gs500 streetfighter project

-jeroen-

Die hard MF'er
6 nov 2006
284
0
Delft
Hallo allemaal.
Ik ben Jeroen en kijk al een hele tijd naar mooie projectjes hier op het mf en heb nu ook maar besloten om mijn projectje er maar is tussen te zetten. Het is allemaal ooit is met brommers begonnen en mijn hobby om ze om te bouwen is nu dus overgeslagen naar motoren. Ben onderhand al bijna 2 jaar bezig met dit project en schiet nu eindelijk een beetje op. Had er eerst geen haast mee omdat ik nog geen 18 was en dus ook geen rijbewijs had, maar daar wordt nu hard aan gewerkt dus moet ook de motor af.

Genoeg gelul, hier wat foto's. (als het eindelijk lukt)
permamedia
 
Ben hier bezig met de mal voor het kontje. Wordt mijn 2e polyester werkstukje en ben na dit kontje toch tot de conclusie gekomen dat er wel erg veel plamuur op moest om hem glad te krijgen. Mede door de positieve mal denk ik en uiteraard mijn geknoeisel maar vind het wel gaaf om hier een beetje mee te experimenteren en ga mijn voorspatbord ook polyesteren, maar dan met een negatieve mal van gips.

permamedia
 
Hier het kontje al na wat geplamuur maar moet nog veel glader voordat hij gespoten kan worden.
permamedia
 
Is allemaal gewoon staal hoor. (Was het maar zo'n feest dat ik de spullen had om alu te lassen.) Maar op de achtergrond is idd een kawasaki ar80.
deze:
permamedia
 
50 met 80blok of alleen de 80 cilinder?
18 of 20mm?
opmaatje, netjes...
schijfrem achter, op de ori achterbrug... hoe hebbie da voormekaar?
en zie ik daar een powerbox? (of hoe dat ook mag heten, die op je spruitstuk aangesloten zit? )
opgehoogd ander stuurtje...

netjes :D
heb er zelf 6 gehad oid
 
Laatst bewerkt:
Hey kawarez,
er zit een orgineel ar80 blok onder met dus gelijk een 4 plaats koppeling en een 80cc cil.
Verder zit er een 24mm D schuif cab. op. Een hand gemaakte uitlaat om maat en een zelf gemaakt spruitstuk met een powerbox en carbon membraam klepjes. De cilinder heb ik zelf getuned en er zit een crossmotor zuigertje in. verder al is het meeste overbodige eraf gehaald en het een en ander aan verbouwd. Zijn echt super brommers die kawa's! :]
 
In het achterwiel zit trouwens gewoon een gedraaide schijf aan de velg gebout en aan die schijf zit de remschijf weer gebouwd. Heel simpel om te maken eigenlijk. En het stuurtje zijn zelfgemaakte alu klipons.
 
Hier de toerenteller in de tank gebouwd en de kroonplaat erop.
Kroonplaten laat ik cnc'en, heb trouwens alleen de bovenste nog binnen en wacht al heel lang op de onderste. Stuur met zelfgemaakt blokjes vasgezet.
permamedia
 
zie ik dit nou mis? staat je voorvork nu compleet naar binnen gebogen, of doen mijn ogen het niet goed meer?

verder, goed bezig met je gs!
 
De voorvork staat gewoon recht hoor. Ja hij staat er nog los op dus kan zijn dat het een beetje scheef lijkt.

Hier mijn blokje opgeknapt. Heel het bovengedeelte dus cilinder kleppen enz. uitelkaar gehaald en opgeknapt en verder een nieuw laklaagje erop. Moet alleen nog even kijken wat ik met de kleppendeksel doe.
permamedia
 
hier nog wat foto's van zelf gemaakt rempendaaltje, gedraaide voetstepjes, ingekorte demper enz. En bezig met de spiegels.
permamedia


permamedia


permamedia
 
Hier nog een totaal plaatje en foto's van mijn voorspatbord en uitlaat.
Bij het voorspatbord heb ik nu gebruig gemaakt van een negatieve mal zodat de bovenkant wat gladder is. En de uitlaat heb ik voledig van rvs gemaakt.
Zo weer even genoeg foto's. Zijn er nog vele meer maar die komen nog wel. :)

permamedia


permamedia


permamedia


permamedia


permamedia


permamedia
 
Terug
Bovenaan Onderaan