GSX 750 E/ES/EF

Ik zit veel te lezen op oldskoolsuzuki.org
Daar staat echt enorm veel.. maar niet veel over mijn 750ES.
Gaat bijna allemaal om de katana's (met die gekke snavelluip).

Vandaar dat ik hoopte dat iemand hier het misschien kon bevestigen/ontkennen :)

EDIT
Shit.... een 1135EFE-blok past
2005%5C04%5C09%5Cbikepics-328001-full.jpg

Ok... ik ga dus niet kunnen slapen nu he...

Enige nadeel; je kan niet meer kleppen stellen met het blok in het frame _O-
Kleppendeksel kan er niet af of op met het blok in het frame... |( _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zit veel te lezen op oldskoolsuzuki.org
Daar staat echt enorm veel.. maar niet veel over mijn 750ES.
Gaat bijna allemaal om de katana's (met die gekke snavelluip).

Vandaar dat ik hoopte dat iemand hier het misschien kon bevestigen/ontkennen :)

EDIT
Shit.... een 1135EFE-blok past
[http://p1.bikepics.com/pics/2005%5C04%5C09%5Cbikepics-328001-full.jpg (afbeelding)]
Ok... ik ga dus niet kunnen slapen nu he...

Enige nadeel; je kan niet meer kleppen stellen met het blok in het frame _O-
Kleppendeksel kan er niet af of op met het blok in het frame... |( _O-


Ach dan stel je de kleppen lekker ruim als je het blok er in zet. Kan je best een jaar of 2 verder zonder blok uitbouw!

Ik zou het doen,....al die olie bijvullen bij je oude blok,... :Z :X _O-
 
Ach dan stel je de kleppen lekker ruim als je het blok er in zet. Kan je best een jaar of 2 verder zonder blok uitbouw!

Ik zou het doen,....al die olie bijvullen bij je oude blok,... :Z :X _O-
Mja, ik heb besloten het niet te gaan doen.
Deze GSX heb ik gekocht als km-vreter. En als ik er zo'n blok in hang, dan wil ik ook een andere brug met dikker achterwiel en een stijvere voorvork met betere remmen enzo.

Kortom; dan heb ik er een projectfiets bij. En dat was niet de bedoeling van dit ding :P
Want dan zou ik dus wéér een motor erbij moeten kopen ook voor de km's en de pekel..

Heb btw nog wel een redelijk net 750 blok gevonden die ik erin zou kunnen hangen, mocht dit blok echt bezwijken.
 
Mja, ik heb besloten het niet te gaan doen.
Deze GSX heb ik gekocht als km-vreter. En als ik er zo'n blok in hang, dan wil ik ook een andere brug met dikker achterwiel en een stijvere voorvork met betere remmen enzo.

Kortom; dan heb ik er een projectfiets bij. En dat was niet de bedoeling van dit ding :P
Want dan zou ik dus wéér een motor erbij moeten kopen ook voor de km's en de pekel..

Heb btw nog wel een redelijk net 750 blok gevonden die ik erin zou kunnen hangen, mocht dit blok echt bezwijken.

Ach,..keuzes :Z ;) *O*
 
heeft er toevallig iemand een schema van een gsx 750 e uit 82 ik heb dit nodig om een spanningsregelaar aan te sluiten aangezien ik niet weet welke draad op welk pinnetje moet
 
Ik vind nergens een aanduiding in cijfers, maar bij iedere variant zitten de draden die van de dynamo komen in het midden, die zijn ook allemaal dezelfde kleur.

De buitenste draden zijn dan dus plus en min, ik denk dat je dat wel kunt uitproberen.

Succes,

Cor
 
Dit is de mijne, ik ben net weer actief begonnen met de motorhobby dit ff om te beginnen! het probleem is echter wel dat ie uit zn2 schiet naar zn vrij als je aan het gas gaat hangen.! verder bevalt de zit me wel goed, niet te ver op je polsen maar ook niet je nek verrekken!
full
 
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die een GSX750ES hebben en er ook veel plezier van hebben :) Het is mijn eerste 4-cilinder, ervoor een Suzuki GS500 gehad en een Honda XR600R.

Ik zag een paar posts geleden iemand over kleppen stellen praten, dit moet ik ook doen binnenkort. Alleen kan ik niks in het werkplaatshandboek vinden over het stelsysteem...is dit gewoon met een "moertje en een schroef" zeg maar?
Toch wel handig om te weten of ik het zelf kan doen als ik hem open maak ;)
Daarnaast moet ik natuurlijk nog een klepdekselpakking hebben, dus mocht iemand nog een nieuwe hebben, en een of andere reden er vanaf willen: ik houd me aanbevolen ;)

Heb helemaal nog geen foto's...zo maar eens een paar maken :)
 
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die een GSX750ES hebben en er ook veel plezier van hebben :) Het is mijn eerste 4-cilinder, ervoor een Suzuki GS500 gehad en een Honda XR600R.

Ik zag een paar posts geleden iemand over kleppen stellen praten, dit moet ik ook doen binnenkort. Alleen kan ik niks in het werkplaatshandboek vinden over het stelsysteem...is dit gewoon met een "moertje en een schroef" zeg maar?
Toch wel handig om te weten of ik het zelf kan doen als ik hem open maak ;)
Daarnaast moet ik natuurlijk nog een klepdekselpakking hebben, dus mocht iemand nog een nieuwe hebben, en een of andere reden er vanaf willen: ik houd me aanbevolen ;)

Heb helemaal nog geen foto's...zo maar eens een paar maken :)
Is met stelboutjes ja.
 
Hallo allemaal,

Ik zal ook ff een foto van de mijne posten

Is een GSX 750 E in japanse uitvoering, dus met een telle tot 180 en een rood waarschuwingslampje vanaf 80 km/u
full
 
Ziet er goed uit,maar.... Zie ik nou een hele berg roest op de ketting?
Hahaha, nee dat is dus geen roest, dat dacht ik ook op de eerste foto's 3,5 jaar geleden toen ik 'em van de vorige eigenaar wilde gaan kopen. Het is een ketting met goudkleurige zijkanten.
D'r mankeert natuurlijk wel wat aan maar daar is best mee le leven.
Mijn toerenteller wil bv niet verder dan zo'n 6000 toeren (maar het blok wel }) , ook telt mijn kilometerteller niet meer, maar de wijzer wijst verder wel goed aan, ook doet mijn olietemperatuurmeter het niet meer, maar de benzinemeter weer wel.
Ook wil de koppeling af een toe bij een beetje bruit volgas geven een beetje slippen, kortom andere koppelingsplaten zouden wel nodig zijn.
Maar het rijdt verder lekker ontspannen en comfortabel. Ook met twee personen. Erg makkelijk blijft die simpel te verstellen achterveervoorspanning met draaiknop, dat ze dat niet veel meer op andere motoren zijn gaan toepassen begrijp ik niet.
In 1986 heb ik ooit zo'n fiets nieuw gekocht. In 1988 weer weggedaan omdat ik geld nodig had om een huis te kopen. Nog voor ik in het huis ging wonen had ik al wel weer een andere motorfiets gekocht....
 
KICK!

Afgelopen weken is het 's ochtends vroeg (denk aan half 8 enzo) aardig koud aan het worden :/
Dus ik kreeg nogal koude klauwen (moet een uur over de snelweg -> bevriezing in de vingers).

Dus; mijn oplossing; ik heb een nieuw windscherm gemaakt van een stuk polycarbonaat dat ik nog had liggen *D
Inspiratiebron; mn vorige winterbrommer (RIP): CX500 met Vetter Windjammer:
0f979dc50287cd3be91e0567b0f4c608

Ok; het was nogal lelijk.. maar je zat echt goed uit de wind. Geen koude handen + als het regent raakten mn handschoenen niet doorweekt!

Dus;
Uit de losse pols de contour schetsen.
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/51307/e4dd6233e23d01a6fca15dbd36cedc98[/img]
Deze boven een kaars verhitten tot je hem kan buigen op de getekende lijnen.
Na de eerste paar buiglijnen:
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/51308/e67ee74e887cda9a0f8359087677c67d[/img]
Binnenkant:
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/51309/111541f2b668abbf97be01261ea38f7d[/img]
Na het nodige tweak/stelwerk.
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/51310/ce60120c2167a4971cdcdd3407093c4d[/img]
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/51311/d698f71fec10343d007e961a357599e6[/img]
Blik van achter
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/51312/ee7ebd8939aa2a7652791c30e20c2617[/img]

Op de foto's lijkt hij uit drie grote vlakken te bestaan, maar er zitten ook knikjes in de vleugels (thv de uitsparingen waar de ruit hoger wordt en de spiegels zitten).

Ok, moet nog afgewerkt worden, magoed.
Zit ook nog te twijfelen of ik de 'handkapvleugels' zwart ga spuiten ofzo bijvoorbeeld of dat ik het maar zo laat allemaal.
En misschien dat ik nog iets van de zijkanten afhaal (hem smaller maak). Maar eerst wat meer testrijden :]

Hij zit dus vast op de 5 originele bevestigingspunten (twee zitten door die flapjes die aan de binnenkant omhoog gevouwen zijn).
Het kan wel wat buigen enzo, maar volgens mij blijft het wel heel zo :)
Moet nog even kijken hoe het zit houdt op de snelweg natuurlijk :P

Die windvetter van de CX boog zeker 15cm naar achteren bij 120km/u _O-

Edit; deze kwam ook wel veel naar achteren/omlaag. Nu dus een extra steuntje gemaakt die de ruit rechtop houdt. Van het midden van de ruit omlaag tot vlak voor de tellers. Werkt perfect :)

Alles is btw dus uit de pols en op het oog gedaan. Nog verbazend recht geworden ook O-) Totale tijd bezig; uur of 4? 6 uur inclusief extra steuntje ;)

Met koffers erop en deze 'autoruit' lijkt/wordt het een behoorlijk toerbuffel zo :P
 
Laatst bewerkt:
KICK!

Afgelopen weken is het 's ochtends vroeg (denk aan half 8 enzo) aardig koud aan het worden :/
Dus ik kreeg nogal koude klauwen (moet een uur over de snelweg -> bevriezing in de vingers).

Met koffers erop en deze 'autoruit' lijkt/wordt het een behoorlijk toerbuffel zo :P

En, hoe bevalt de toerbuffel in de harde praktijk?? Gelukkig is het je ook gelukt om de temperatuur naar boven te krijgen. *D
 
Ja, ik rij nu dus (ook bij mist en 's nachts) met doorwaai-zomerhandschoentjes _O-

Scheelt echt ENORM in gevoelstemperatuur want mn handen zijn 100% uit de wind.
Ook op de borst voel ik veel minder wind.

Zeer geslaagd dus 8-)
 
Leuke GSX750 topic …..was aan het zoeken….heb ook nog een Silver Suzi GSX750 staan….zal morgen een foto plaatsen
Zie de foto's

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Met zo,n scherm kan je nog wel een tijdje aan bodybuildingtraining blijven doen, je blijft ook dan gewoon nog droog! ;)

Ps heb net een paar elektisch verwarmde handschoenen van Klan gekocht. Ik had vorige week ook kouwe handen na een tijdje.
 
Laatst bewerkt:
Met zo,n scherm kan je nog wel een tijdje aan bodybuildingtraining blijven doen, je blijft ook dan gewoon nog droog! ;)

Ps heb net een paar elektisch verwarmde handschoenen van Klan gekocht. Ik had vorige week ook kouwe handen na een tijdje.
;)

Mijn nieuwe Gerbings zullen nog een tijd vers in de verpakking blijven nu ik dit scherm erop heb zitten :Y

En ik zit voor het scherm nog een spoiler te overwegen :P
Nu is er behoorlijke turbulentie precies op de helm.. Dus ik wil de wind nog iets hoger afbuigen _O-
 
hallo
ik ben bezig met het blok van deze motor in een grasmaaier te zetten voor de fun
maar ik zoek nog een electrisch schema van deze motor
en tevens zitten er wel 4 of 5 aansluitingen voor vloeistof op de carburator waar zijn deze van?
alvast bedankt
 
hallo
ik ben bezig met het blok van deze motor in een grasmaaier te zetten voor de fun
maar ik zoek nog een electrisch schema van deze motor
en tevens zitten er wel 4 of 5 aansluitingen voor vloeistof op de carburator waar zijn deze van?
alvast bedankt
Hier komt het schema
Het zelf me wel een wat pittige grasmaaier worden! Groot-grondbezitter dus snelheid nodig?
full
 
hallo
ik ben bezig met het blok van deze motor in een grasmaaier te zetten voor de fun
maar ik zoek nog een electrisch schema van deze motor
en tevens zitten er wel 4 of 5 aansluitingen voor vloeistof op de carburator waar zijn deze van?
alvast bedankt
Volgens mij:
Een benzine toevoerleiding, een vacuum leiding om de kraan open te sturen als de motor loopt en 4 overloopslangen??
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan