GSX 750 E/ES/EF

Jouw pijltje met ??? wijst naar de benzinemeteropnemer.

En..... ik weet het niet zeker :? , maar daar zit volgens mij een ontluchtings-slang aan. Het is al weer een tijdje geleden, dat ik de tank eraf heb gehad
 
Ik geloof dat ik even paniek de overhand liet nemen :) Alles lijkt ok te zijn, buiten het feit dat mijn motor net niet aanslaat.

Hoe hebben jullie de benzinefilter verstopt? Of is dit zo goed als onnodig?
 
quote:
____________________
Dit is de nafttank:

Wat is de nippel bij "????" ... is dit een overloop?
___________________

Yep das een overloop, echter van de bevestiging van de tankvlotter / meter die daar in de tank gemonteerd zit. Als deze zou lekken komt de benzine niet op de hete cilinders *D maarr komt via een slangetje op de straat (overigens komt dat slangetje voor de achterband uit waardoor je met regen daar nog veel plezier kunt onder vinden ;( )
 
quote:
Yep das een overloop, echter van de bevestiging van de tankvlotter / meter die daar in de tank gemonteerd zit. Als deze zou lekken komt de benzine niet op de hete cilinders *D maarr komt via een slangetje op de straat (overigens komt dat slangetje voor de achterband uit waardoor je met regen daar nog veel plezier kunt onder vinden ;( )


_O- _O-



@sw@tworldt

Ik heb het ook wel eens geprobeert om er een filter tussen te zetten, maar er van afgezien omdat er zo weinig ruimte is. Aan de benzinekraan zit ook een filter, die je makkelijk kan demonteren en schoonmaken *D
 
Hoi,

Gisteren een GSX brix gekocht. Het gaat om een GSX 750 ES uit '83.
Ziet er nog knap uit en het blok loopt ook netjes. Volgens de teller heeft het
apparaat iets meer dan 20.000 km gelopen maar dat geloof ik eigenlijk niet zo.

full


Ik heb de motor gekocht om even lekker op te kunnen toeren want mijn andere motoren zijn in projecten veranderd......
Nu zal ik deze ook niet standaard houden maar het zal om wat kleine aanpassingen gaan zodat ik hem niet langer dan een paar dagen onrijdbaar maak. Ik zit niet op nog een uitgebreid project te wachten.

Met paint heb ik even een snelle impressie gemaakt van wat ik voor ogen heb.

Wordt misschien nog een topic. Weet k nog niet zeker.

Mijn paint preview.

full


Mazzels,

Zurp.
 
Ziet er goed uit, mooie, korte gedrongen motor. Als het ggeen topic wordt kan je de foto´s hier kwijt
 
Ik heb er toch maar even een topic van gemaakt.

In de rubriek Brikken en klassiekers GSX Brix heeft het topic.

Zurp.
 
Hoi allemaal een vraagje ...

Hoe krijg ik mijn GSX750ESd uit 1983 zuiniger :s ???
Ik verbruik een halve tank op 87 km ... is dit normaal?

Heb de carbs laten kuisen en reviseren. Heeft iemand nog een orriginele rempomp vooraan liggen? BLljkbaar heb ik geen originele :s
 
Laatst bewerkt:
Anyone ???

Hoe krijg ik mijn GSX750ESd uit 1983 zuiniger :s ???
Ik verbruik een halve tank op 87 km ... is dit normaal?

Heb de carbs laten kuisen en reviseren. Heeft iemand nog een orriginele rempomp vooraan liggen? BLljkbaar heb ik geen originele :s
 


Ik weet niet wat er allemaal veranderd is aan je motor, andere 'open' luchtfilters, grotere sproeiers, open pijp? Als ie orgineel is, toch eens de compressie meten

Die van mij loopt bij woon/werk verkeer (100 km enkele reis, voornamelijk 80 en 100 wegen) boven de 1: 20, deze is helemaal orgineel, behalve de uitlaat, een Marshal (schrijf je dat zo???)
 
Voor zover ik weet : Korte blèrpijp.

Verder onlangs hele carbs laten nakijken en reinigen. Loopt veel beter nu maar denk dat ie te rijk staat. Oeveel kan een compressiemeting kosten?
 
Voor zover ik weet : Korte blèrpijp.

Verder onlangs hele carbs laten nakijken en reinigen. Loopt veel beter nu maar denk dat ie te rijk staat. Oeveel kan een compressiemeting kosten?

Jammer, Antwerpen is niet bij mij naast de deur (Hendrik Ido Ambacht) ander had ik wel even voor je willen meten.
Hoe zien je bougie's eruit als de motor een stukje gelopen heeft? Netjes muisgrijs?
Kan bijna niet lijkt me zo. Ik rij gemiddeld zo'n 1:18, maar ben wel een redelijk brave rijder die het roze pasje liever niet bij de hermandad inlevert...
 
Laatst bewerkt:
Wel de motor heeft ong 2 jr stilgestaan toen ik haar kocht.
Ik rijd ook heel rustig met dit kras oudje. De bougies heb ik nog niet bekeken, mss moet ik dat maar eens doen. Ik ben nog op zoek naar een originele rempomp voor op het stuur, want er zit een andere op, die haar werk niet compleet doet.

Rotterdam is niet te ver. Kan ik makkelijk een daguitstapje van maken :)
 
Laatst bewerkt:
Wel de motor heeft ong 2 jr stilgestaan toen ik haar kocht.
Ik rijd ook heel rustig met dit kras oudje. De bougies heb ik nog niet bekeken, mss moet ik dat maar eens doen. Ik ben nog op zoek naar een originele rempomp voor op het stuur, want er zit een andere op, die haar werk niet compleet doet.

Rotterdam is niet te ver. Kan ik makkelijk een daguitstapje van maken :)

Ik weet het niet zeker, maar de compressiemeter welke ik heb, is eenvoudig en was vast niet duur. Met mijn meter zitten al de vier cilinders onder de limiet :o , maar ze zijn alle vier gelijk en hij loopt nog mooi. :]
De bougies bekijken is ook raadzaam.
 
Wel de motor heeft ong 2 jr stilgestaan toen ik haar kocht.
Ik rijd ook heel rustig met dit kras oudje. De bougies heb ik nog niet bekeken, mss moet ik dat maar eens doen. Ik ben nog op zoek naar een originele rempomp voor op het stuur, want er zit een andere op, die haar werk niet compleet doet.

Rotterdam is niet te ver. Kan ik makkelijk een daguitstapje van maken :)

OK,

Wanneer je wilt langskomen even een berichtje, ik moet de meter even op mijn werk lenen. Ik zou inderdaad wel even eerst naar de bougies kijken of ze niet pikzwart zijn. Komt de choke=startsproeier wel weer in zijn normale stand terug?
 
OK,

Wanneer je wilt langskomen even een berichtje, ik moet de meter even op mijn werk lenen. Ik zou inderdaad wel even eerst naar de bougies kijken of ze niet pikzwart zijn. Komt de choke=startsproeier wel weer in zijn normale stand terug?


Eens hij warm staat, zakt hij niet snel naar stationair toerental. Hij blijft rond de 2000 rpm hangen om na een tiental seconden naar 12000 te zakken. Ik zal de bougies zsm nakijken. Heb geen bougiesleutel thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan