GSX 750 E/ES/EF

Smiling,, Kuip heb ik inderdaad nog wel liggen, moet wel gespoten worden, maar ach.......interesse?
:Y PM me anders even ofzo.
Dat hij gespoten moet maakt me niet bijster veel uit. Je kan op de foto zien hoeveel plastic ik heb.. ik zoek dus de zijkanten en onderkant. Heb ik dan ook nog beugels enzo nodig?
 
hee, nog niet gezien dit topic...
Mag een 750SE ook? ;)

Photo-0123.jpg
 
Leuke fietsen, maatje van me heeft er ook 1 gehad. Misschien dat ik zelf ook eens op zoek ga naar een GSX750 als ik wat meer centen over heb. :]
 
hee, nog niet gezien dit topic...
Mag een 750SE ook? ;)

[http://i206.photobucket.com/albums/bb280/MCBKat/Photo-0123.jpg (afbeelding)]


Hey,

Geweldig dat dit topic weer een "rotschop" heeft gehad (en natuurlijk mag deze ook, past helemaal in de gsx lijn, prachtige motor) *O* *O*
 
:)

large

Krauser K1 op de GSX gemonteerd :)
Had hem van mn vorige km-vreter (CX500) gehaald toen ik die weg deed en nu dus beugels op maat gemaakt en aan de GSX gehangen. Staat hem niet gek vind ik 8-)
Heb hem zo bevestigd dat die lelijke Krauser-vleugel (voor topkoffers) eraf blijft :r
Vanavond nieuw voorbandje nog, morgen een grote beurt en hij is weer helemaal klaar *D
 
Laatst bewerkt:
:)

[afbeelding]
Krauser K1 op de GSX gemonteerd :)
Had hem van mn vorige km-vreter (CX500) gehaald toen ik die weg deed en nu dus beugels op maat gemaakt en aan de GSX gehangen. Staat hem niet gek vind ik 8-)
Heb hem zo bevestigd dat die lelijke Krauser-vleugel (voor topkoffers) eraf blijft :r
Vanavond nieuw voorbandje nog, morgen een grote beurt en hij is weer helemaal klaar *D

Zo, nu kun je in ieder geval veel mee nemen. Heb je er al mee gereden met volle koffers?
Ik heb n.m. een grote topkoffer, als ik deze helemaal vol heb, kan ik tussen de 40 en 80 km niet met 1 hand sturen. :N De hele motor gaat dan zwabberen. :o
:o :o
 
Daar staan topkoffers om bekend ja.
Het gewicht ligt zo hoog dat de boel meer gaat zwabberen dan bij zijkoffers.

Ik heb ze nog niet getest nee. Op de CX had ik daar niet echt last van.
Nieuwe voorband zit eronder btw :)
 
Nou heb ik een werkplaatshandboek gevonden (van Suzuki) maar daarin staan gek genoeg niet de onderhoudsintervallen? Kan iemand (met een Haynes werkplaatsboek bijvoorbeeld?) mij melden om de hoeveel km de olie en het luchtfilter vervangen moeten en de kleppen gesteld dienen te worden?
Mijn dank is groot :)

Metzeler Lasertec voorband bevalt prima trouwens en ik merk niets van de koffers *D
 
Laatst bewerkt:
Kleppen stellen? 1 keer in de 381 jaar? Olie verversen? Alleen bijgooien... Hallo, tis een Soes ;)

Heb je t originele boek? (dat blauwe) En daar staan de intervallen niet in?( :Y )
Ik heb het 1 en ander op de kompjoeter, zal effe kijken, kan ik je wel mailen.


Stefan
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, ik ben Kawasaki's gewend :P :X
Deze rammelt niet, word ik wantrouwig van _O-

Ik heb een pdf van 309 pagina's van Suzuki "Motorcycle technical service department".
Daarin staat duidelijk, mét foto's hoe je bijvoorbeeld het blok tot op de laatste bout uit elkaar haalt, maar niet wanneer de olie ververst moet enzo :?

Dus ik hoor het graag van je ;) Zal sowieso de kleppen binnenkort (morgen misschien al) stellen want ik heb geen idee hoelang geleden het is. Maar dan weet ik wanneer het weer moet :)
 
Laatst bewerkt:
Dat effe mailen valt dus tegen :?
En 1 pagina uit het PDF bestand krijgen, lukt me ook al niet...

Ik kompjoeter effe verder...
 
Als je de intervallen hier gewoon neerzet/typt, ben ik ook allang gelukkig hoor *D
Anders kun je proberen die ene pagina weer te printen als een pdf (als je een pdf-printer hebt).
Of die pagina selecteren, dan [Ctrl] [C] en in bijvoorbeeld paint [Ctrl] [V] en dan opslaan als .jpg


Heb btw de olie (en oliefilter) vervangen en de klepjes gesteld (moest wel btw).
Helaas schakelt hij nog steeds niet altijd even soepel.
Vreemde is dat het vooral optreed ná minimaal een half uur of uur rijden :?
Iemand theorieën hierover? Ik verdacht eerst de oude olie, maar dat was het dus niet.
Zal sowieso ook de ketting (is nog vrij nieuw btw) eens stellen, wil ook nog wel eens uitmaken.
Maar volgens mij staat/hangt die ketting prima.
 
Laatst bewerkt:
Heb alleen Acrobat-reader, dat schijnt het probleem te zijn :?

Ff zo proberen...

Service_GSX750.jpg



Ik hoop dat je dit bedoelde?



Stefan
 
Top, enorm bedankt!

Best intensief qua onderhoud zeg.. iedere 5000km olie + oliefilter + kleppen stellen :o
 
Naast 3x gsx1100 uit 80/81 , onlangs nog een gsx750 uit 81 erbij.
Soort van zoek de verschillen....... buiten de cyl. inh. om dan _O-

tot zover:
achterbrug;1100=alu, 750=ijzer
tellers;1100 heeft lampjes diagnose-achtig schermje, 750 heeft gear indicator
schetsplaten; 1100=alu, 750=verchromed ijzer
voorvork;1100=instelbaar+lucht, 750=2mm dunner en niet instelbaar

zodra ik me camera weer gevonden heb, zal ik er een zoekplaatje van maken.....
:W
 
Mijn 750 heeft een voorvork die op 2 manieren per poot instelbaar is :?
Onder de rubber doppen bovenop en bij de potten onder voorop.
Achtershock is ook instelbaar qua voorspanning en demping :)
Mijn voorvorkpoten zitten wel WP stickers op btw.. kon er wel eens iets mee te maken hebben misschien... Maar volgens mij is dat standaard :)

Verder zijn de achterbrug en schetsplaten absoluut niet van ijzer. Schetsplaten zijn zeker weten aluminium gietstukken, achterbrug denk ik ook. Heel misschien dat de brug staal is, ik heb hem nog niet echt goed bekeken, maar ik gok absoluut op aluminium :Y
De 1100 heeft iig wél ook een bredere brug en een bredere achtervelg + band dan de 750.
Ook zal de 1100 een wat langere vertanding hebben denk ik (langere versnellingen).
 
Laatst bewerkt:
Naast 3x gsx1100 uit 80/81 , onlangs nog een gsx750 uit 81 erbij.
Soort van zoek de verschillen....... buiten de cyl. inh. om dan _O-

tot zover:
achterbrug;1100=alu, 750=ijzer
tellers;1100 heeft lampjes diagnose-achtig schermje, 750 heeft gear indicator
schetsplaten; 1100=alu, 750=verchromed ijzer
voorvork;1100=instelbaar+lucht, 750=2mm dunner en niet instelbaar

zodra ik me camera weer gevonden heb, zal ik er een zoekplaatje van maken.....
:W

Carburateurs zijn iets kleiner op de 750, roller big-ends in de 1100 en glijlagers in de 750.
En ik geloof een 18 inch achterwiel in de 750, t.o. een 17 inch in de 1100 (of was het andersom :? )
 
inderdaad, 18 inch achterwiel in de 750. grappig, reden? geen idee.
motorisch nog niet echt bekeken.

voor dit model schijnt niet echt een wphb te zijn, heb wel een assemblage manual gevonden/gekocht.
:W
 
:)

[afbeelding]
Krauser K1 op de GSX gemonteerd :)
Had hem van mn vorige km-vreter (CX500) gehaald toen ik die weg deed en nu dus beugels op maat gemaakt en aan de GSX gehangen. Staat hem niet gek vind ik 8-)
Heb hem zo bevestigd dat die lelijke Krauser-vleugel (voor topkoffers) eraf blijft :r
Vanavond nieuw voorbandje nog, morgen een grote beurt en hij is weer helemaal klaar *D

Chique fiets in die antracietkleur,..ach mijn 2004 Bandit 1200 moet ook om de 6000km olie en om de 12000km kontrole kleppen. Pas bij 40000km was het nodig de kleppen ietsje ruimer te zetten.

Doe zelf 7500km per oliewissel en verbruik nog geen olie na 54000 km.

Leuke fiets uit de tijd dat ik begon met motorrijden,.... :X ;)
 
Laatst bewerkt:
Chique fiets in die antracietkleur,..ach mijn 2004 Bandit 1200 moet ook om de 6000km olie en om de 12000km kontrole kleppen. Pas bij 40000km was het nodig de kleppen ietsje ruimer te zetten.

Doe zelf 7500km per oliewissel en verbruik nog geen olie na 54000 km.

Leuke fiets uit de tijd dat ik begon met motorrijden,.... :X ;)
Hij is gewoon zwart hoor :P :X Vorige eigenaar heeft hem overgespoten.. en hij had daar blijkbaar niet al te veel ervaring mee of aanleg voor ;)
Vond ik niet erg; drukte de prijs lekker en verandert niets aan de technische staat :)
Wie weet doe ik het nog eens over.. heb het eerder gedaan (met veel beter resultaat).
Vind hem zelf met die koffers ook wel iets chiques hebben. Het is een heel behoorlijke toerfiets zo. In het donkerpaars of donkergroen lijkt hij me ook erg fraai, maar zijn wel beetje suffe/onpopulaire kleuren. Zal wel zwartrood of zwartgeel ofzo worden dan.

Maar vooral kleppen stellen iedere 6000 vind ik wel veel. Ach, we zien het de komende keer wel hoeveel het verlopen is. Misschien valt het erg mee allemaal ja.
Gelukkig kan ik het zelf en hoef ik dus niet iedere keer een bak geld leeg te kiepen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hij is gewoon zwart hoor :P :X Vorige eigenaar heeft hem overgespoten.. en hij had daar blijkbaar niet al te veel ervaring mee of aanleg voor ;)
Vond ik niet erg; drukte de prijs lekker en verandert niets aan de technische staat :)
Wie weet doe ik het nog eens over.. heb het eerder gedaan (met veel beter resultaat).
Vind hem zelf met die koffers ook wel iets chiques hebben. Het is een heel behoorlijke toerfiets zo. In het donkerpaars of donkergroen lijkt hij me ook erg fraai, maar zijn wel beetje suffe/onpopulaire kleuren. Zal wel zwartrood of zwartgeel ofzo worden dan.

Maar vooral kleppen stellen iedere 6000 vind ik wel veel. Ach, we zien het de komende keer wel hoeveel het verlopen is. Misschien valt het erg mee allemaal ja.
Gelukkig kan ik het zelf en hoef ik dus niet iedere keer een bak geld leeg te kiepen ;)


Kleur is dus eigenlijk "sinaasappelmatzwart" _O- _O-

Je kan het na 6000km wel zien hoeveel het verloop is. Zal dan vast niet nodig zijn om te stellen,...wie weet hoe lang het geleden was de laatste keer. Paarse kleur zoals bij een GSX1100f, tourbuffel., ??
 
KICK En inderdaad; het is sinasappelmatzwart ongeveer :P

Overspuiten heb ik nog maar even uitgesteld ivm kosten vd lak.
Wel wat stickers er tegenaan gegooid;
IMG_0105.jpg

Nu heb ik zeker 10pk extra :+

Dit weekeind met het ding (met koffers dus ook nog) naar de Eifel geweest :]
800km gereden, gemiddeld 1:17 en haast een liter olie verbrand :X

Beessie gebruikt dus ruim 1L olie iedere 1000km bij sportief doorrijden (bij hoogtoering volgas laat hij een blauwig, stinkend rookspoor achter :X)
Dus volgens mij zijn de zuigerveren op en/of de zuigers versleten.
Daarnaast giert ook de 4e versnelling :X

Dus mijn grote vraag; heeft iemand al eens uitgezocht of het blok van een 1100 erin past?
Of; heeft iemand nog een net 750 blok liggen?

Of zeggen jullie "het ding is 22 jaar oud en geen fuck waard, gewoon olie inkiepen en verder niet miepen"?
Gebruiken die van jullie ook (zoveel) olie? En hoelang zou de 4e versnelling gieren voor hij breekt? Het gieren valt trouwens wel mee.. hij giert niet heel hard. De rest giert niet en hij schiet nooit uit een versnelling.
 
Laatst bewerkt:
hey da's leuk een topic over een motor die ik heb.
doe ik ook mee, dit is hem:

IMG00007.jpg


hij is uit het jaar 1987 en ik kan je vertellen dat ie prima bevalt, en echt nauwelijks olie verbruikt.

Grtz. Marcel
 
KICK

Er staat een fraai '82 1135EFE blok te koop...

Weet iemand of dit in een '87 GSX750ES frame kan?

Dan heb ik mn eigen 7/11 :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan