Wanneer gaan we aan de Termoscud?

Termoscud deze winter?

  • Ja eindelijk leverbaar in NL

    Stemmen: 25 35,7%
  • Ik kijk het even aan. Eerst anderen

    Stemmen: 6 8,6%
  • Nee

    Stemmen: 39 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    70

Sjoerdnl

Die hard MF'er
5 jun 2008
616
7
In Italie rijdt iedereen er mee. Het is warm en je zit droog. voor die 90 euro is het niet eens duur. Moet je je eens voorstellen 's ochtends vroeg. Het is koud en het motregent. Je zit lekker warm en droog met je benen. Door het radiator roostertje blaast de warme lucht langs je benen. (model afhankelijk) Je komt aan bij je werk, zet je scooter neer stapt af en loopt zo naar binnen. Natuurlijk in je tucano Urbano jas.


Eenvoudig en goedkoop te bestellen op EasyParts.nl

Piet Hordijk Rotterdam

full





YAMAHA eigen merk scud


x-max-image-01_tcm45-314223.jpg


T-Max-image-01_tcm45-314256.jpg


x-max-image-05_tcm45-314235.jpg


280809yam.jpg


full



full


full


full


Scooter_sweater_action.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik stem nee. waarom: Het biedt geen bescherming als je valt, ik vind het niet mooi staan, de scooter moet in NL nog goed doorkomen, als dat zo is over een aantal jaar dan is er denk ik wel een markt voor deze scuds, nu nog niet.
 
het is lelijk, het geeft je een "opa" imago en vind het met een warme motobroek nog niet eens nodig op eeen scooter. Ik heb met mijn pak zelfs met de moto nog niets eens koude benen gehad, dus op een scooter lijkt me dit overbodige luxe. Ik rijd nu met 8 graden zelfs nog met met jeans rond zonder kou te lijden. Maar iedereen zijn meug natuurlijk.
 
whahahahahhahahahahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (zegt dat genoeg?)

Dat zei iedereen ook een paar jaar geleden over de scooter, ben afgelopen week in Milaan geweest voor de EICMA en iedereen maar dan ook iedereen op een motorscooter heeft daar een Termoscud en daar was het ook nog 15/16 graden.

We zullen zien :)
 
In een net pak naar het werk, daar is het echt goed voor...

Ik word nauwelijks nat achter mijn scherm...

Msh
 
Goede vraag Sjoerd!. Ha, ha laat ik net vandaag m'n scud op de SH 300 gezet hebben(had hem al een tijdje thuis). Ik rijdt vaak naar mijn werk in een confectiebroek en daar wordt het toch stillaan wel wat koud voor s'morgens vroeg en s'nacht laat. Zeker omdat het nu zo vochtig is buiten. Ook is het ideaal als het nu gaat regenen, het beschermd dan je broek. Van motorbroeken houdt ik niet zo, dat is me allemaal te veel gedoe en jas en broek.

Volgende week zou het stillaan kouder gaan worden, vandaar dat ik hem nu gemonteerd heb.
Hoe het uitziet verschil wel per scooter vindt ik. Op de SH 300 staat het niet eens zo slecht maar er zijn genoeg scooters waar ik het ronduit lelijk op vindt.
Wat anderen denken moeten zij weten. Het gaat mij erom dat ik me prettig voel op zo'n ding.
Deed ik het voor de looks dan reed ik wel op een dikke chopper van 1800cc.
Geloof me het is echt erg comfortabel :Y
 
Laatst bewerkt:
Moet ik er nog bijzeggen dat ik het niets vind?
 
Laatst bewerkt:
Heb geen scooter gekocht om er schootmobiel van te maken.
Moge duidelijk zijn, nee dus.

Rij in weer en wind, en echt koud is het nog niet geweest, kan me niet voorstellen dat je hier onder gaat zitten bij een graad of 15.

Baksteen, wat is je definitie van een poser.
In mijn omgeving zou je dan een showbink, uitslover, en ja zelfs een watje zijn.

Dit even terzijde.
 
Heb er hier in Antwerpen al zo èèntje zien mee rondrijden.
Voor kortere afstanden vind ik het overbodig.
Daarstraks 20 km door de regen naar huis gereden.
Jeansbroek en boots waren kurkdroog.
Zou het wel gebruiken bij lange, heel koude verplaatsingen...
 
Ik heb er al in 4 jaar tijd een stuk of 8 gehad, allemaal origineel Thermoscud. Ik had ze voor de brommers (honda sky, scoopy oud en nieuw type), voor de SH125,150,300, en nu heb ik er een voor de Piaggio Bev. 500.

Ik ben helemaal weg van die dingen. Je kunt met een nette pak, tot 5 graden nog wel, gewoon lekker warm en droog rijden. Met het anti-flapper systeem heb je gegarandeerd geen flapperen bij hoge snelheden, dat is bij een gewone "beenzak"anders. De Termoscud wordt op maat voor jouw type motor geleverd, en sluit dus mooie bij zijn contouren aan.

Mijn eerste SH300 heb ik verkocht aan iemand die motorrijlessen op geeft, die is er nog steeds zeer tevreden mee, en hij rijdt iedere dag met dat ding, circa 40.000 km per jaar.

Dus voor mij een duidelijke JA voor een Thermoscud. :Y

Nog een paar opmerkingen betreffende de reacties hierboven:

Zelf vind ik het niet mooi om te zien, maar geloof mij, het is onwijs handig. En ik denk dat iedereen, die er een keer mee rond rijdt door de natte en koude dagen, ook niet anders meer wil.

Wat de modemeisjes of de stoere scooterrijders ervan vinden, interesseert mij niet zo bijzonder veel, ik zit er lekker warm onder... :Z

Je hebt tevens ook altijd een droog zadel, dus buiten stallen in de regen kan ook gemakkelijk met de termoscud

Dan nog een tip: Ik heb ze tot nu toe allemaal via ebay.it gekocht, de laatste voor de Beverly 500 kostte daar 58 euro, 20 euro verzendkosten. Gewoon nieuw....
 
Laatst bewerkt:
Een motorpak is misschien omslachtig om aan een uit te doen maar heeft veel meer voordelen dan de scud. Je bent beter beschermt voor valpartijen. Je kan van kop tot teen droog blijven. Ben zeker dat je ook meer bewegingsvrijheid hebt.
Volgens mij is lijken de scuds ook wel wat diefstalgevoelig. Is toch maar bevestigd met riempjes?
 
Droomscooter, hangt van het type af. Alle termoscuds hebben een ijzeren staaldraad van circa 8 mm dik om hem tegen diefstal te beschermen. Veel ervan worden tevens aan de motor vastgeschroefd.

Je hebt totaal even veel bewegingsruimte als zonder termoscud, omdat hij aan de onderkant open is, aan beide kanten.

Ik heb er vandaag nog 160 kmh mee gereden, ligt lekker warm tegen je benen aan, maar storend is het zeker niet.

Inderdaad is het geen bescherming bij ongevallen, maar wel constante bescherming tegen koud en nattigheid.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig ! Dan ben ik geen poser !

De wel-of-niet-keuze hangt voor mij dus puur af van het GEBRUIK van m'n scoot.
Moest ik veel lange ritten maken door harde regen, vreselijke koude : direct !
Vermits ik maar ritjes van 20 km maak, bij regenval èn koude goed beschermd zit (jaja, dankuwel Sym-ingenieurs) en m'n scoot bijna altijd geparkeerd staat in een garage, heb ik het niet ècht nodig.
 
Ach... één van de eersten... Iemand op dit forum HEEFT er al één hoor. Ik weet zo even niet meer wie maar het was iemand met een vespa.
Vespa leverd deze dingen namelijk al langer. Zit met magneten vast aan het beenschild.
Die iemand was er geloof ik zeer over te spreken. Nee misschien geen gezicht maar lekker warm zal het zeker zijn.

Of IK er ooit mee zal rijden... denk ik niet... zover rijd ik niet in de winter om het DAAR
koud te krijgen... ik heb altijd meer last van mijn gezicht omdat ik met een jethelm rijd.
 
Dat van die staaldraad wist ik niet. Het is maar goed ook, is tenslotte toch weer enkele €.
Nu, wie weet. Zeg nooit, nooit. maar voorlopig ben ik nog niet van plan om het te gebruiken.
 
Ik denk dat scooterrijdend Nederland er nog niet klaar voor is, maar dat komt vanzelf.

Zo'n groot windscherm was voorheen ook truttig. Nu ben je de bink met een "Holleeder"-windscherm op je scoot. Kijk maar naar de jeugd op hun bromscooters, ze hebben er allemaal een, anders tel je niet mee.
 
Het mag dan warm zijn maar ziet er niet uit daar komt bij dat het klapperd bij hoge snelheid.
Is niet mijn ding maar kan begrijpen dat als je wat ouder bent en alleen maar zachtjes tuft dit een oplossing kan zijn:)
 
Ehm, waar loopt die 8mm staaldraad? Ik vind dat niet zo veilig klinken, met 100km/h onderuit en dan zo'n kaassnijder aan je brommert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan