Dick Mann replica

Zoals het er nu naar uitziet kan hij zo rond de herfst/kerst klaar zijn.

beetje positief blijven he *D
ik ben er wel voor om in de vrije tijd nog wat te sleutelen zodat je eind van de zomer nog wat droge dagen hebt om te :]
maar ja het ligt een beetje aan hoe snel die onderdelen te krijgen zijn

zou jammer zijn als ie pas in de herfst klaar is en hij staat een paar maanden in de schuur. want ik durf te wedden dat het dan wel echt gaat kriebelen.
't is ook geen pekelfiets dus in de winter rij je toch niet (denk ik)

als alle onderdelen er zijn wil ik best op dinsdag middag na school eens wat door sleutelen maar we moeten maar zien of dat te regelen is.
 
Aan jullie zal het ook zeker niet liggen, hopelijk is het motorblok zo rond de zomervakantie klaar. Als de onderdelen inderdaad niet al te lang op zich laten wachten.
Het zelf fabriceren van de onderdelen zoals de olietank zal wat langer duren dan een half jaar ben ik bang. Daar hangt de duur van het project een beetje vanaf.

Groeten,
Nap
 
Beste Mensen,

Het is een beetje stil rond de motor, maar er is al wel het een en ander gebeurd.
Ik heb een oliekoeler binnen die redelijk op het origineel lijkt, en ik zit er nog aan te denken om deze te verlassen richting origineler. (iemand die zoiets al eens gedaan heeft?)

Ook heb ik via ebay een lijst gekocht (kopie van totaal 20 euries :X ) maar daar staan wel alle onderdelen op van een de kit versie. Leuk als naslagwerk om alle bouten en moeren te bestellen. Mocht iemand trouwens nog leuke artikelen hebben houd ik me aanbevolen.

Binnenkort wat foto's van de vorderingen.

Groeten,
Nap
 
Hallo Nap,

Even een smoes om het topic wat naar boven te krijgen....ook niet echt want ik zoek een duidelijke foto van de oliedrukmeter. de foto die ik gekregen heb van Jan is te korrelig om duidelijk te zien welke schaalverdeling erop zit helaas. Heb jij een duidelijke foto van die meter?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Nap,

Even een smoes om het topic wat naar boven te krijgen....ook niet echt want ik zoek een duidelijke foto van de oliedrukmeter. de foto die ik gekregen heb van Jan is te korrelig om duidelijk te zien welke schaalverdeling erop zit helaas. Heb jij een duidelijke foto van die meter?

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke het moet wezen, heb verschillende plaatjes hiervan. Morgen op het werk zal ik even wat uploaden zodat ik ze kan linken.
Volgens mij moet het een Smiths zijn die tot 160psi gaat. Cobra auto's hebben deze ook gehad.

De grote verschillen in de tellers is boven het draaipunt van de naald een tekst of niet.
Persoonlijk heb ik het idee dat er wel iets hoort te staan.

Er is een variant met een chromen ring en met een zwarte, welke het moet zijn weet ik niet. De Franse racer heeft een teller met chromen ring.
D70_support_carenage_1.jpg

D70_support_carenage_2.jpg


Volgens mij ziet de voorkant er zo uit:
0766.jpg


Volgens mijn onderdelen-lijst zijn dit de onderdelen die met de meters te maken hebben:
37260-300-970 Tachometer Assy
37240-300-970 Cable, Tachometer
37500-300-970 Meter Assy
37501-300-970 Ring
37511-300-970 Connector, Oil Pressure

Het vreemde is dat de fransman zijn website wat heeft aangepast en er staan nieuwe onderdelen op. Maar een aantal van deze onderdelen zijn echt TOTAAL NIET origineel. Als je op oude plaatjes kijkt en zelfs naar hun machine zijn de onderdelen die ze aanbieden iets anders van ontwerp. (zal ook met de maakbaarheid te maken hebben)

Wat heel erg opvalt is bijvoorbeeld de nieuw geplaatste remleiding verdeler. Op hun originele machine lopen de veren tot onder het T-stuk, hun product is lichtelijk anders dan wat op de racer zit als je goed op de website kijkt. Leuke dingen om uit te puzzelen :X

Zoek de 2 verschillen.......
D70_te_repartiteur_1.jpg

D70_support_carenage_1.jpg


Als je heel goed kijkt zie je de veren ook op deze foto
historique_daytona70_5.jpg

En zo kan ik met een aantal onderdelen nog wel even doorgaan.... zucht

Zijn er trouwens al vorderingen wat betreft Amerika?

@Howell
Leuke site, ik kende hem al en heb het een en ander aan nuttige info in de specificaties en onderdelen gevonden.

Groeten,
Nap
 
Laatst bewerkt:
En bedankt, nu weet ik wat ik zoeken moet. Heb wel wat adressen in de engelse autowereld gevonden die diverse meters aanbieden. Zal het morgen even bekijken. Wat Amerika betreft is alles in werking gezet. Ik verwacht eerdaags bericht dat het verzonden is. Zal ze morgen even polsen voor de zekerheid.

Ronald
 
Beste Mensen,

De afgelopen tijd stond in het kader van mijn blok.
Veel schuur en freeswerk zodat de boel straks gespoten kan worden.
Her en der natuurlijk wat kleine aanpassingen zodat het wat meer op de racer lijkt, en dan wel zoals het Honda betaamt zonder overbodige dingen.

Het frame moest het natuurlijk ook enigzins ontgelden in mijn schuur en slijpwoede.
Nog niet alle overbodige dingen zijn eraf, het wachten is ook op de kuip en wat andere onderdelen.

Herkent u deze nog?
IMG_4614.jpg

IMG_0741.jpg


Rara wat mist hier?
IMG_0738.jpg

IMG_0739.jpg


Dit ogenschijnlijk simpele werk heeft nogal wat voeten in de aarde gehad maar ik ben erg tevreden over het tussenresultaat. Nu verder schuren, polijsten en dan onder het genot van een pilsje even met een doekje aaien en bewonderen.

Veiligheid voor alles...
IMG_0608.jpg


Binnenkort weer meer.
Vrijdag ga ik naar Rene van Maanen en dan zullen een aantal dingen vrij snel gaan.
(al was het alleen maar de beschikbare ruimte in de kast van moeders de vrouw O-) )

Groeten,
Nap
 
Vrijdag ben ik op en neer geweest naar René van Maanen en na goed 3 uur puzzelen, ronddolen, en spullen pakken ben ik voorzien van zo goed als alles. Nog mijn hartelijke dank voor de genomen tijd René.

Mijn blok kan ik binnen een week of wat weer ophalen, net als de onderdelen die nog besteld moesten worden. Dus eind Maart kan de opbouw van het blok weer beginnen. Hopelijk gaat het met de rest van de racer ook voorspoedig en neemt die ook snel gedaante aan.

Heeft iemand trouwens nog een K2 achterbrug tesamen met alle assen en toebehoren liggen?

En heeft iemand nog tips voor achterveren? Het moet Oog boven en Oog onder worden en klassiek smoelen met blank aluminium en chroom. (anders dus dan de standaard uitvoering)

Groeten,
Nap
 
Kreeg net bericht van Sander uit de US of A (hij had een tijdje vakantie bleek nu). Plastic is in produktie kan dus nooit lang meer duren
 
Laatst bewerkt:
Kreeg net bericht van Sander uit de US of A (hij had een tijdje vakantie bleek nu). Plastic is in produktie kan dus nooit lang meer duren

Beste Ronald,

Dat is leuk om te horen, dan kan ik straks ook mooi weer een paar andere onderdelen erop passen en meten.
 
Jan,

Deze duitse site kende ik nog niet. Conrads had ik al een mailtje gestuurd over het instrumentenpaneel en de instrumenten maar vind 150 euro voor dat stuk blik net wat teveel van het goede.

Groeten,
Nap
 
Beste mensen,

Ik ben nog op zoek naar de volgende onderdelen:


  • [*]Achterbrug K2 incl. toebehoren Niet meer nodig
  • Contactslotbeugel K2
  • Scherstplaat blok achter K2

Dus mocht iemand nog wat hebben liggen hoor ik het graag.

Groeten,
Nap
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben nog op zoek naar de volgende onderdelen:

  • Achterbrug K2 incl. toebehoren
  • Contactslotbeugel K2
  • Scherstplaat blok achter K2

Dus mocht iemand nog wat hebben liggen hoor ik het graag.

Groeten,
Nap
Ik moet even kijken waarin een K2 achterbrug verschild met bv een K7 maar heb misschien wel weer 1tje liggen, eventueel mail je maar even een plaatje dan zoek ik weer even rond. Ben zelf begonnen aan een caferacer Cb500T en die is net terug van de poedercoater en moest een achterbrug hebben, kwam er dus meerdere tegen op de zolder dus wie weet.
 
Beste mensen,

Even weer een kleine update.
Ondertussen heb ik alweer zo goed als alle onderdelen binnen voor het reviceren van mijn motorblok. En ook zo goed als alle kleine bevestigingsmiddelen om de rest van de motor in elkaar te zetten.

Nu zit ik met het volgende; een aantal dingen moeten nog opnieuw verzinkt worden.
Nou heb ik al het schroefdraad weer ontdaan van alle corrosie door deze opnieuw te tappen/snijden. De ergste roest en oneffenheden heb ik daarna nog met een vijl verwijderd.

Moet er nog meer gebeuren voor ik de boel naar een verzinker stuur?

Ook zoek ik nog de bovenste blokbout van voren, deze kon ik niet meer krijgen. Dus mocht iemand deze nog hebben liggen in goede staat dan zou ik hem graag overnemen.

Zal binnenkort even een foto posten van alle mooie blinkende nieuwe delen die ik bij Rene heb weggehaald. (kan er bijna de hele kamer-vloer mee vol leggen *O* )
Nogmaals mijn hartelijke dank voor de genomen tijd Rene.

Groeten,
Nap
 
Beste mensen,

Even weer een kleine update.
Ondertussen heb ik alweer zo goed als alle onderdelen binnen voor het reviceren van mijn motorblok. En ook zo goed als alle kleine bevestigingsmiddelen om de rest van de motor in elkaar te zetten.

Nu zit ik met het volgende; een aantal dingen moeten nog opnieuw verzinkt worden.
Nou heb ik al het schroefdraad weer ontdaan van alle corrosie door deze opnieuw te tappen/snijden. De ergste roest en oneffenheden heb ik daarna nog met een vijl verwijderd.

Moet er nog meer gebeuren voor ik de boel naar een verzinker stuur?

Ook zoek ik nog de bovenste blokbout van voren, deze kon ik niet meer krijgen. Dus mocht iemand deze nog hebben liggen in goede staat dan zou ik hem graag overnemen.

Zal binnenkort even een foto posten van alle mooie blinkende nieuwe delen die ik bij Rene heb weggehaald. (kan er bijna de hele kamer-vloer mee vol leggen *O* )
Nogmaals mijn hartelijke dank voor de genomen tijd Rene.

Groeten,
Nap
 
Hallo nap
ik ben pas gisteren op je forum terecht gekomen ik ben ook in het bezit van een replica
hij is niet helemaal zoals de echte replica maar ik heb me best gedaan maar sommige onderdelen zijn er niet meer of erg duur ik ben ook een paar jaar bezich geweest met bouwen maar als hij klaar is dan heb je veel voldoening ik rijd nu al een paar jaar wat demo racen op croix, spa, zolder, gedinne , dijon en oschersleben ik doe er wat fotos bij

groetjes de leeuwtjes
 
Laatst bewerkt:
Hallo nap
ik ben pas gisteren op je forum terecht gekomen ik ben ook in het bezit van een replica
hij is niet helemaal zoals de echte replica maar ik heb me best gedaan maar sommige onderdelen zijn er niet meer of erg duur ik ben ook een paar jaar bezich geweest met bouwen maar als hij klaar is dan heb je veel voldoening ik rijd nu al een paar jaar wat demo racen op croix, spa, zolder, gedinne , dijon en oschersleben ik doe er wat fotos bij

groetjes de leeuwtjes

Hey een Zaankanter, heb je toevallig ooit bij Van Hees gewerkt als monteur, zo rond 1980?

Groet.
 
Hallo nap
ik ben pas gisteren op je forum terecht gekomen ik ben ook in het bezit van een replica
hij is niet helemaal zoals de echte replica maar ik heb me best gedaan maar sommige onderdelen zijn er niet meer of erg duur ik ben ook een paar jaar bezich geweest met bouwen maar als hij klaar is dan heb je veel voldoening ik rijd nu al een paar jaar wat demo racen op croix, spa, zolder, gedinne , dijon en oschersleben ik doe er wat fotos bij

groetjes de leeuwtjes

Ben erg benieuwd naar je foto's en ook hoeveel je hebt aangepast. Altijd leuk om te horen dat er nog meer mensen hiermee bezig zijn (en waren).
Rij je behalve demo's ook op de weg?

Groeten,
Nap
 
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( pakket is binnen, grote doos volledig gevuld met een voorruit van een chevrole of iets soortgelijks. Gebeld met het douanekantoor op schiphol en wordt uitgezocht......
 
SNIF :? -O-

Wat een rare fout zeg, onderweg de pakbon aan de verkeerde doos terug geplakt ofzo?
Jammer verheugde me er aardig op.

Maar komt vast wel weer goed.
 
SNIF :? -O-

Wat een rare fout zeg, onderweg de pakbon aan de verkeerde doos terug geplakt ofzo?
Jammer verheugde me er aardig op.

Maar komt vast wel weer goed.

Eigenlijk wel inderdaad. Tot aan Schiphol ging het goed. Daarna kreeg ik bericht of ik de inklaringskosten betalen wilde waarna zij darna pas het pakket versturen zouden. Alles netjes gedaan....kreeg ik vandaag een enorm groot, breed pakket binnen van zo´n 15 cm dik? Ik denk, dat zijn nooit 2 kuipen dus pakket opengemaakt in het bijzijn van de koerier en voila, een prachtige voorruit......Heb het pakket gehouden als onderpand, krijgen ze pas weer mee als het opgelost is, laten zij maar de boze telefoontjes afhandelen die ze krijgen van de Chevyeigenaar. Baal er zelf ook van, wordt er flink $$$$$$ betaald voor de verzending, krijg je deze onzin. Heb zelf ook al gebeld uiteraard en het zou uitgezocht worden. Ik ben morgen om 15.00 uur vrij en hang dan ook gelijk aan de telefoon ze weer helemaal gek te zeuren :( :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan