kort lid van was..(duur, gebrekkige expertise, grof en onbeschoft)
 
hey jongens, ik vroeg me af of mijn VFR400 uit ik meen 87 (staat niet op mijn papieren, alleen ingebruikname..) al als oldtimer is te verzekeren? Gelden hier dezelfde regels als voor een auto (namelijk dat dit dus nog niet kan) weet iemand het? :)
 
at TS:
kijk ook zeker even op www.hema.nl voor verzekeringen, heb ik goede ervaringen mee, zijn ook echt niet duur.
 
at TS:
kijk ook zeker even op www.hema.nl voor verzekeringen, heb ik goede ervaringen mee, zijn ook echt niet duur.
hey..

Hema is wel goedkoop man..ging ff voor de gein de premieberekening doen..en krijg gelijk een bedrag van gemidd. 90 euro..
wel wa-casco..

misschien ff meer informatie inwinnen..

thankss voor de tip..
 
Ik kan alleen niet uit ervaring zeggen hoe ze met schade afhandeling zijn, maar wel goed antwoord op vragen, verstrekken van papieren etc, niet dat dit heel boeiend is verder, maar toch :)
 
hey..

Hema is wel goedkoop man..ging ff voor de gein de premieberekening doen..en krijg gelijk een bedrag van gemidd. 90 euro..
wel wa-casco..

misschien ff meer informatie inwinnen..

thankss voor de tip..
Maar je kan er geen motor verzekeren als hij meer dan 750cc heeft en jij jonger bent dan 24 :(
 
Ik denk dat hij al wel een verzekering heeft gevonden. Het topic is meer dan vijf jaar oud.

EDIT:
De TS is zelfs voor all-risk gegaan.
motor ongeluk R6
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, 3 minuten gespendeerd op dit forum en hij weet een 6 jaar oud topic te vinden en het lukt hem ook nog eens om onzinnig in half nederlands te reageren _O-
 
Ik heb mijn zx6r 2008 bij Generali verzekerd. Mijn auto zat daar al sinds mijn 18de. Ben nu 24. Betaal 19 euro per maand voor WA+ . Deden aan het begin wel even moeilijk. Zoals hier al gezegd, risico groep. Maar toch verzekerd gekregen. Ook door de aantal schade vrije jaren.
 
Op pa zn naam verzekeren werkt alleen totdat je brokken maakt. Daarna kan het zo zijn dat je alsnog zelf voor de schade opdraait en je pa zn noclaim kwijt is. Gewoon even door de zure appel heen bijten. Met elk schadevrije jaar daalt de premie aanzienlijk.

Overigens is het je al duidelijk gemaakt: relatief dure motor, relatief dure verzekering. Niet echt goed over nagedacht van tevoren. Zeker als beginner zou je al heel veel plezier kunnen hebben met een oude cbr600f ofzo ;)
 
Ook even opletten of je toeslag betaald op per maand betalen.
Vorig jaar een nieuw koekblik gekocht en autoverzekering omgezet naar een andere maatschappij, kon de beste deal maken met Centraal Beheer (even Apeldoorn bellen) waar mijn motorfiets al jaren verzekerd is. Ook even de lopende WA+ motorpolis doorgenomen met de dame aan de lijn. Was niet echt voordeel te halen met omzetten naar een nieuwe polis. Blijf dus €130 per jaar betalen. Voor het All-Risk verzekerde blik wel een superdeal gemaakt: €25,- per maand.

Ook niet onbelangrijk is om na te gaan wat het 100% bedrag is als je no-claim korting kwijtraakt.
Zet die vergelijkers maar eens op -5 schadevrije jaren en de "boeven" in de verzekeringsbranche vallen al snel door de mand.
 
Beste Bikers,

Ik ben op zoek naar een verzekering met de laagste maand premie en de beste voordelen..

Heb laast dood gegoogld , had een paar sites gevonden waar je gelijk de premie kon berekenen.
heb een Yamaha r6 2007
ben 23 (student)
1e motor (die verzekerd word)
0 schadevrije jaren
rijbewijs 3 maanden geleden behaald

en wil een WA- Casco (woon in een gevaarlijke buurt)

nadat ik deze gegevens heb ingevuld, krijg ik een maandpremie van gemiddeld €150.-
ik vindt dat egt veel,aangezien ik een arme student ben. :(

Zat me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..namelijk, ik kan de motor tog ook op mijn paps naam verzekeren..
Kan dit ?
wat zijn de voordelen hiervan?
en de nadelen?

aangezien hij tog al 2 autoverzekeringen heeft en heel veel schade vrije jaren al heeft..

Iemand die me wat tips kan geven?
en welke maatschappij aan te raden zijn? en waarom?

thanks,,


Het gemakkelijkst om een goedkope motorverzekering aan te schaffen is naar mijn mening om naar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan