CDI testen?

Nou, ik had een keer een cdi van een oude rm, deze deed het ook half. met een hamer paar rake klappen gegeven en hij deed het weer prima. (heb de motor daarna wel snel verkocht :') )
De CDI van de XT had ik weggebracht naar een mannetje, die heeft hem open gemaakt en gerepareerd. Kun je zelf niet doen tenzij je weet wat je doet. Die dingen zijn gevuld met een soort silicone kit en glas.

me stiefpa is erg handig (we noemen hem altijd magyver _O- ) dus die kan hem wel maken :) ... die heeft die uitleg van hoe je hem moet repareren doorgelezen en hij zei: dat kan ik wel maken 8-)

maarja.. als de CDI nog wel goed is.. en je geeft er een paar rake klappen op kan het zijn dat ie dan wel kapot is...

dus ik doe je vriezertruc wel *O*
 
Is fijn als ioemand handig is....maar wees voorzichtig met openen!
Zoals CHriss zegt, is gevuld met van die siliconen-toei en plakt gelijk aan je printplaat vast. Daarbij moet je ook de goede kant openmaken...

En als hij open is moet je ook nog detecteren waar nou eigenlijk de fout zit...klinkt ook makkelijker als dat het is...heb het ook gehad bij mijn YZ 426. Mijn collega (echte electronicus) heeft er nog een tijdje op zitten kijken maar kwam er ook niet uit omdat je eigenlijk niet weet wat er moet gebeuren...

Succes!
 
Meestal blijven CDI kastjes wel heel, kans is klei dat hij kapot is maar alles kan stuk he.. De vriestruck is overigens geen garantie dat als hij het nogsteeds niet doet hij niet stuk is. Maar het kan werken.

Ik ben benieuwd!
 
Meestal blijven CDI kastjes wel heel, kans is klei dat hij kapot is maar alles kan stuk he.. De vriestruck is overigens geen garantie dat als hij het nogsteeds niet doet hij niet stuk is. Maar het kan werken.

Ik ben benieuwd!

Als je ontsteking rot is kan de CDI makkelijk kapot gaan...
Heb er 3 !!! kapot gehad binnen een half jaar....ontsteking gaf een te lage spanning (bij langzaam rijden) waardoor de stroom te hoog wordt en dus de CDI te warm..
 

nog niks eraan gedaan... we moeten vanavond toch naar meurs motors voor onderdelen en dan nemen we de ktm mee... en dan laten we hem er ff een stukkie op rijden en dan weet hij waarschijnlijk al wat er aan de hand is!

dus dan weten we het ook zeker wat er aan de hand is ;)

Je hoort t snel! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan