Goede Tour/Sport Fiets?

Heb je die dan voor € 3.000 ? :o

Nou, nee, dat dan weer niet :+

Maar goedkoop zijn ze wel in verhouding tot de 2008 en 2009 uitvoeringen.

Rijdt wel 1:23 gemiddeld *D
(en kan nog beter als je het iets rustiger aan doet dan ik...)
 
Laatst bewerkt:
met een budget van 3.000 euro kom je niet gauw in de courante modellen uit, wellicht een 600 cc motor die bij aanvang al niet duur was, anders ga je al snel de vorige eeuw in .....

En aangezien ik geen verstand heb van incourante modellen, hou ik er maar snel meer op :X

wel zijn o.a. VFR's, GTS1000's en FJ1200's geliefde motoren in dat sporttour segment van voor 2000 ...... O-)
 
Laatst bewerkt:
De ultieme sport/toer motor is de Triumph Sprint ST :P.

Ik heb 'm uit Engeland gehaald en incl. transport/invoer/rest-BPM etc kwam hij op net geen 3000 euro uit.
 
Laatst bewerkt:
En wat dacht je van een Yamaha GTS 1000?

gts1000.jpg


Zijn zeker wel voor 3000 euro te krijgen, en dan heb je toch mooie techniek in handen :)
 
Of een gsx-f, 600, 650, 750.

Voor die 650 is nog een mooie kofferset verkrijgbaar ook. Rijd lekker, vrij sportief maar zit toch comfortabel en ook rustig toeren is goed te doen.
 
Allemaal erg mooie sport/tour motoren, maar ik mis er 1.
Oke, hij is heel even (kort) genoemd. Een Yamaha FZS600 Fazer!
Deze past volgens mij wel in je budget, is sportief, maar ook erg geschikt om te touren.
Erg betrouwbaar en zuinig. 1 op 22 is zeker haalbaar.
Standaard met halve kuip, maar ze zijn er ook met volle kuip, enne ook in zwart te krijgen!!

Je voelt hem al aan komen. Ja natuurlijk rijdt ik ook Fazer.
Ik had ongeveer dezelfde eisen voor de aanschaf van mijn motor, en het is dus een Fazer geworden. Een erg fijne fiets. Zeker het overwegen waard.
 
ZZR 1100 (D type of een C met oliebypass)

Of je doet speciaal en koopt een (zwarte) ZX 10 uit 1990.
140pk aan de kruk
vloeiend rijden
luxe uitgevoerd
vaak bekijks omdat het toch wat historie is

en kun je je aanmelden in het ZX10 topic.... want t is daar zo stil :'(
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in het motorwereldje en heb eigenlijk een vergelijkbare vraag als degene die dit topic begon. Ik begin over twee weken met m'n motorrijlessen en wil graag komende zomer naar Zuid-Frankrijk met de motor, samen met een vriend die al langer zijn motorrijbewijs heeft. Als voorpret heb ik al even rondgeneust wat voor motor ik graag zou willen en ik ben helemaal verkocht van de Yamaha FJR1300. Nou is 1300cc alleen niet zo'n goede start-motor denk ik, en hij is tweedehands ook nog redelijk aan de prijzige kant. Hebben jullie suggesties voor een vergelijkbare motor????

Voor de details:
budget: 4000-6000 euro
gewenste power (pk) ? geen idee
motorkarakter ? sportief
geen/half/volle kuip? geen idee
nieuw/gebruikt (max. aantal km en/of bouwjaar) ? gebruikt
merkvoorkeur/afkeur? Geen voorkeur
lievelingskleur ? zwart / antraciet (niet teveel poespas / stickers of felle kleurtjes)
lichaamslengte ? 180 cm
zelf onderhoud of door dealer ? dealer

Alvast heel erg bedankt allemaal!!!

Groetjes, Esra
 
Hebben jullie suggesties voor een vergelijkbare motor????

Owja, met vergelijkbaar bedoel ik hier qua uiterlijk (van de rest heb ik nog niet zoveel kaas gegeten). Vooral zo'n kap voor het motorblok vind ik erg gaaf!
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
 
@ Esra,

Ik raad je aan om met iets lichters dan een 1000 te beginnen. Een 600 cc-tje hebben voldoende power en zijn veel makkeleijker onder controle te houden. Voorbeeld: een Yamaha fzs 600 fazer is een goede tourmotor om mee te beginnen. Als je iets sportiever wilt rijden kun je een Honda CBR 600 F pakken (kun je overigens ook redelijk mee touren).

Succes met je rijlessen en het uitzoeken van je motor.
 
@ Esra,

Ik raad je aan om met iets lichters dan een 1000 te beginnen. Een 600 cc-tje hebben voldoende power en zijn veel makkeleijker onder controle te houden. Voorbeeld: een Yamaha fzs 600 fazer is een goede tourmotor om mee te beginnen. Als je iets sportiever wilt rijden kun je een Honda CBR 600 F pakken (kun je overigens ook redelijk mee touren).

Is dit ongeveer wat je zoekt, zo ja kijk dan eens op het Fazer forum in het sport gedeelte.
Erg fijn ding hoor zo'n Fazer. En met 70 kw snel genoeg.
O ja, zelf ben ik 1,86 meter, en ik zit er goed op.
En, zoals ik al eerder schreef, ook in zwart verkrijgbaar.

Succes met je rijlessen!
full
 
@ Esra

Een FJR is meschien wel een beetje TE als eerste motor.
Is het niet vanwege het vermogen van 145 pk dat je nog moet leren de baas te kunnen, dan wel het hoge gewicht (volgetankt toch al tegen de 300 kilo).
Maar zeker ook dat een beginnende rijder al snel een evenwichtsfoutje maakt, en een FJR laten omkukelen vanwege onervarenheid is vééééél duurder dan diversion600, bandit600, fazer600 laten omvallen.

Rationeel zou ik zeggen: leer eerst een jaartje rijden op een 600 en schakel dan over op een zware (lees kilo's + euro's).

Succes met je rijlessen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik denk inderdaad ook dat het niet verstandig is om gelijk met zo'n zware motor te beginnen. Kijk gewoon nog even verder naar een 600cc motor. kZal nog wel laten weten wat t geworden is (tegen de tijd dat ik m'n rijbewijs heb dan :))
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik denk inderdaad ook dat het niet verstandig is om gelijk met zo'n zware motor te beginnen. Kijk gewoon nog even verder naar een 600cc motor. kZal nog wel laten weten wat t geworden is (tegen de tijd dat ik m'n rijbewijs heb dan :))

no worries

Moest je interesse hebben om een goede belgische motor te kopen en je hebt geen probleem om hem in te voeren in NL: ik heb er een te koop:
Yamaha XJ600S Diversion, 2003, 4000Km
 
Zou beginnen met een Fazer 600.

Heerlijke motor om op te toeren en kan sportief ook wat. Mooi uitlaatje erop en gaan met die banaan.
full
 
Of een gsx-f, 600, 650, 750.

Voor die 650 is nog een mooie kofferset verkrijgbaar ook. Rijd lekker, vrij sportief maar zit toch comfortabel en ook rustig toeren is goed te doen.

Ik vind ze mooi ... alleen jammer dat Suzuki in dat segment geen enkele cardanfiets meer heeft.
 
Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in het motorwereldje en heb eigenlijk een vergelijkbare vraag als degene die dit topic begon. Ik begin over twee weken met m'n motorrijlessen en wil graag komende zomer naar Zuid-Frankrijk met de motor, samen met een vriend die al langer zijn motorrijbewijs heeft. Als voorpret heb ik al even rondgeneust wat voor motor ik graag zou willen en ik ben helemaal verkocht van de Yamaha FJR1300. Nou is 1300cc alleen niet zo'n goede start-motor denk ik, en hij is tweedehands ook nog redelijk aan de prijzige kant. Hebben jullie suggesties voor een vergelijkbare motor????

Voor de details:
budget: 4000-6000 euro
gewenste power (pk) ? geen idee
motorkarakter ? sportief
geen/half/volle kuip? geen idee
nieuw/gebruikt (max. aantal km en/of bouwjaar) ? gebruikt
merkvoorkeur/afkeur? Geen voorkeur
lievelingskleur ? zwart / antraciet (niet teveel poespas / stickers of felle kleurtjes)
lichaamslengte ? 180 cm
zelf onderhoud of door dealer ? dealer

Alvast heel erg bedankt allemaal!!!

Groetjes, Esra

K75? Is alleen een behoorlijk blok beton om mee te beginnen, dus dat spreekt niet in zijn voordeel (straatje keren enzo). Maar voor de rest is het natuurlijk een heel betrouwbare en comfortabele motor.
 
Yamaha Diversion XJ 600/900(S), Triumph sprint 900, Yamaha Fazer 600, Yamaha FZR, Kawasaki GPZ
Yamaha is zeer betrouwbaar qua techniek, zowel motorisch als mechanisch en elektrisch !!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan