GSX 750 E/ES/EF

heb je een werkplaatshandboek sw@tlord? Heel graag!! Denk je dat deze klein genoeg is om via de mail te versturen?

mooie band. Heb even gekeken. Aardige prijs? Achterbandjes ook te krijgen? Die van mij wordt aardig kaal...
 
Hej Foxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ... oeps :D

Ik zal achter het WPHB zoeken ... wss zal ik het ergens moeten uploaden voor krote tijd.

Ik heb ineens een hele set laten steken omdat mijn oude banden zo vierkant waren dat de moto geen bocht wou nemen. Kwam op ongeveer €260 voor hele set :) . Heb toen ook ineens haakse ventielen laten steken.

~[edit] Het bestand is 18mb groot ... ben het nu aan het uploaden ... iemand interesse in "L'encyclopedie imbecile de la moto" ?
 
Laatst bewerkt:
volgens mij staat er een link ergens in dit onderwerp van het forum, ik heb gisteren namelijk ook ergens een 18,8mb grote pdf file binnengehaalt. gewoon ff terug lezen. Is wel een engelstalige file. elders is er ook sprake van een wph van 155mb maar die heb ik nog niet vrij te downen gevonden.
 
Zooo, wat een boost ineens, welkom aan alle nieuwe GSX bezitters :}

Grootste minpunt van een GSX is de elektriciteit voorziening, dynamo en spanningsregelaar. Vervelend is dat als de een kapot is, deander ook aan de deur klopt.

Mijn ervaring met de imitatie spullen (dynamo en spanningsregelaar)is, dat deze beter werken, het langer volhouden, dan de orginele en niet vreselijk duur. *O*
 
Mijn pinkers lijken een eigen leven te leiden... Laten we zeggen dat ze pinken met de regelmaat van een Poolse Polka na middernacht. -O-

Waar kan ik immitatiespul vinden? Ik ga 6000 km op reis met dat beestje, wil geen verrassingen onderweg :D
 
Laatst bewerkt:
Mijn pinkers lijken een eigen leven te leiden... Laten we zeggen dat ze pinken met de regelmaat van een Poolse Polka na middernacht. -O-

Waar kan ik immitatiespul vinden? Ik ga 6000 km op reis met dat beestje, wil geen verrassingen onderweg :D

Als er niet een lampje kapot is en je dynamo laadt goed bij, is je knipper-automaat w.s kapot, ook die zijn rond de 10 euro te koop. Ik heb er geloof ik nog wel 1, maar voor dat geld................ :?
Hier op MF is al veel geschreven over de knipper-automaat, even zoekfunctie gebruiken, succes

6000 km, waar gaat de reis naar toe? :]
 
leuk te weten dat er binnekort een langeduurtest komt voor de GSX ES. Ik houd je verhaal in de gaten sw@tlord. Veel succes.

Ik heb ondertussen de boel doorgemeten op basis van de heldere uitleg van Surp en het WPH van sw@tlord.
Op geel dynamo een paar volt en op rood regelaar 12 te weinig dus.
Beide overleden. Dat wordt nieuwe.

Weet iemand of de dynamo stator en spanningsregelaar van Siccama Sales de originele of de immitatie zijn. Ik heb begrepen dat de immitatie beter zijn dus beter die!

foxxxx
 
ohhh..ehhhh......en heeft er iemand ervaring met het aan een losse nieuw pakking komen.
Heb er eentje nodig voor m'n reparatie van m'n dynamo linkerzijdeksel blok.
 
leuk te weten dat er binnekort een langeduurtest komt voor de GSX ES. Ik houd je verhaal in de gaten sw@tlord. Veel succes.

Ik heb ondertussen de boel doorgemeten op basis van de heldere uitleg van Surp en het WPH van sw@tlord.
Op geel dynamo een paar volt en op rood regelaar 12 te weinig dus.
Beide overleden. Dat wordt nieuwe.

Weet iemand of de dynamo stator en spanningsregelaar van Siccama Sales de originele of de immitatie zijn. Ik heb begrepen dat de immitatie beter zijn dus beter die!

foxxxx

Hey Foxxxxx,

Als je dynamo te kort geeft, heeft de spannings regelaar niets te regelen en kan dus ook geen juiste waarden geven.
Dus of je spanningsregelaar ook op de eeuwige jachtvelden rond doolt durf ik dus niet te zeggen.

Maar misschien staat er in het WPH wel het een en ander over hoe je dat kunt meten. En heb jij dat wel gelezen en ik niet.

En siccama levert immiatie spullen. Wel goed spul en een hele handige internet site.
Meestal is het spul van Roukama ook wel goed.

Mazzels,
Zurp
 
Weer terug in het land? Ben benieuwd naar je vorderingen, voor de nieuwsgierigen onder ons.
Hier te volgen http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/266443/GSX-Brix-1.html :}

Hey Alfa GTV,

Ik ben er weer. Lekker hoor. Het is gelukkig lekker weer.........
En bedankt voor je promotie werk hahaha.

Net als Foxxxxx zit ik met een stukkende dynamo en moet even op onderdelen wachten.
Omdat ik het brix nog een ander kleurtje wil geven zou dat zo maar snel kunnen gebeuren.
 
Mijn pinkers lijken een eigen leven te leiden... Laten we zeggen dat ze pinken met de regelmaat van een Poolse Polka na middernacht. -O-

Waar kan ik immitatiespul vinden? Ik ga 6000 km op reis met dat beestje, wil geen verrassingen onderweg :D

ik zou ook niet graag 6000 km willen rijden zonder knippers :X

Waar gaat de trip heen?
 
ik zou ook niet graag 6000 km willen rijden zonder knippers :X

Waar gaat de trip heen?


Ze werken wel hoor :) Maar knipperen onregelmatig :D

We gaan met drie oude brikjes (GSX 750 1983, CB 750 F 1983 en CBX 750 F 1985) door centraal Europa reizen. Vooral kamperen, en een keer of twee iets comfortabeler proberen te slapen. We reizen door Luxemburg, Frankrijk, Monaco, Italie, Slovenie, Kroatie, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland :)
 
Op geel dynamo een paar volt en op rood regelaar 12 te weinig dus.
Beide overleden. Dat wordt nieuwe.
Is die paar volt gemeten tussen twee gele draden?

De goede meting doe je zo: G1 (Geel 1) tegen G2 moet ca. 30 V zijn, tussen G2 en G3 idem en tussen G3 en G1 nog eens diezelfde 30 V. Tussen een gele draad en massa, dus de 5e draad (ik heb even onthouden xxx/zwart?) mag geen spanning staan. Dit is allemaal wisselspanning, dus de meter op het goede bereik zetten.

Verder kan je de weerstand van elke spoel nameten op dezelfde manier als de spanning, dus tussen de gele draden onderling. Alle 3 de waarden moeten bij elkaar in de buurt liggen. De weerstand naar massa moet oneindig hoog zijn.

Je spanningsregelaar hoeft inderdaad nog niet kapot te zijn. Als er niets inkomt komt er ook niets uit.
 
Ha dag Jaap bedankt voor je reactie nog even. ben gelijk naar de schuur gegaan met nog wat laatste hoop. Helaas..... ook met deze methode krijg ik niet meer dan 3 tot 5 volt per combinatie :(
Ik heb de spanningsregelaar ook nog doorgemeten mbt de weerstandentabel uit WPH. Klopte ook niets van.
Ben bang dat ik volgende week 150 euro ben.

groet,

Foxxxxx
 
Terug
Bovenaan Onderaan