GSX 750 E/ES/EF

De pakkingen voor de uitlaat zijn idd ringen. Deze kun je gewoon nog een keer gebruiken hoor ze persen zich in vorm in de sponning waar de bocht in geplaatst word en mits je ze maar niet er uit haalt of onderling verwisselt omdraait ofzo dicht ie na demonteren en weer monteren wel weer af.

De pakking voor de linkerdeksel blok is naar mijn weten een flexibele pakking.

Ik ga morgen is ff rondbellen Zurp. Heb jij je dynamo ondertussen al vervangen??

Dat voor links is een "gewone" pakking.
En ik hoop morgen mijn dynamo stator te krijgen. Dan gaat die er weer in. Hoezo?
 
Onlangs heb ik de voorvork keringen vervangen. In mijn brix zaten ze al een tijdje gok ik. Helemaal vast gerot en een idiote pest klus om die dingen er uit te krijgen.
Wat je normaal in een uurtje voor elkaar hebt duurde gewoon bijna een dag.

Dus Alfa GTV.... succes.
 
Onlangs heb ik de voorvork keringen vervangen. In mijn brix zaten ze al een tijdje gok ik. Helemaal vast gerot en een idiote pest klus om die dingen er uit te krijgen.
Wat je normaal in een uurtje voor elkaar hebt duurde gewoon bijna een dag.

Dus Alfa GTV.... succes.


:Y :Y
Daar ben ik dus ook bang voor :(

zal je zien, als ik er mee aan het werk ga, dat ik binnen het uur klaar ben


Nu ga ik even proberen of de donker-rode GSX wil starten en ga daar dan een stukkie mee rijden. Hij staat al meer dan een jaar stil, kan nog een feest worden
 
uitlaat ligt eronder uit het is dus en jama 4in1 en herrie maakte die wel maar dat kwam denk ik omdat maar de helft van de bouten er nog inzat en hij dus waarschijnlijk daaar ergens gelekt heeft en de rest is behoorlijk doorgeroest(zijn er 2 gesneuveld met verwijderen van de uitlaat dus ga ze allemaal vervangen. Nog over de pakkingen of in ieder geval die bussen tussen dat aan druk deel en de cilinderuitlaat die zijn dus ook weg gerot.....als je een beerput opentrekt kom je dus van alles tegen. In wph staat er simpelweg verwijder de kap van de olie filter........heb een uur met een hamer lopen rammen tot ik erachterkwam dat 1 van de draadeindes helemaal aan die deksel vastgeroest zat. ach ja je moet maar een hobbie hebben denk ik dan maar. hoewel ik hem rijdend naar huis heb gekregen twijfel ik er steeds meer over hoe lang het gaat duren alvorens hij weer rijdend gemaakt kan worden ;)
 
Dat voor links is een "gewone" pakking.
En ik hoop morgen mijn dynamo stator te krijgen. Dan gaat die er weer in. Hoezo?

ben uiteraard benieuwd of alles zonder problemen verloopt of dat je nog iets bijzonders meemaakt met de reparatie aangezien ik de reparatie ook nog moet doen!

Ik stel 'm uit tot volgende maand. Dan is het vakantiegeld er en kan ik de dynamo, spanningsregelaar en nieuwe achterband aftikken.
 
Vraagje ivm remkracht vooraan bij de GSX 750 ES(D) ...

Vooraan heb ik amper remkracht. Ik moet de hendel helemaal indrukken alvorens de klauwen grijpen, en dat doen ze met mondjesmaat. Er staat blijkbaar te weinig druk o pde leidingen. Tijdens een nazicht wist de garagist mij te vertellen dat er geen originele rempomp op zit, omdat de originele remhendel er niet op past. (Deze was opnieuw besteld). Achteraan heb ik wel genoeg om het voorwiel te doen blokkeren.

Hoe zit het met jullie remmen vooraan, want de mijne doen het amper.

Nou voor je vergelijkingmateriaal Sw@tlord: Ik kan m'n voorwiel laten slippen hoor zonder al te veel moeite gsx 750 es 88
 
ben uiteraard benieuwd of alles zonder problemen verloopt of dat je nog iets bijzonders meemaakt met de reparatie aangezien ik de reparatie ook nog moet doen!

Ik stel 'm uit tot volgende maand. Dan is het vakantiegeld er en kan ik de dynamo, spanningsregelaar en nieuwe achterband aftikken.

Hey Foxxxxx,

Ik hoop morgen het onderdeel te hebben. Dan weet ik of het werkt. Rijden zal nog niet lukken want ik ben hem even aan het spuiten. Gewoon met een busje maar dat moet ook even een beetje uitharden.
Maarik laat het even weten.
 
200 om een paar keerringen te laten doen vind ik wel veel.
En garantie op een keerring krijg je echt niet.

Aan de andere kant, als je zo loopt te emmeren om die oude er uit te krijgen als ik bij de het Brix. Dan is het wel weer amkkelijk als iemand anders het doet.
 
hoi iedereen

domme vraag waarschijnlijk
maar weet iemand waar het ventiel om druk op je voorvork bij te steken zit
vind het nergens terug in de gevonden online manual

ik gok op links onder het stuur(als je erop zit)

alvast bedankt
greets danny
 
200 om een paar keerringen te laten doen vind ik wel veel.
En garantie op een keerring krijg je echt niet.

Aan de andere kant, als je zo loopt te emmeren om die oude er uit te krijgen als ik bij de het Brix. Dan is het wel weer amkkelijk als iemand anders het doet.


Zou er zelf waarschijnlijk ook een hele dag aan bezig geweest zijn en het is goed gebeurd. Ze waren er meer dan 3 uur mee bezig.:Z

Ik vond dat mijn GSX 750 ES ook niet mocht ontbreken op dit forum dus bij deze:
full
 
hoi iedereen

domme vraag waarschijnlijk
maar weet iemand waar het ventiel om druk op je voorvork bij te steken zit
vind het nergens terug in de gevonden online manual

ik gok op links onder het stuur(als je erop zit)

alvast bedankt
greets danny

Hij zit inderdaad links onder het stuur, er zit een plastik zeskant dopje op, staat gewoon in het WPH. Hierin staat ook de druk die er in moet, hier kan je wel wat mee experimenteren, maar pas op voor een te grote druk. :o
full


Anders kom je ook aan vervanging van de kering toe :+
 
Laatst bewerkt:
Zou er zelf waarschijnlijk ook een hele dag aan bezig geweest zijn en het is goed gebeurd. Ze waren er meer dan 3 uur mee bezig.:Z

Ik vond dat mijn GSX 750 ES ook niet mocht ontbreken op dit forum dus bij deze:[afbeelding]

Blijkt wel dat het een rot klus is, maar dit is geen klus die ik ga uit besteden.

Motor ziet er goed uit, er rijden er blijkbaar nog best veel
 
Eindelijk gelukt. Gekocht voor woonwerk verkeer, ben bezig met de zarte verf te verwijderen, met scoth brite en thinner (gezien in een ander topic) tank glimt al weer mooi, nu de rest nog.
 
Deze ochtend opgestaan met heel kleine oogjes. Ik trok de gordijnen opzij en ik zag geen straaltje zon. Daar ging mijn laatste hoop op een warme en droge rit. Ach, niet zeveren Piotr, je bent harder dan dat! Na mijn ontbijt heb ik mij helemaal ingepakt: lederen broek, botten, wintervest, winterhandschoenen, buff en mijn regenpak. Je hebt alles aangetrokken en dan merk je dat je sleutels nog in jouw broekzak zitten ... terug alles uittrekken. 9.00u stipt op de klok! Snel die GPS instellen en de motor starten. De draak sputtert zachtjes door terwijl ik mij helemaal klaar maak. Klaar! Garage uit, de baan op en gaaaaaaaaas ... sputter sputter ... ??? Net over de grens zit ik in 5e versnelling bij 5500 toeren 120 km per uur aan het rijden en het machientje valt terug naar 110. Ze wilt niet sneller ... hooo nu trekt ze weer door. Hopelijk raak ik daar. Geen paniek jongen, het is niet ver meer. Na 40 minuutjes rijden ben ik ter plaatste. Tovami, een grote werkplaats die langs buiten nogal 'braaf' staat te wezen. Roestige onderdelen tegen de muur die stilletjes aan de tand der tijd omhelzen. Via de deur met nr 20 op ga ik naar binnen. Allemaal motoren, kleine, grote, snelle, oude ... ik loop eventjes rond, maar snel word ik door Ria aangesproken. Het was net 10 uur geworden. "Kopje koffie" - euuhmm ... heeft u wat thee? - "Zeker! Kies daar je smaak maar". Hmmm lekker warm.


De motor mag naar binnen en wordt op de testbank gereden. Al meteen komt Rinus met he nieuw dat de motor valse lucht aanzuigt. Carburator 3 had een losse rubber (klem zat niet goed vast) waardoor cilinder 3 op lage toeren niet mee deed. Even was er vrees dat het rubber gescheurd was, maar dat hebben we nog kunnen oplossen. Oempf ... zweet zweet ... wat kom er nu? Rinus begon meteen met de carbs opnieuw te synchroniseren. Milimeterwerk! Schroefje bijstellen, losmaken, bijstellen. Perfect! Er zit nog een kleine marge op, maar op zo een oudje is dat meer dan normaal. Eens op de testbank, kreeg Rinus in het oog dat cilinder 1 niet mee deed op hogere toeren. Hij had gezien dat de uitlaatpijp daar maar 50°c werd terwijl de andere 3 200°c hadden. Door de slechte afstelling was de bougie van ciliner 1 kapot waardoor cilinder 1 in hogere toeren niet meedeed.Ik reed tot hiertoe op 3 cilinders en half vermogen! Rinus heeft het snel opgelost en de testbankrun kon beginnen. Deze toonde aan dat 78.1 pk op het achterwiel heb bij 9106 rpm en 69.8 Nm aan 6783 rpm. Niet slecht voor die oude rot !!!


_________________________________

Mijn klein reisverslag ... nu heb ik een ander probleem pfff ... tijdens het rijden hoor ik een uiterst irritant en onruststellend geluid bij een van de wielen. Soms gaat het ook plots weg en dan is het er weer. Een redelijk luide 'klik'. Nogaal metaalachtig geluid ... en tot hiertoe heeft niemand iets kunnen vinden :(
 
Mijn klein reisverslag ... nu heb ik een ander probleem pfff ... tijdens het rijden hoor ik een uiterst irritant en onruststellend geluid bij een van de wielen. Soms gaat het ook plots weg en dan is het er weer. Een redelijk luide 'klik'. Nogaal metaalachtig geluid ... en tot hiertoe heeft niemand iets kunnen vinden :(

domme opmerking mischien hoor, maar zou het iets met je ketting kunnen zijn. mischien dat je daar ergens slijtage ziet....
 
Moet je kunnen voelen dacht ik, wielen van de grond en ronddraaien.
Moet je kunnen horen of voelen of er een zwaar punt in zit.
Wat het kost weet ik ook niet, en of dit het probleem is ook niet.
Is maar een idee wat je makkelijk kunt controleren.
 
Moet je kunnen voelen dacht ik, wielen van de grond en ronddraaien.
Moet je kunnen horen of voelen of er een zwaar punt in zit.
Wat het kost weet ik ook niet, en of dit het probleem is ook niet.
Is maar een idee wat je makkelijk kunt controleren.

Precies, zet em ff op zijn middenbok en kijk achtereenvolgens bij het voor en achterwiel of je met ronddraaien herrie hoort of dat er speling op zit terwijl 'alles' toch aangedraaid zou moeten zitten e.d.: kosten voor de diagnose: slechts tijd. zodra je het probleem weet is de oplossing meestal cheaper
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan