Wielen shovel in evo

panic84

Rookie
9 nov 2008
14
0
Belzjum
Ik ben helemaal gek van de gietwielen die in oude Electra's zitten.
Nu vraag ik me af of die ook passen in een Dyna van '96 (dus met 19mm as).
Heb hier en daar al geïnformeerd, maar de ene zegt dat ze passen mits er andere "keerringen" (of zoiets) worden geplaatst, en de andere zegt dan weer dat er een heleboel moet aangepast worden willen ze passen.

Weet hier iemand een antwoord op ?

Nog ff een vraagje: kun je een 16" achterwiel van bv. een Sportster of Dyna ook als voorwiel gebruiken ?

En als er iemand gietwielen verkoopt mag hij/zij me dat altijd laten weten.
 
ik wil mijn gietwielen wel ruilen voor spaakwielen.

mits jouw voorwiel ook geschikt is voor een dubbele remklauw.
 
Alles is pas te makken. Mogelijk moet je andere lagers, afstandsbus en spacers plaatsen. Achterwiel voor, zal moeilijker zijn ivm monteren van de remschijven...
 
Laatst bewerkt:
De gietwielen van mijn shovel electra zijn te koop.Vraag is of jij ze wil kopen.

De vraag is of ik ze pas kan maken en wat jouw vraagprijs is natuurlijk ;)
(stuur me eens een mailtje > adres is te vinden in mijn profiel).

ik wil mijn gietwielen wel ruilen voor spaakwielen.

mits jouw voorwiel ook geschikt is voor een dubbele remklauw.

Voorwiel is een 16" voor enkele remklauw (is gespaakt rond de originele Dyna naaf).
 
De vraag is of ik ze pas kan maken en wat jouw vraagprijs is natuurlijk ;)
(stuur me eens een mailtje > adres is te vinden in mijn profiel).Voorwiel is een 16" voor enkele remklauw (is gespaakt rond de originele Dyna naaf).


ik vraag 800e voor de twee wielen. *D
 
ok , voor mij gaat het dan iig over.
ik vind 2 remklauwen al nauwelijks remmen dus met 1 gaat het niet goedkomen.

Ik rem met twee banane.Dus minder remkracht dan jij.
een nieuwe shovel heeft 60 pk.De jouwe een stuk minder.Zeg 50 of zo.Aan het achterwiel nog minder.Feitelijk een soort opgevoerde scooter.De originele harleyremme zijn meer dan ttoereikend.
 
Ik rem met twee banane.Dus minder remkracht dan jij.
een nieuwe shovel heeft 60 pk.De jouwe een stuk minder.Zeg 50 of zo.Aan het achterwiel nog minder.Feitelijk een soort opgevoerde scooter.De originele harleyremme zijn meer dan ttoereikend.


hey, Murph niet iedereen heeft zulke spierballen als jij hebt.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan