Chinese motorscooters

speedyrossi

Die hard MF'er
5 okt 2008
342
0
Hoi beste scooterfanaten ik had even een vraagje. Chineze motorscooters hebben een poosje de naam gehaf dat ze uit elkaar vielen als je er al naar keek. Is hier al een beetje veranderingen in aan het komen of blyft het steeds de zelfde ellende? Zou dolgraag een motorscooter willen hebben maar helaas niet zo kapitaalkrachtig.
Maar een scooter kopen die na een jaar al op is zie ik absoluut niet zitten Maar wil dolgraag van m'n bromscooter af. ;(
 
Nog steeds ellende.

Kymco en Sym zijn wel goed (maar dat zijn geen Chinezen, maar wel goedkoop!).
Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar een Kymco Agility 125 kost 2e hands niet veel (nieuw 1850) en een Honda Dylan heb je 2e hands ook al voor weinig.. denk aan 1300 euro bijv.
 
Ter info : Sym maakt reeds motoren sinds 1954 en is in Europa een (nog) kleinere speler, in de rest van de wereld daarentegen.
Dus wie een goedkopere maar wel degelijke machine wil, niet twijfelen.
Kymco is bvb in Spanje goed vertegenwoordigd.
 
http://link.marktplaats.nl/205260778 (bijvoorbeeld deze SYM 200 voor 995,-)

Enkele weken geleden met iemand gesproken die al een jaar of vijf met zo eentje rondrijdt.
30.000 km en nog geen euro kosten aan gehad (buiten de normale onderhoudskosten hè).
 
Sorry, ik heb er natuurlyk weer vergeten by te vertellen dat ik graag 250cc en hoger wil. Maar alvast bedankt voor jullie reacties, greetz,
 
Niet aan die Chinese pruttel beginnen,onderdelen worden een probleem,en je zult ze nodig hebben!!,spaar dan voor een 2e handse japanner..
 
AFBLIJVEN van die chinese brol? Ge kunt beter een 2de hands kopen, maakt niet uit welk merk zolang het maar geen chinees is? Ik heb ook al een ervaring met Chinabikes, had vorige zomer een quad gekocht splinternieuw en ter vergelijking met japanse modellen was het een aantrekkelijk prijsje, ik kan je vertellen dat die dezelfde zomer naar de .... was
Alle onderdelen onder garantie, 3maanden wachten. En van dat ding afgeraken, dat krijg je niet meer verkocht. Als het nu een scooter, motor of quad, made in China = miserie
 
Ok. mensen , bedankt voor jullie reactie. Ben weer helemaal op de hoogte,. Blyf toch maar even m'n TGB 507 ryden tot ik de staatslotery win.
 
Ok. mensen , bedankt voor jullie reactie. Ben weer helemaal op de hoogte,. Blyf toch maar even m'n TGB 507 ryden tot ik de staatslotery win.

Hoeft niet per sé.

Koop lekker een goede gebruikte 125cc / 150cc motorscooter. Die zijn bíjna even snel als een cheapass Chinese 250cc.. Een Leonardo of Maxter 150cc zou een kleine 130 km (op zn eigen tellertje) moeten halen, de 125cc een kleine 120 km.

Zeker die Leonardo's zijn niet duur meer want die zijn wat ouder. Die Maxters zijn wat kostbaarder want recenter, al wordt er nu één via MF aangeboden voor niet al teveel, weliswaar met Belgisch kenteken.

Groeten, Karl
 
Voor degene die een mening over chinese scooters hebben....

Ik rijd op een Chinese motor scooter...

Degene met een duidelijke mening of aan name over Chinese scooter, onderbouw het dan ook
 
Voor degene die een mening over chinese scooters hebben....

Ik rijd op een Chinese motor scooter...

Degene met een duidelijke mening of aan name over Chinese scooter, onderbouw het dan ook


Wat is jou mening over jouw scooter dan?

Ben wel benieuwd? ;)
 
Mijn mening kan ik nog niet geven, ik rijd er net een week op.

Maar ben vooral andere meningen nieuwsgierig.
 
Ik kan pas een mening geven als ik er een tijdje op gereden heb.

Ik ben er ook eerlijk in, hij wordt als B-merk verkcoht. Onderdelen zijjn niet duur trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Wachten we nog effe af,....

Dat is het enige antwoord idd wat we kunnen geven :+
Zoek eens een dealer die je scooter in onderhoud wil nemen, weet je al bijv. de spelingswaarden van de inlaat en uitlaatklep? Onderdelen zijn vaak na enige tijd helemaal niet meer te krijgen. Kwaliteit van het materiaal is een stuk minder... maar we wachten rustig af tot Melvin wat meer ervaring heeft, zeg over een jaar ofzo.
 
Bijna eerste 300 km gereden, dan even olie verversen en alles nalopen. Makkelijk zelf te doen maar ivm garantie bij de dealer natuurlijk.

Moet zeggen dat er genoeg pit in zit voor de stad en b-wegen. Snelweg ben ik nog niet op geweest. Gaat ook niet want de eerst paar km mag je niet harder dan 85 km/u.

Kunstof voelt ietwat goedkoop en sluit niet overal even mooi aan, maar het rammelt niet uit elkaar. En ik rijd elke dag ook over een kinderkopjes weg.
 
Maar wat voor type/model enz. is het?
Rammelen hoeft niet Chinees te zijn, een Honda CBR125 heeft er rond de 7000 toeren last van :+
 
en een foto van de toch wel mooie chinees
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan