Chinese motorscooters

Ik denk dat we hetzelde verhaal hebben gehad.
toen de Japanse producten hier op de markt kwamen 30 -35 jaar geleden
 
Ik denk dat we hetzelde verhaal hebben gehad.
toen de Japanse producten hier op de markt kwamen 30 -35 jaar geleden

En zijn japanse produkten nog goedkoper dan westerse produkten? :N
Da's mijn punt: geschoolde arbeiders en goede materialen kosten geld dus ook chinese produkten zullen duurder worden, logisch.
De MS van Melvin lijkt naar het zich laat aanhoren al een stuk beter te zijn dan die hele goedkope scooters uit China, maar kost dan ook €3000; het dubbele van de gemiddelde chinese scooter, en dat is een goede ontwikkeling.
Ik geloof en hoop dat chinese produkten al ras veel beter worden ;)
 
Prachtig, blijven gaan met die banaan. Hoeveel km ben je van plan te gaan doen per jaar?
We (sorry ik) ben zeer nieuwsgierig naar de onderhoudskosten, bandenverbruik enz.
Scoot ze maar, maar doe het voorzichtig.
 
Het kan aan mij liggen, maar telkens als ik foto's van chinese motorscooters zie, lijkt het wel of ik naar een 1:18 schaalmodelletje zit te kijken. Zit er nou werkelijk zo weinig datail in of lijkt dat maar zo. Kan ook nog aan de fotokwaliteit liggen.

Kan die Worldbeater niet beter een motorscooter met een elektrische starter nemen, 'k word een beetje nerveus van dat zinloze getrap.
Groeten van
full

Het Yskonijn.
 
Olie ververs is bij 1500 km, ik denk per jaar ongeveer 5500/6000 km te maken
Pak toch wel eens de auto hoor.....
 
Dat bedoel ik nou, het ziet er allemaal net iets te gladjes uit. Ik krijg er een beetje een Matchboxgevoel bij. Die kofferbak achterop vind ik wel weer een leuke oplossing. Maar goed als het prima rijdt zul je wel voordelig met een nieuwe MS kunnen rijden.
 
Zelfs de reclame folders van yamaha, suzuki en honda zien er te gladjes uit. Dit kan bij de chinese scooters ook zo wel zijn. Maar daarom wil dat nog niet veel zeggen. Vond de GP800 op papier ook een droom. Het autosalon heeft mij gewekt, daarentegen de MP3 staat nu op het hoogste schavotje.
 
Zelfs de reclame folders van yamaha, suzuki en honda zien er te gladjes uit. Dit kan bij de chinese scooters ook zo wel zijn. Maar daarom wil dat nog niet veel zeggen. Vond de GP800 op papier ook een droom. Het autosalon heeft mij gewekt, daarentegen de MP3 staat nu op het hoogste schavotje.
Dat is vaak met auto's ook zo, in de folder geweldig en in de praktijk een tegenvaller(of omgekeerd). Overigens ben je er dan nog niet, want bij een goede proefrit kan een machine als nog door het ijs zakken(of juist niet natuurlijk).
 
Inmiddels 1300 km door weer en wind. no problemo.


Alsof het een wonder dat ie 1.300km heeft gemaakt.



Een motorfiets moet met gemak 100.000km halen zonder gek onderhoud.....

Ik heb nog nooit zo`n Chinees met meer dan 3.00km op de teller gezien.
 
Laatst bewerkt:
Wat brochures betreft [ik ben een verzamelaar]: hoe beter afgewerkt en ontworpen het product, des te minder hoeft men te foto-shoppen en te goochelen met de belichting.
Overigens is dit niks nieuws: 50 jaar geleden ''verfde'' men zelfs niet bestaande lijnen op auto's in folders om bepaalde mooie lijnen te suggereren en in de zeventiger jaren werden te fotograferen auto's zwaar beladen om ze mooier te laten lijken [optisch verlagen;wielen sluiten dan beter aan op de spatborden].
Er zijn overigens merken genoeg met ''eerlijke'' brochures [dwz realistisch].

Maar inderdaad, AGM van de link hierboven maakt het wel bont; lijkt wel een filter over heen te liggen waardoor plaatwerkaansluitingen e.d. nauwelijks zichtbaar meer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoor graag de meningen die vandaag mijn motorscooter hebben gezien op de meeting bij A13 Burgerking....

Leuke scooter, van voren is het net alsof hij je lachend aankijkt ;)
Grote bagageruimte, topding wat mij betreft.
Ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben!
 
Laatst bewerkt:
In het echt ait die amg er echt niet verkeerd uit nee.
Hoop dat je er nog lang plezier van zult hebben, en dat bedoel ik
zonder lullig te willen klinken mbt de kwaliteit.
 
Tja , je zou haast gaan denken: als ie kapot gaat, haal je gewoon een nieuwe! Hoe is het mogelijk voor die prijs.
 
wie van jullie heeft er eigenlijk een 125cc motorscooter zoals deze voor E649,-
http://link.marktplaats.nl/213057348

die prijs slaat echt alles... zal wel troep zijn maar reken eens uit wat de materialen kosten om zo een ding te maken. gaat toch nergens meer over, ofwel?

Is dat niet alleen voor de verpakking? Heb je die link geprobeerd, als die scooter het net zo goed doet als die link............ _O-
 
Nou ik heb natuurlijk ook nog steeds mijn chinees,die ik 2e hands heb gekocht.
En ondanks? er nu ruim 2500km op de teller staat loopt ie als een naaimachine.
Hoe koud het ook is ,en hij staat buiten onder een afdak, 1 druk op de knop en hij loopt.
En ook fluisterstil, en gewone bromscooter maakt meer geluid.

en dat allemaal voor 750 euries. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan