nieuw project suzuki GT750

Suzuki Ron

MF veteraan
2 okt 2002
1.884
100
Ik heb deze week een Suzuki GT750 uit 1975 gekocht en ik ga hem rustig opknappen en plaats af en toe een foto hier op het forum.

SNC11620.JPG


SNC11627.JPG


SNC11624.JPG
 
Leuk project,ik heb zelf een gerestaureerde GT750 en daar is heel wat werk in gaan zitten ,is
overigens gedaan door de vorige eigenaar,maar die heeft ook alles vernieuwd of gereviseerd
ik heb de rekeningen daar van en die zijn niet misselijk ,je moet zoiets ook echt voor jezelf
doen want als je ziet wat ik er voor betaald heb ,is er flink op ingeleverd door de vorige eigenaar,maar in ieder geval succes ,ik blijf het wel volgen :)
 
Gefeliciteerd! Daar hoef je maar weinig aan te doen, zo te zien. _O-

Gaan we volgen.... ;)
 
leuk een GT750 projectje 8-) ik ga hem zeker volgen aangezien ik ook nog een 750 heb staan die nog wat aandacht verdient ;)
 
Mooi project, brengt jeugdherinneringen terug, zo'n waterorgel. :Y
D'r moet nog wel het een en ander aan gebeuren zo te zien, :X
Veel succes en ik ga volgen!
 
Hey Ron,

Dat is een aardig projektje. Een 2e Hartog replica of ga je voor standaard?

Succes en vriendelijke groet, Rob
 
Hey Ron,

Dat is een aardig projektje. Een 2e Hartog replica of ga je voor standaard?

Succes en vriendelijke groet, Rob

hallo rob,
ik denk dat ik voor standaard ga maar wel met dingen die ik in mijn jeugd ook leuk vond....sportstuurtje leuke buddyseat enz....... en rob ik las ergens dat je een mooi frame op de kop heb weten te tikken?
grtz,
ron
 
Zo, dat wordt een hele klus! Mooi man. Veel succes met je projekt!
Heb zelf ook ooit een GT gehad, maar dan twee maatjes kleiner.
Mooi spul...
 
hallo rob,
ik denk dat ik voor standaard ga maar wel met dingen die ik in mijn jeugd ook leuk vond....sportstuurtje leuke buddyseat enz....... en rob ik las ergens dat je een mooi frame op de kop heb weten te tikken?
grtz,
ron

Hey Ron, als je maar wel een 3 in1 monteerd, klinkt zo lekker!
Ja, heb een mooi MOTO MARTIN frame gekocht. Voor een nieuw projekt.

Groet, Rob
 
ik heb mijn project ff aan de kant gezet, want mijn caféracer moet een krukas revisie ondergaan, en die wil ik toch weer klaar hebben voordat er blaadjes aan de bomen komen :Y

www.suzukigt750.nl


full



full
 
ik heb mijn project ff aan de kant gezet, want mijn caféracer moet een krukas revisie ondergaan, en die wil ik toch weer klaar hebben voordat er blaadjes aan de bomen komen :Y

www.suzukigt750.nl


[afbeelding]


[afbeelding]

ziet er zo al knappies uit 8-)

ben wel benieuwd naar wat foto's mocht je de krukaskeerringen gaan vervangen, dat moet ik namelijk ook nog doen bij mijn gt als ik die weer rijdend maak
 
zo.............. mijn krukassen zijn terug !!!!!!!!! die zien er keurig uit!


SNC11945.jpg
 
Geen idee maar die van mij houdt het al bijna 80.000 km vol zonder revisie!!


Belangrijk is dat de motor niet te lang stilstaat want daar kunnen de keerringen niet goed tegen, dan gaat ie carterolie verstoken
 
Laatst bewerkt:
Geen idee maar die van mij houdt het al bijna 80.000 km vol zonder revisie!!


Belangrijk is dat de motor niet te lang stilstaat want daar kunnen de keerringen niet goed tegen, dan gaat ie carterolie verstoken

Ze kunnen dus wel aardig wat hebben, denk dat mijn gt nu een jaar of 5 stilstaat.
Zodra ik tijd ervoor heb probeer ik de gt eerst lopend te maken en houd ik dan in de gaten hoe het staat met de carterolie, mocht het nodig zijn kan het blok altijd nog uit elkaar maar liever niet natuurlijk ;)
 
Als je de hele tijd een dikke rookwolk in je spiegel blijft zien ook als die warm is dan weet je genoeg ;)
 
Het was gisteren lekker weer om het GT blok weer te gaan opbouwen met hulp van Vic Dreesen ( http://www.srcc.nl/ )

Hier het controleren van de bouten en op nummer zetten !!

SNC12117.jpg


Meten is weten !!

SNC12116.jpg


De Castrol R40 staat al ongeduldig te wachten *D

SNC12115.jpg


SNC12112.jpg


SNC12114.jpg


SNC12119.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan