Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

CDI testen?

Pagina's:
«
»

KTM EXC 360 .. KTM SX 250!

Reg. datum:
15 jun. 2008
Kan je een CDI testen of hij nog goed is?

zo ja, hoe moet dat dan? O-)

thx! :W
zondag weer @ de maasvlakte!!!!

Kloon

wat is belangrijk?

Reg. datum:
01 nov. 2008
Functie:
Kloon
doormeten
so?

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:

hoe moet het doorgemeten worden dan?

Reg. datum:
15 jun. 2008
[quote]stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 12:57:

[...]

hoe moet het doorgemeten worden dan? :+

oops.. nu heb ik het 2x gezegd :X
stievie1 wijzigde dit bericht op zondag 02 november 2008 12:58 (11%)

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 12:57:
[quote]stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 12:57:

[...]

hoe moet het doorgemeten worden dan? :+

oops.. nu heb ik het 2x gezegd :X

Dam moet je wel precies de waardes weten die hij aan moet geven. Bij een crosszaak kunnen ze dat vaak zo zien. Beste manier is nog om gewoon een cdi van een ander te lenen.
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:
chrisscross schreef op 02 november 2008 @ 13:10:

[...]

Dam moet je wel precies de waardes weten die hij aan moet geven. Bij een crosszaak kunnen ze dat vaak zo zien. Beste manier is nog om gewoon een cdi van een ander te lenen.

dat word een beetje moeilijk ... een CDI van een KTM 360 is moeilijk te krijgen. :(

yz 250 06

Reg. datum:
17 okt. 2007
quote:
stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 13:14:

[...]

dat word een beetje moeilijk ... een CDI van een KTM 360 is moeilijk te krijgen. :(

http://cgi.ebay.nl/KTM-DI...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

misschien hier iets aan???

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:

ja.. maar ik moet wel eerst zeker weten of hij kapot is ;).. ik heb er idd op ebay een paar zien staan :)

alsnog bedankt!

Reg. datum:
21 feb. 2002
http://www.carmo.nl/index_uk.htm
notting beats cubic inch

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:

ook bedankt voor het mee zoeken voor een CDI

maar eerst wil ik graag weten hoe je een CDI doormeet.. aan welke plaatsen, hoe, wat, waar...

eerst moet ik dus de stroomsterkte weten bij dat model.. en als ik dat heb, wat moet ik dan doen?

Exodus 12:9

Reg. datum:
19 okt. 2004
Als een CDI unit kapot is komt dat meestal door een koude las. (los contactpuntje)

Een flinke tik op de CDI unit kan er weer voor zorgen dat ie het weer gaat doen.
Het is mogelijk om met een dremel het kastje open te krijgen. Vervolgens ga je alle contactpuntjes na met een soldeerbout. Kastjes weer dicht kitten en het is weer als nieuw. :Y

Is zelfs heel topic over:

M'n crossertje M'n pitbike M'n brommertje

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:
Mosseltje schreef op 02 november 2008 @ 15:52:
Als een CDI unit kapot is komt dat meestal door een koude las. (los contactpuntje)

Een flinke tik op de CDI unit kan er weer voor zorgen dat ie het weer gaat doen.
Het is mogelijk om met een dremel het kastje open te krijgen. Vervolgens ga je alle contactpuntjes na met een soldeerbout. Kastjes weer dicht kitten en het is weer als nieuw. :Y

Is zelfs heel topic over:

ok, thx man :} ... maar ik weet niet zeker of hij stuk is, dus als ik hem op de grond knal en hij was niet kapot, dan istie het nu wel |(

een CDI kan toch ook kapot zijn alstie wel start en wel rijd, alleen kut rijd :?

thx

Exodus 12:9

Reg. datum:
19 okt. 2004
quote:
stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 15:56:

[...]

ok, thx man :} ... maar ik weet niet zeker of hij stuk is, dus als ik hem op de grond knal en hij was niet kapot, dan istie het nu wel |(

een CDI kan toch ook kapot zijn alstie wel start en wel rijd, alleen kut rijd :?

thx

Bij mijn ex KLR650 was de CDI unit stuk deed de motor echt helemaal niks meer.

Jouw symptomen kunnen ook zijn dat je motor niet op tijd loopt.
Of geen mooie vonk geeft.
Of je choke gewoon openstaat.
Of je gewoon een kut motor hebt. ;)
M'n crossertje M'n pitbike M'n brommertje

LeGrand11

Reg. datum:
07 feb. 2003
Zonder scoop kun je niks meten aan de CDI, beste kun je contact opnemen met Carmo...kost je wel 50 euro....

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
Je kunt hem ook een nacht in een zakje in de vriezer leggen. Daarna snel op je motor plaatsen en kijken of hij het dan wel even goed doet.

Had een XT550 en zo kwam ik erachter dat het mijn CDI was.
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:
chrisscross schreef op 02 november 2008 @ 20:47:
Je kunt hem ook een nacht in een zakje in de vriezer leggen. Daarna snel op je motor plaatsen en kijken of hij het dan wel even goed doet.

Had een XT550 en zo kwam ik erachter dat het mijn CDI was.

en hij blijft wel heel die ene nacht in de vriezer? zodat ik niet ineens met een kapotte CDI zit terwijl die eerst nie kapot was :)

thx

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 21:10:

[...]

en hij blijft wel heel die ene nacht in de vriezer? zodat ik niet ineens met een kapotte CDI zit terwijl die eerst nie kapot was :)

thx

Jawel, het gaat erom dat hij krimt en dat stel dat er een kontaktje los zit of kortsluiting maakt het dan even niet zo is. Werkt dus maar heel kort totdat de CDI niet meer bevroren is. Het hoeft overigens niet te werken maar bij mij werkte het wel en wist ik dus de oorzaak.

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:
chrisscross schreef op 02 november 2008 @ 21:23:

[...]

Jawel, het gaat erom dat hij krimt en dat stel dat er een kontaktje los zit of kortsluiting maakt het dan even niet zo is. Werkt dus maar heel kort totdat de CDI niet meer bevroren is. Het hoeft overigens niet te werken maar bij mij werkte het wel en wist ik dus de oorzaak.

ok dan...

maar als een CDI stuk is, dan rijd ie toch niet .. en dat doet die van mij dus wel dus eigenlijk zou je dan zeggen dat het niet aan de CDI ligt -O-

kom ik btw lekker vroeg mee :X

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 21:27:

[...]

ok dan...

maar als een CDI stuk is, dan rijd ie toch niet .. en dat doet die van mij dus wel dus eigenlijk zou je dan zeggen dat het niet aan de CDI ligt -O-

kom ik btw lekker vroeg mee :X

Neehoor, mijn XT deed het ook gewoon maar niet op hoge toeren. Ik heb ook genoeg mt/mb brommertjes gehad waarvan de cdi stuk was. lopen deden ze wel maar niet naar behoren. Je kunt het altijd proberen. Langzaamaan alles uitsluiten totdat je bij de oorzaak komt.
Succes :W

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:
chrisscross schreef op 02 november 2008 @ 21:30:

[...]

Neehoor, mijn XT deed het ook gewoon maar niet op hoge toeren. Ik heb ook genoeg mt/mb brommertjes gehad waarvan de cdi stuk was. lopen deden ze wel maar niet naar behoren. Je kunt het altijd proberen. Langzaamaan alles uitsluiten totdat je bij de oorzaak komt.
Succes :W

oh 8-) hartstikke bedankt :} de KTM die loopt kut op hoge toeren... dus hopelijk is het dan de CDI.. we zijn al maaaaanden lang bezig met die KTM B|
we gaan het proberen! *O*

LeGrand11

Reg. datum:
07 feb. 2003
quote:
stievie1 schreef op 02 november 2008 @ 21:37:

[...]

oh 8-) hartstikke bedankt :} de KTM die loopt kut op hoge toeren... dus hopelijk is het dan de CDI.. we zijn al maaaaanden lang bezig met die KTM B|
we gaan het proberen! *O*

Hopelijk de CDI? Weet je al wat die dingen kosten???

I am The Stig

Reg. datum:
06 jan. 2008
Hoezo wat die dingen kosten? Hij kan ze nu toch repareren? ;) 8-)
Offroad, omdat je voor voetbal en tennis maar één bal nodig hebt.
(Verstuurd vanaf mijn commodore 64)

LeGrand11

Reg. datum:
07 feb. 2003
quote:
Paulus de crosskabouter schreef op 03 november 2008 @ 10:52:
Hoezo wat die dingen kosten? Hij kan ze nu toch repareren? ;) 8-)

Ow ja....heel hard tegen de grond gooien bedoel je natuurlijk :+

Reg. datum:
15 jun. 2008
quote:
snoepje schreef op 03 november 2008 @ 10:54:

[...]

Ow ja....heel hard tegen de grond gooien bedoel je natuurlijk :+

nee, solderen :+
tegen de grond gooien is hetzelfde soort trucje als in de vriezer leggen... alleen gaat ie in de vriezer niet kapot en wel als je hem op de grond slaat *O*

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
Nou, ik had een keer een cdi van een oude rm, deze deed het ook half. met een hamer paar rake klappen gegeven en hij deed het weer prima. (heb de motor daarna wel snel verkocht :') )
De CDI van de XT had ik weggebracht naar een mannetje, die heeft hem open gemaakt en gerepareerd. Kun je zelf niet doen tenzij je weet wat je doet. Die dingen zijn gevuld met een soort silicone kit en glas.

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2014 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.