Dick Mann replica

Rob,

Zoiets had ik al begrepen, eigenlijk zou er gewoon een tandwiel overbrenging in moeten worden gemaakt zoals bij eigenlijk alle Honda racers. Als ik straks een keer goed begin met opvoeren wil ik wel het "beste" erin hebben zodat ik in ieder geval wat verzekerd ben van een lange levensduur. Het leuke van dit onderdeel is ook dat het een sandwich constructie is met staal, rubber en hard plastic.

Had gelezen dat je wat problemen had met de olietoevoer maar dat dat als het goed is weer verholpen was. Ben erg benieuwd hoe je koppeling werkt en wat plaatjes van het geheel zijn ook altijd mooi... Filmpjes zijn nog leuker natuurlijk.
 
Hey Nap,

Ja hoor, alles weer verholpen. Voordeel wat er tegenwoordig is tov. de '70-er jaren dat er veel veranderd is in het materiaal van de klepveren. Vroeger werden er enorm zware klepveren gebruikt bij de 'race-nokkenassen', veel zwaarder dan bv. de APE veren. Hierdoor wordt ook de kettingspaninrichting ontzien. De beste optie is de M3 spanner.

Groet, Rob
 
Al een poosje niet meer bijgelezen hier maar gaat best lekker volgens mij :) Was je al geholpen met je tanksluiting.........ik heb er volgens mij best nog wel wat liggen net als andere delen die je op vorige pagina;s zocht ;)
 
Even een waardige update.
Het fabriceren van onderdelen wil nog niet zo vlotten, voornamelijk wegens tijdsgebrek.
De eerste mal voor het persen van de beugels liet bij de producten nogal wat te wensen over. Kortom mal nummer 2 is in de maak. We gaan voor perfectie...

Vanuit Engeland heeft een bevriendde bouwer mij wat informatie en een origineel onderdeel opgestuurd. Alles moet weer retour maar het geeft mij de mogelijkheid om alles na te tekenen in 3d en te fotograferen.

full



Rara wat is het?
(helaas kon ik het onderdeel nummer niet achterhalen maar ik weet waar het voor dient)
 
Laatst bewerkt:
Nou het onderdeel nummer is gevonden en na lang zoekwerk (want de bovenstaande moest weer retour naar Engeland) heb ik 4 indentieke lagers kunnen vinden.
full



Het voorwiel had ik al voorzien van nieuwe lagers en toen er weer wat geld en tijd was heb ik deze in Hasselt laten inspaken. Het resultaat mag er wezen.

full

full



Verder heb ik in het frame een mooi gat geboord om te kunnen schakelen aan de andere kant en deze gelijk voorzien van een bus (met de juiste originele maten) en die zit ondertussen al vast gelast.
Zal er binnenkort even een foto van maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het hart van mijn remschijven weer netjes opnieuw zwart maken.
Omdat zelf spuiten met spuitbussen mij nooit zo goed bevallen is (alles motip dus grond, verf en blanke lak) ben ik nu op zoek naar wat andere wijsheid.

Poedercoaten lijkt mij ivm de temperatuur en het mogelijk uitzetten/kromtrekken niet wenselijk. Professioneel kan altijd ook nog natuurlijk maar wellicht dat er hier een gouden tip komt...
 
Vandaag even snel een paar foto's gemaakt van de schakelset.
Er moeten nog een aantal dingen opnieuw/beter worden gemaakt omdat ik van een aantal dingen niet geheel zeker was. Maar voor het passen en meten was dit een ideale opstelling. Het verschil met een K0-6 en een K7 is de rechter achter motor bevestiging die op een andere manier is vastgemaakt en eruit ziet. Ik hoop met een donorblok straks de schakel kant af te kunnen maken.

De rechterkant ziet er leuk uit maar moet geheel overnieuw om aan mijn standaard te voldoen.

Maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Het is voor mij nog even afwachten of het "te doen is" dat rechts schakelen.
Maar voor de looks bevalt het mij al prima.

En over looks gesproken:

full
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend had ik weer even de tijd.
Na een tip van een bevriendde bouwer heb ik geprobeerd mijn schijfremmen maar eens van een nieuw laagje verf te voorzien.
Hier is een how-to van een redelijk gelukt eindresultaat.
(Volgende keer geen hammerite maar een andere acryl-lak gebruiken lijkt me beter)









 
Nou even een paar dagen wachten tot het resultaat mooi uitgehard is.
Daarna met de verfschraper de randjes nog even bijwerken en klaar is kees.

Ik heb de verf 10% verdund maar bij nader inzien had ik dat toch beter niet kunnen doen. Het was wel erg dun vloeibaar en de randen waren niet geheel dekkend.
Dus maar een 2e laag erop en dan zie je dat het met 1 laag toch mooier is.
Goed mag niet echt klagen lijkt me zo en dit moet een aardig tijdje meegaan.
 
Ik gebruik wel hammerritte voor zulke delen omdat dit beter tegen remstof kan, wel 2 lagen binnen 3 uur aanbrengen en dan een week niet aankomen, rempotjes doe ik ook zo weer netjes maken.

Foto-ANRDNSQP.jpg


Foto-JY8IZZEZ.jpg


Een frame wat niet in de poedercoat gaat doe ik ook met de spuitbus Hammerritte.

Foto-6XH73KSE.jpg


Foto-74RR3KUI.jpg


Uiteraard is 2K lak ook prima voor de klusser thuis :)
 
Volgende keer de spuitbus maar eens uitproberen.
Zijn wel bemoedigende woorden en dan moet binnenkort het rempotje ook maar eens...
 
En waar geen verf mag komen smeer je gewoon met een kwastje een beetje vet overheen wat je zeer makkelijk na het spuiten en opdrogen weer wegveegt ;)
 
Dit weekend heb ik het motorblok maar eens aangezwengeld.
Tijdens het testen op school voor de boel uit elkaar werd gehaald kregen de leerlingen hem niet goed aan de praat en ik ben er nu achter waarom niet.

Cilinders 2 en 3 delen een kapotte bobine...
Iemand die toevallig nog een bobine over heeft ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan