zielug hoopje 2009/2010/2011/2012 ( deel 2 )

Status
Niet open voor verdere reacties.

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Welkom bij het 2e deel het vervolg van een zielig hoopje ellende.

We hebben er een nieuwe MF traditie bij.
Zielug hoopje! Wat is dat zult u mischien zeggen. Voordat ik dat uit de doeken ga doen eerst een beetje geschiedenis van wat we in 2008 bereikt hebben en gedaan

In 2008 hebben we voor Metamarty zijn motor geheel opgeknapt nadat Tarwetijger deze motor zeer zielig tegen een lantaarnpaal leunend weg zag kwijnen.

Via dit forum zijn er toen mensen geweest die dit een vreselijk lot vonden voor deze motor.
Bijkomstig was dat de eigenaar niet gezegend was met een gezondheid die voor velen vanzelfsprekend is. De eigenaar zette zichzelf ook nog een belangeloos in voor de Egelopvang van zoetermeer en dit was het recept voor een magische wisselwerking van een hele grote groep motor liefhebbers die met zijn allen de schouders er onder gezet hadden en een klein groepje techneuten.

Dit resulteerde in een zo goed als nieuwe Honda CB-1 en een eigenaar die even al zijn problemen vergat en de dag van zijn leven had samen met de egelopvang van zoetermeer want deze stichting was de begunstigde van al het geld wat over was en gedoneerd. Er is ruim ca 800 euro opgehaald wat een ongekend hoog bedrag is voor deze stichting.
Er zal in het voorjaar van 2009 dan ook zeker nog eens een Egeltjes rit georganiseerd worden vanuit de egelopvang. Hier komen we zeker nog op terug.

300_0468.jpg


voor de mensen die nog van nostalgie houden het filmpje van zh2008 toen we die voor het eerst starten : >>>HIER EVEN KLIKKEN<<

en voor de eerste test rit >> hier even klikken <<






ZH2009
UPDATE zaterdag 10-01-2009
Beste lezers er is veel gebeurd afgelopen weken / maanden.
Maar ook heb ik persoonlijk even een rust periode in acht genomen.

Gisteren werd ik gewezen op deze motor
full


Dit word onze zieluge hoop van 2009.
het is een Kawasaki GPX 600r van 1995.
We kunnen de motor van een mede MF er Kleintjecolijn kopen voor het gereduceerde bedrag van €375,00 euro.
op dit moment is het werven van fondsen volop in gang en er word al flink gedoneerd er is zelfs traditioneel alweer een mystery donateur die €111,11 gedoneerd heeft.

Er zijn afgelopen maanden geen nominaties binnen gekomen voor mensen die in aanmerking komen om hun motor opgeknapt te hebben omdat ze iets heel bijzonders gedaan hebben of omdat ze bv vreselijk lang ernstig ziek zijn geweest.

Hierdoor is Plan B in werking getreden en dat houd in dat we een motor opknappen die we of gedoneerd krijgen of voor een klein bedrag aankopen middels donaties .

De motor word opgeknapt met vereende krachten en gesponsorde middellen en hierdoor in NIEUWSTAAT gebracht, danwel in een conditie dat je er nog vreselijk lang plezier van hebt . Dit geheel in stijl van zielug hoopje.
Uiteraard doe ik mijn best om er een ZUMO 550 en een scottoiler bij gesponsord te krijgen en een zeer goede motorhoes is ook noodzakelijk.

Als de motor gereed is zal deze publiekelijk geveild worden liefste (indien mogelijk ) op de MF megameet in Venendaal

De opbrengst van deze motor en alles wat over is aan geldelijke middellen komen voor de volle 100 % ten goede aan de Stichting Animal in Need
Dit goede doel is door de voorzitter van de Egelopvang in zoetermeer voorgedragen om het volgende goede doel te zijn.

Animal in need
ontfermd zich over dieren in met name spanje waar ze op een beestachtige manier mishandeld worden. Honden worden gered en aangeboden in Nederland bij mensen die wel dieren liefhebber zijn en er wel op een lieve manier mee om gaan.
lees er alles over op de website Home - Animal in need
top_bg.png


er is geld nodig VEEL geld om zo veel mogelijk dieren te redden en een gezond en goed leven te bieden.
Ik steun dan ook de wens van Loes ( voorzitter egelopvang ) het voorstel om hun de begunstigde te maken voor zielug hoopje 2009

Beste mensen GEEF GELD doneer een kleinigheid Ik en de ZH CREW leden zijn er blij mee en zal er alles aan doen om deze euro zo in te zetten dat uw donatie een verschil zal gaan maken.

Hoe je kunt doneren ???

Ok simpel>>
Doneer u Bijdrage op:
Postbank / ING GIRO 5922723 ter name van R A H vd Heyden
onder vermelding van Donatie zielug hoopje 2009 en uw MF nickname

De boekhouding is op afspraak in te zien.
voorwaarde is dat u of donateur bent of ZH crew member.
Ik zoek nog 2 betrouwbare mensen die de kascontrole van het geheel willen doen zodat deze het kasboek controleren.
Alles komt ten goede aan de te veilen motor en de rest gaat naar annimal in need.

Bedrijven en sponsoring :
Bedrijven zijn meer dan welkom om te sponsoren.sterker nog dat is een noodzakelijk kwaad

Beste motorzaken van nederland doneer materiaal tbv deze kawasaki.
heeft u sloopdelen die nog uitzonderlijk goed zijn of wilt u materiaal doneren maakt niet uit wat >> u is van harte welkom !! << dit geld ook voor andere bedrijven.
Uiteraard maken wij dan reclame voor u als sponsor.

Als een bedrijf een donatie wil doen uit naam van dit project kunnen wij regelen dat dit aftrekbaar is van de belasting. neem contact op met de ZH 2009 crew voor details.






Nieuwe zieluge hoop nieuwe kansen

Wilt u deze keer meehelpen en sleutelen en heeft u bijvoorbeeld speciale vaardigheden.
meld u dan aan om bij de ZH2009 crew te horen.
Ook als je niet zo vreselijk handig bent ben je toch welkom want alles kan geleerd worden. Alles aan dit project is geheel vrijwillig en niemand krijgt er een vergoeding voor.
kortom dit is liefdadigheid ten voeten uit. Niets zal en mag aan de strijkstok blijven hangen.

Wederom zijn donateurs voor deze ZH2009 actie van harte welkom.
Ook al is dat in dit stadium erg vroeg, sponsoren en donateurs is wat dit project mogelijk maakt.

Doneer u Bijdrage op:
Postbank / ING GIRO 5922723 ter name van R A H vd Heyden
onder vermelding van Donatie zielug hoopje 2009 en uw MF nickname


Tot zover deze openings post.
Deze post zal ik van tijd tot tijd aanpassen indien nodig en van de laatste nieuwsflits voorzien.

Vriendelijke groet

Rob ( Biglift )






Zielug hoopje 2009 is sponsored by :

Termaat motoren uit Nijmegen
Motorhoes + ART slot

Ritzen Motors uit Weert
Afstelling / tuning dynobank technische ondersteuning van het project

Meubel in en verkoop De Volharding
Havelaarstraat 4-A, Colijnsplaat, 0113-215891
Het adres voor uw al uw (2e hands) meubels en oa bromfietsonderdelen.

Dit bedrijf heeft het mogelijk gemaakt dat we de Kawasaki tbv dit project in ons bezit kregen tegen een zeer gereduceerd bedrag en donatie van een I-pod
 
Laatst bewerkt:
Linkjes naar foto's wellicht? :)

op www.egelopvang.nl zijn div foto's te vinden.
voor de rest van de foto's verwijs ik u graag naar Deel 1
in de laatste postings van deel 1 heb ik div foto's geplaatst hoe de motor was voor de actie

update van de openings post >> foto van de onthuling toegevoegd <<
 
800 euro.. daar kan je idd een hele hoop schoteltjes met melk mee vullen..

Maarre, hulde voor het initiatief! *D
 
Laatst bewerkt:
800 euro.. daar kan je idd een hele hoop schoteltjes met melk mee vullen..

Maarre, hulde voor het initiatief! *D

Maar dan zouden er een heleboel katten naar de egelopvang komen! Want melk mogen de egels niet. Ze krijgen altijd hoogwaardig zoetermeers leiding water. Daar staat dan tegenover dat ze wel luxe brokjes en zachtvoer krijgen met soms stukjes fruit en wat vitamine en mineralen druppeltjes erover. Het is altijd een kabaal van vanjewelste als de bakjes bijgevuld zijn. Dan hoor je overal kaken die de brokjes aan het vermalen zijn. :Y
 
Maar dan zouden er een heleboel katten naar de egelopvang komen!

Haha, het is goed dat je het even zegt. Minder kans dat mensen die klassieke fout maken. Maar als ik die egeltjes bijv. honderbrokjes geef is de hond weer jaloers :/ Dilemma.. Oud brood in lekker kraanwater moet dan maar voldoen ;)
 
Zielug in de titel en tekst aanpassen naar zielig... :P

Dit is expres gedaan omdat het op zijn plat dialect brabants / eindhovens uitgesproken dient te worden.
Kortom een bewuste keuze >> lees het topic deel 1 ! <<<





Zijn er al mensen die iemand willen nomineren ?
 
Laatst bewerkt:
Dit is expres gedaan omdat het op zijn plat dialect brabants / eindhovens uitgesproken dient te worden.
Kortom een bewuste keuze >> lees het topic deel 1 ! <<<

Meelezer vanaf het eerste uur, maar vind het gewoon raar staan :+
 
Ik weet nog wel een wegkwijnende motor te staan hoor! :+


Eeejj ons ere lid de aanstichter van alles is er ook bij :} *O*
Komende onthulling wel op tijd zijn he })

Als het aan de criteria voldoet en er een passende argumentatie bijzit heb ik daar totaal geen probleem mee.

of je doneerd een opknap motor :Y
 
Laatst bewerkt:
Meelezer vanaf het eerste uur, maar vind het gewoon raar staan :+

Nog effe en dan spreekt Marty "ok ploat eindhoves"
Pocket Rocket heeft een spoedcursus gehad hierin.

Als je gewoon zegt tegen deze motor "schiet eens een beetje op"
Dan gebeurd er niets.

Maar als je dan aan het gas gaat hangen en zegt "Skiet es efkes un bietje op"... tsja dan sta ik niet in voor de gevolgen. :+ :+ Die motor heeft ook iets met choco spritzen en limburgse vlaai uit Weert.
 
Eeejj ons ere lid de aanstichter van alles is er ook bij :} *O*
Komende onthulling wel op tijd zijn he })

Als het aan de criteria voldoet en er een passende argumentatie bijzit heb ik daar totaal geen probleem mee.

of je doneerd een opknap motor :Y
:$

Nou, serieus, op m'n oude woon-werk route zag ik altijd een CB-tje staan op de stoep, in Delft. Ik kom daar nu dus niet meer dagelijks langs maar kan wel eens kijken of 'ie er nog steeds staat.
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd, ik steun ook met wat geld of onderdelen (ik heb nog een paar schorefjes en een schokbreker die ik niet gebruik :D).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan