Chinese motorscooters

Ik moet zeggen , ik ryd ook met een normale motorfiets (zowat al vanalles gehad) en qua fun is de mio echt top.
de 100cc is er idd voor de boetes :) te vermijden.
je hebt wel als je 85 rijd een spannender gevoel dan als je dit met een gewone fiets doet.
Ik vind het wel snel genoeg voor dat ding , is extreem licht en de kleine wieltjes.

Van het gevoel in de rug heb ik geen last , hangt ook mss af van hoe groot je bent ?
 
ik bedoel met 50km niet 50kmper uur he :) (rijd op een mooi dagje toch tusse de 50 en 100km)
ben 1m88 maar de helm (die ik niet nieuw gekocht heb) is nogal zwaar en is stilaan aan vervanging toe
btw verjaar volgende maand dus je kan al raden wat er bovenaan mijn verlanglijstje staat O-)

toch leuk he die kleine wieltjes? :Y in het begin is het even zoeken maar als je het éénmaal onder de knieén hebt :]

nog even een vraag waarom ben je voor de mio gevallen? (prijsklasse, 4takt, betrouwbaarheid?)

de syms die ik hier zie rijden vind ik noggal traag optrekken. heb jij daar ook last van? maarja dat zijn brommertjes van sym motorscooters ben ik alleen nog maar een grand dink gekruist
en echt een asiaat kon je al van een km afstand zien :W
 
Ahzo bedoel je met 50km :)
Wel ik had al zo eens tweedehands motorscooters gehad van andere merken en niet echt tevreden over (waren nu wel cheapy dingen).
Toen was er een moment dat de grote motorfiets in panne stond en ik een andere moest zoeken , had daar eigenlyk geen zin in , en ik toevallig zag dat ze sym verkochten bij een zaak hier een beetje verder.
Op het net eens gekeken wat SYM had van modellen en wat voor merk dat was.
De mio reed hier dan al een tijdje rond (meestal als 50cc).
Dan even de zaak binnengegaan , prijs overeengekomen en deze dan gekocht.
Het model en zeker de prijs waren een +punt.
Was dus eigenlijk om toch wat sneller te kunnen rijden zonder de inbeslagname en torenhoge boetes in België.
Moet zeggen , heb de eerste me zeker niet beklaagd.
Deze is tweedehands , dus nog even afwachten :+
Het optrekken vind ik zeker vinnig genoeg (de eerste trok zelfs nog wat sneller) , deze komt er ook langzaam meer en meer door.
De 10' wieltjes ben ik gewoon , heb sinds mijn 16 met een daxje gereden , dus na een jaar of 19 ben je dat al gewoon.
Moet zeggen , een 85 vind ik genoeg voor de scooter :}
En kvind het altijd een plezier om eens mee te kunnen rijden :]
 
85 is idd genoeg dat je op 70km wegen is meekan komen als dat wil maar dat doe ik eigelijk amper (dit jaar nog maar paar keer omdat er sneeuw op het fietspad lag) de meeste automobilisten begrijpen dat wel al heb je er wel een paar die hun beklag daar duidelijk over uiten (mja)

ahzo een dax fannetje kheb ooit eens een orginelen van iemand willen kopen maar we zijn het nooit over de prijs eensgeraakt (vroeg beetje meer dan mn budget toen)
zit er in die mio geen daxmotor met variotje?
(ken eigelijk niks van 4takt. altijd 2t gehad)

k zie net dat je van gent bent
daar zijn ze idd wel streng op de A en B klasjes maar daar zie je ze ook 3x meer rijden (en als je nog verder naar de kust gaat brugge enzo lijkt wel iedereen een scooter of brommer te hebben)
 
In de mio zit idd een 4takt moter.
Je kan het principe wel vergelijken met een daxmotor , maar tis toch niet hetzelfde.
In oost- en west-vlaanderen zijn ze idd heel streng , en tis regelmatig controle.
Ik heb ook een gewone klasse B (honda bali , laatste model , zo'n slagschip) en die bolt zelfs geen 45 top , gewoon om in orde te zijn.
Heb niet echt zin om een boete te betalen , stallingskosten en mss nog eens het rijbewijs kwijt te zijn (en dan is het niks motor of brommer of auto).
En vanaf 54 op de rollen is het een maandje in beslag.

De mio zie je heel veel hier , na boosters denk ik het meeste , dan zie je ook nog wat peugeot en honda wallaroo.
Chinese scooters zijn nog niet zo in trek.
Schakelbrommers zie je al helemaal niet meer , denk nog een 2 op 100 ofzo
Replica's van Honda dax en Monkey zie je dan ook wel heel veel nu (maar dat reken ik niet bij de scooters)

Als je een top 3 zou maken :
Mbk booster en Replica's van honda
Mio
Honda wallaroo-peugeot vivacity
 
In de mio zit idd een 4takt moter.
Je kan het principe wel vergelijken met een daxmotor , maar tis toch niet hetzelfde.
In oost- en west-vlaanderen zijn ze idd heel streng , en tis regelmatig controle.
Ik heb ook een gewone klasse B (honda bali , laatste model , zo'n slagschip) en die bolt zelfs geen 45 top , gewoon om in orde te zijn.
Heb niet echt zin om een boete te betalen , stallingskosten en mss nog eens het rijbewijs kwijt te zijn (en dan is het niks motor of brommer of auto).
En vanaf 54 op de rollen is het een maandje in beslag.

De mio zie je heel veel hier , na boosters denk ik het meeste , dan zie je ook nog wat peugeot en honda wallaroo.
Chinese scooters zijn nog niet zo in trek.
Schakelbrommers zie je al helemaal niet meer , denk nog een 2 op 100 ofzo
Replica's van Honda dax en Monkey zie je dan ook wel heel veel nu (maar dat reken ik niet bij de scooters)

Als je een top 3 zou maken :
Mbk booster en Replica's van honda
Mio
Honda wallaroo-peugeot vivacity


54 tehard meen je dat nu? dat is wel erg B| (en dat ze dan nog is je rijbewijs en heel die zever gaan afpakke... zielige flikken)
hier kijken ze daar niet zo nauw naar enkel als er controle gedaan word :)
tis nu niet dat ik als een gek ga rijden ofzo :z

heb btw zo eens een gecrashedte mio gezien die denk ik een zwaar valletje gedaan had
geen enkel stukje plastiek opde scooter was nog heel (had toen foto van moete maken maar op die moment niet bij stilgestaan)

zet is een foto van je mio op het forum :)
 
Ik rij op een huatian 150cc sinds 17 juni, omdat ze mijn vorige 150cc (zedka) in puin gereden hebben.
Kan alleen maar zeggen dat de prijs kwaliteit verhouding super te noemen is.

De zedka reed heerlijk en starte ook in de winter meteen, heb helaas niet meer dan 2300 km er mee kunnen draaien totdat ie totaallos gereden werd.

Er is hier een dealer om de hoek gekomen die mij wel degelijk de scooter onderhoud, sterker nog, ik heb via hem de nieuwe huatian gekocht en dat terwijl hij er geen dealer van is.

Toen ik mijn zedka bracht voor taxatie wilde hij mij een "merk" verkopen, maar het tegenovergestelde is gebeurd, ik heb hem zover gekregen dat hij mij een besteld heeft via funracer.nl .

Ik had zo weer een zedka gekocht, maar de dealer ervan is 80 km uit de buurt.
En eerlijk is eerlijk, alle 150cc en 250cc zijn met frame en blok hetzelfde, maakt niet uit welke naam op de kappen staat.

Ik wil 4 a 5 jaar met hem rijden en heb dan een afschrijving van 250 - 200 euro per jaar, is niets vergeleken met de afschrijving van een "merk".
:] :] :]
 
Ik wil 4 a 5 jaar met hem rijden en heb dan een afschrijving van 250 - 200 euro per jaar, is niets vergeleken met de afschrijving van een "merk".

Als het alleen om ''goedkoop rijden'' gaat is fietsen natuurlijk nóg veel goedkoper... :+
En zou iedereen in een Dacia rijden.
Ieder z'n ding; zo vind ik afwerking, uiterlijk/uitstraling, rijeigenschappen en kwaliteit belangrijker dan een paar centen meer of minder, voor mij is het 'gevoel' wat een auto of motor je geeft belangrijk; het moet bij me passen als een verlengstuk van mezelf zeg maar.
Daarom kies ik voor de zgn. A-merken.
 
Ik gebruik m alleen voor woon/werk verkeer.
Daarnaast rijd hij heerlijk, ik hou alleen in mijn achterhoofd dat hij misschien niet zoveel km's kan draaien als een A merk, vandaar de 4 a 5 jaar als suggestie. ;)
gewoon om de 4 jaar nieuw, heb je nooit problemen.

Kijk, wil ik echt motor rijden, dan koop ik me ook een motorfiets waarbij je moet schakelen met veeeeeeeel meer vermogen. :]

En dat fietsen heb ik geprobeerd, maar hier in limburg zijn toch iets teveel bergjes waar ik tegen aan kijk op de weg terug. :(
 
Geen chineese rotsooi kopen, is weg gegooit geld!!!
Alles gaat heel snel kapot, alles is zow goedkoop mogelijk gemaakt!!
Als je er 1x een ongeluk mee maakt dan is er zowiezow bijna niks meer van over, maar ook niks blijft er heel aan jezelf, tegen over een ander fatsoendelijk motorscooter.
Heb zelf een zware ongeluk gehad met een Gilera Runner en ik moet eerlijk zeggen dat dit egt een kanjer is en dat je met een runner veilig kan rijden.
 
wat een gel.. !!

Heeft een merk scooter airbags ????
Heb zelf een ongeluk gehad jl (17 april) met een chinees scootertje.
Niet de scooter, maar hoe je neer komt bepaalt wat je ervan overhoud.
En natuurlijk de kleding die je draagt.

Daarnaast heb ik nog nooit iets kapot gehad aan de chinees en ik ben al met de derde bezig, maar dat kan ook komen omdat ik normaal rij en niet opvoer en al die bullshit.

Heb jij al eens een chinees gehad LECSON ?????
Als niet, kan je er ook niet over mee praten.

Ik heb met vespa hele slechte ervaringen, terwijl dat wel degelijk een A merk is.
Had er niets anders dan problemen mee. (nieuw gekocht)
Maar daarom hoeft ik dat merk niet af te kraken, zal waarschijnlijk gewoon pech gehad hebben met die scooter. (blauwe maandag scooter)
 
Laatst bewerkt:
Zo,

De huatian heeft zijn eerste beurt gehad.(600 km op de teller)
euro 26,82 (inclusief stukje van het spatbord vast lijmen, dat ik met het schijfremslot gemold had ).

De dealer (xtreme scooter landgraaf(geen motor dealer)) vond dat de scooter nu na de eerste inrijfase duidelijk soepeler liep.
Wie weet zorgt mijn scooter er nog wel eens voor dat zijn vooroordelen over deze scooters ook verdwijnen.

Volgende beurt bij 2000 km afgesproken.
 
Jammer van de berichten die nu weg zijn.

Maar jan west had ook goede ervaringen met een chineesje.
Ik hoop dat jan zijn bevindingen ook nog eens wil plaatsen, misschien met een type vermelding erbij?

Ik heb momenteel de Huatian 150cc, idiaal is deze scooter voor woon/werk verkeer waarbij geen autosnelweg gereden hoeft te worden. :]

Door zijn formaat past hij net in mijn schuur. :Y

full
 
Jammer van de berichten die nu weg zijn.

Ja, zeer merkwaardig en behoorlijk irritant; in diverse topics zijn vele posts verdwenen, ook van mij.

De Huatian heeft gelukkig een eigen look en is geen letterlijke kloon van een bestaand ontwerp.
Ben best benieuwd naar deze chinese motorscooters, de enige chinezen die ik regelmatig zie zijn die AGM 49cc Vespa-klonen die matig van kwaliteit zijn.
 
Lollie voor kind misschien?..haha,maar wees eerlijk,die ontwerper moeten ze ook stenigen daaro,ziet er niet uit man :N,die koplampen ook,net een brulkikker die nodig schijten moet,met die bolle ogen ..jammer van de waardevolle grondstoffen :X
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor lekker ,plaats ik na een tijd ook weer eens een bericht crasht de server!!
Maaar goed ,wat ik over mijn chinees kan zeggen is dat ie het altijd doet ,geen druppel olie verbruikt en gemiddeld 1 op 28 loopt.
Verder heb ik alleen een nieuwe accu er in moeten zetten nadat de orginele ineens de geest gaf.
Dus eigenlijk weinig problemen met m,n chinees waar ik inmiddels bijna 4000km op de teller heb staan!
ik zal ook even een foto plaatsen zodat jje kunt zien waar ik het over heb.
Het is een moto zeta 150 boss.Maar op kenteken staat Geely motor. en het model is eigenlijk een Honda phantheon.

mzzl jan.
full
 
klopt kerel, maar als wij ook alleen maar de negatieve kanten van andere merken aankaarten zijn wij niets beter dan de rest die dat met de chineesjes doen.

De burgman kent ook veel problemen, genoeg topics over.
Ps edit je kenteken even weg, is verstandiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan