Dick Mann replica

Heey,

mooi topic, ik ben zelf bezig met het opknappen van een cb750k7 die ooit een caferacer moet worden. De zuigers die je hebt gemonteerd moeten die niet andersom? Naar mijn weten moet het deukje naar de inlaat wijzen. Ik vond het zelf ook al enigzins vreemd maar mijn WPH zei dat het zo moest. Normaal gesproken kijk je naar de pijl op de zuiger maar die was niet te vinden op deze zuigers.

Veel succes verder en ik hou je topic in de gaten ;-)

Twin4life

ps: je remklauw die je aanbiedt, is dat een k7 klauw?
Op deze zuigers staat op de onderkant een pijl =)
 
@Ronald
Je hebt helemaal gelijk over Jan's motor.
Dat is echt vreselijk mooi geworden, nu die van mij nog.

@Coos
Je bent na volgende week van harte welkom om een keer langs te komen.
Mijn motor staat vanwege de verhuizing nog verspreid over 2 locatie's.
(nog geen stellingkast voor de garage kunnen plaatsen, maar al wel besteld)
Als het goed is heb ik na volgende week de ruimte om alles naar onze nieuwe woning te verhuizen. Laat maar weten wanneer je langs wilt komen en dan spreken we wat af.

Ik zal morgen wat foto's maken en plaatsen van wat kleine onderdelen waar toch veel tijd in is gaan zitten.
 
Morgen was toch al weer wat langer geleden...
Ik ben druk bezig met de kuip van Airtech die toch echt heel erg scheef is.

Daarom eerst maar de punten waarop ik de boel straks wil monteren afgemeten en vastgezet.



Nu is het een kwestie van de beugels op het frame verder op maat maken en de kuip verslijpen tot deze netjes past.

Ook nog een ander klein dingetje gemaakt: wie weet waar het voor is mag het zeggen.


Uploaded with ImageShack.us
 
dank dank, nog wel een lange weg te gaan maar zeker bevredigend.
De getoonde delen zijn voor mijn koppelingshandel, deze krijgt dezelfde bevestigingsmethode als de hoofdremcilinder.

Op een heel wazig plaatje van het origineel meende ik zoiets te zien.
Kostte weer een flink aantal uren om deze netjes te maken. Je ziet nog wat sporen op het plaatje maar na 5 min schuren is hier niets meer van over.

Is er onder de lezers nog iemand die 1 of 2 K2 remklauwen met houders heeft liggen?
 
dank dank, nog wel een lange weg te gaan maar zeker bevredigend.
De getoonde delen zijn voor mijn koppelingshandel, deze krijgt dezelfde bevestigingsmethode als de hoofdremcilinder.

Op een heel wazig plaatje van het origineel meende ik zoiets te zien.
Kostte weer een flink aantal uren om deze netjes te maken. Je ziet nog wat sporen op het plaatje maar na 5 min schuren is hier niets meer van over.

Is er onder de lezers nog iemand die 1 of 2 K2 remklauwen met houders heeft liggen?
ja die heb ik nog liggen .. mail maar even svp, ik zie jouw mailadres niet staan ?!
 
Laatst bewerkt:
Outlook geeft een foutmelding bij jouw email adres. De mijne heb ik in mijn profiel zichtbaar gemaakt. Als je wil zou je daar een mail heen willen sturen?

bvd
 
Rickmania; De klauwen met alles erbij zijn goed aangekomen, de mail geeft foutmeldingen terug dus dan maar via deze weg. Nogmaals heel erg bedankt.

Ondertussen ben ik druk bezig om de garage om te toveren in een werkbare plaats.
Er is eindelijk een goede stellingkast waar de spullen in passen en ik hoef niet bang te zijn dat ik de kast te vol zet. Er kan 120kg per plank worden belast en 900kg per kast...
Kortom mocht de motor niet op de grond kunnen staan kan de boel in de kast.
 
Kleine update:

Uit engeland zijn er ook weer wat onderdelen voor mij binnengekomen.
Mooie handvatten een stuurdemper en DVD van de echte race.
Kortom allerlei leuks zeker tesamen met de vorige aankoop.
Dus tijd voor wat mooie plaatjes:







 
Wat een mooie set remklauwen zeg. Ik ben al maanden op zoek naar een setje K2 remklauwen en houders. Inmiddels al wel de linker gevonden maar nu nog steeds op zoek naar de rechter.. Iemand hier die mee zit te lezen en nog zo'n klauw met houder voor de rechterkant heeft liggen?
Ik zou er erg mee geholpen zijn! Heb je de klauwen geheel gestraald Napoleon (i.v.m. pasvlak)? En is de remvloeistoftoevoer en ontluchting zo om te wisselen (voor de rechterklauw)?
 
Beste Dennis,

De set heb ik zo gekocht van Rickmania, zo te zien zijn ze inderdaad geglasparelstraald.
Om heel eerlijk te zijn heb ik nog niet goed gekeken of de ontluchting en toevoer al zijn omgewisseld, ik vermoed van wel. Een kennis van mij heeft bij een set klauwen zelf die wissel uitgevoerd dus het is te doen. Hoe durf ik eigenlijk niet te zeggen, ik verwacht dat met een beetje warmte (alu zet meer uit dan het staal) de tegenhouder van de toevoer omgewisseld kan worden.
 
Na een welverdiende lange vakantie is het weer hoog tijd om verder te gaan met de motor. Veel bieden op ebay leidde behalve allerlei teleurstellingen ook nog een origineel onderdeel op.

full

full

full


Rara welke is van de CR?
De positie verraad ook hoe ver de moer over de as gaat.
 
Laatst bewerkt:
napoleonb, ik zoek nog echt duidelijke foto's van de olie tank van de gewone cr (niet van dick mann) kun jij mij daar aanhelpen?? (kom er niet echt uit hoe de ophanging/leidingen enz er op horen te zitten! heb slechte plaatjes

dan nog een veel lastige vraag!! silver cr750 is bij mij langs geweest, en vertelde mij dat jij een echt heel erg mooi zitje hebt, en ik zoek nog een voorbeeld/model!....

kun jij me helpen! bvd

off topic?? classicbikefanatic@hotmail.com
 
Geen probleem om lastige vragen te beantwoorden.
Ik heb inderdaad wel een mooi zitje, die komt van de Daytona70 fransman en is in mijn ogen wel een van de betere Dick Mann zitjes. We kunnen in de mail wel even overleggen wat je wilt en hoe.

Wat betreft de tank wordt het wat lastiger. Ik heb best een aardige collectie foto's maar dat varieert van slechte kwaliteit foto tot slechte kwaliteit tank. Het is maar net wat je zoekt. Zal in de mail hier ook wel verder op ingaan.
 
Graag gedaan, leuk om met gelijkgestemden te praten over je hobby.
Binnenkort komen er ook weer wat leuke originele CR onderdelen binnen....
 
Ik zal gelijk maar even een kleine update geven.
Momenteel ben ik druk bezig met het aanpassen en klaar maken van de voorremmerij.
Kortom veel polijstwerk aan de naaf en dan kan deze weg om ingespaakt te worden.
Als de boel mooi glimt zal ik even een foto maken.

Is er nog iemand die onderdeel nummer 8 heeft liggen, ik zoek er in totaal 2.

 
Terug
Bovenaan Onderaan