Chinese motorscooters

janwest kun jij eens kijken wat voor een type motorblok er onder jou chinees zit?
dat staat aan de linkerkant (als je er op zit) op het motorblok bij het motor nummer ongeveer bij het scharnierpunt van de standaart
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet alleen voor de verpakking? Heb je die link geprobeerd, als die scooter het net zo goed doet als die link............ _O-


bij mij doet de link het prima hoor alleen de website van die lui diet het niet.
en de prijs is inclusief afbouw en kenteken etc.
maar zo een ding leek me wel wat voor erbij, dus als iemand er een heeft laat je horen!!









:+ :+ HOPPA!!! :+ :+
 
wie van jullie heeft er eigenlijk een 125cc motorscooter zoals deze voor E649,-
http://link.marktplaats.nl/213057348

die prijs slaat echt alles... zal wel troep zijn maar reken eens uit wat de materialen kosten om zo een ding te maken. gaat toch nergens meer over, ofwel?



Ja,die handelaar zit bij mij om de hoek.
Heb zo'n ding eens bekeken,de sierstrips hingen er al half langs.........
Btw,als je die "verkopers" ziet,daar koop je nog geen broodje shoarma van,als je begrijpt wat ik bedoel ;)
 
Ja voor slechts €649 mag je niet te veel verwachten; een beetje grote beurt kost tegenwoordig al meer...
Bij een ''normale'' scooter ben je dat bedrag na een half jaar al kwijt aan afschrijving; zo'n chinese scooter moet je zelf even goed nalopen , alle schroeven natrekken e.d. dan kun je wel eens mazzel hebben.
Chinese motorscooters verschillen per aflevering, ook van hetzelfde model; het is nog grotendeels [gehaast] handwerk dus nogmaals, je moet er een beetje geluk mee hebben.

Maar voor dit geld kun je best een gokje wagen lijkt me; benieuwd of iemand er één koopt en wat de ervaringen zullen zijn.
 
Goedendag Ik ben vrij nieuw op dit forum maar mijn collega (melvin- 250cc agm) heeft mij flink gepusht om ook op dit topic te reageren aangezien ik sinds vandaag eigenaar geworden ben van een nieuwe chinese 150 cc ( op kenteken 125) scooter. Het is kwa motor scooter maar 1 in nl. maar deze type is sinds kort wel bij de dealers als 50 cc te vinden. Ik kon het niet laten om gelijk een andere uitlaat op te gooien en dit is tot nu toe goed bevallen (ieder kijkt om :P). Om het verhaal af te sluiten beloof ik jullie voor het weekend foto's van de "nano" te maken.
mvg Frank
 
nano
full
 
Ni Hao, welkom op't forum.
Horen die spiegels zo, of zijn het make-upspiegels.
Ziet er leuk uit die....???....hoe heet ie, NANO? Lijkt wel een gekopieerde Vespa.
Wel mooi kleurtje grijs/blauw.
Veel succes er mee.
 
Ik denk dat we hetzelde verhaal hebben gehad.
toen de Japanse producten hier op de markt kwamen 30 -35 jaar geleden

Hé Max,
Lees toevallig je berichtje van December.
Ik heb dus de eerste Japanse Honda brommers weten leveren in Gent in 1963.Dit gebeurde toevallig bij een dealer waar ik woonde en waar we steeds met enkele jongeren vertoefden voor zijn toonzaal.Maar deze 4 Taks voorzien van spiegels en pinklichten waren hoogst superieur aan al den 2 takt brol die er toen hier op de markt was (behalve merken als Zundap en later Kreidler2T)
We waren stomverbaast toen we deze "49 cc. motoren" hoorden draaien/Man...man..man...wat een geluid.Nadien bleken ze dan ook nog qua prestaties en zeker qua verbruik alles te kloppen.
Nadien rond 65 kwamen de Honda wagens en de vermaarde Corolla's aan Deze waren dus i.d.d. zoals de sticker vermelde "My Toyota is fantastic" op de achterruit.
Toen vielen de motoren nog uit de B.M.Wees 750.na een paar jaar op de weg. :?
Dus zéééééker niet te vergelijken met de gevaarlijke Chineese brol die nu onze markt overpspoeld.....Zie ook de testen met hun levensgevaarlijke blikken tereinwagen enkele jaren terug. :(
Zo dit moest er even uit Chinees en Japanees = water en vuur.De Jappen zijn gewoon superieur aan bijna alles,prijs in acht genomen. :Y
Greets Ruuuuudy. ;)
 
Zo dit moest er even uit Chinees en Japanees = water en vuur.De Jappen zijn gewoon superieur aan bijna alles,prijs in acht genomen. :Y
Nu is dat nog zo, maar voor hoe lang??
China en voornamelijk India zijn veel Japanse ingenieurs aan het "overkopen". Daarnaast heeft China nu slechts ""300.000 consumenten" over enkele decenia verwacht men dat dat ongeveer 1 miljard zullen zijn. China heeft dus een ontiegelijk binnenlands groeipotentieel(evenals India), wat hen erg ongevoelig zal gaan maken voor schommelingen in de wereld. Als men hier dus met hoogwaardige auto, motor en scooter industrie gaat beginnen, staat de wereld nog heel wat te wachten. Dat dat eens gebeurd is een vraag van tijd... In ieder geval genoeg om dit soort Chinese ontwikkelingen te volgen.

@Cougar tuning: welkom met je scooter hier op het forum: China power....
 
Laatst bewerkt:
welkom met je mooie scooter op het forum hou ons maar lekker op de hoogte met je sappige verhalen.
gr sossa
 
Goedendag Ik ben vrij nieuw op dit forum maar mijn collega (melvin- 250cc agm) heeft mij flink gepusht om ook op dit topic te reageren aangezien ik sinds vandaag eigenaar geworden ben van een nieuwe chinese 150 cc ( op kenteken 125) scooter. Het is kwa motor scooter maar 1 in nl. maar deze type is sinds kort wel bij de dealers als 50 cc te vinden. Ik kon het niet laten om gelijk een andere uitlaat op te gooien en dit is tot nu toe goed bevallen (ieder kijkt om :P). Om het verhaal af te sluiten beloof ik jullie voor het weekend foto's van de "nano" te maken.
mvg Frank

Welkom Frank, veel plezier en veilige km gewenst met uw nieuwe scoot.
Is inderdaad een mooie kleur(en).
 
Leuk ding van Frank, klein en trekt lekker op. Ben benieuwd of die echt net zo snel of sneller is dan mijn 250TS.................
 
Inmiddels een gemiddeld verbruik gemeten van 1 op 26,5.
47,69 liter over 1268 km

Merk wel dat ie op euro 98 tussen de 1 op 27 en 28 rijdt.
 
mooi spul uit china, ik heb nog een radiale flembo rempomp liggen, iemand die er ff een rondje mee wil rijden?

Bij mij was ie na 20 minuten al naar de klote.
 
Terug
Bovenaan Onderaan