GSX1100G - going Starsky & Hutch

Loebassie

MF veteraan
12 feb 2004
4.262
0
KLEINE UPDATE.. 17.03.09 :Y :Y


Zo, dan toch maar even 'n eigen topic openen, voordat ik in 31 andere topic allemaal pics ga posten.. ;)

Bedoeling is dus dat ik de G ga ombouwen tot iets fighters achtig, zal moeilijk gaan met zo'n ouwe lulle cardan fiets.. maar ga 't lekker toch proberen.. :P

Allereerst maar het thema.. tja.. ik had dat ding dus gekocht & na een rondje rijden kwam ik erachter dat ie er nog best hard van z'n plek ging, en dat terwijl ik toch wel wat gewend ben met de TLS.. een echte stoplicht-sprinter bleek ik hiero te hebben.. Dat vraagt dus om een iets sportiever uiterlijk.. nou wat gaat nog meer hard rechtdoor ? juist amerikaanse muscle-cars.. there's no substitute for cubic inches & hij moest rood worden. 1 + 1 = 2.. dus hij wordt rood, met iets wit & ergens een zwart randje.. tadaaa Starsky & Hutch..

Oké, voor zover was 't nog niet moeilijk.. Nu het plan van aanpak.
wensen voor zover..
  • 4 - 1 uitlaat ipv van 4 - 2
  • upsd-vork in plaats van dat conventionele ding.
  • superbike-stuur
  • bar-end mirrors

daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven, maar tis een begin..

allereerst maar zoals ik 'm kocht

full


toen aan het strippen gegaan & toen bleek dat het lijstje al wat langer zou worden..

full


andere achterveer, zal ik eerdaags even scoren.. :) want dit kan echt niet.. :N

full


4-1 uitlaat van een B12.. nog niet helemaal pas, maar zit wel op de originele punten vast.

full


en vanaf de andere kant een mooie inkijk.. :Y

full


en vanaf achter is 't ook gelijk een stukje sportiever..

full


voorzover het gedane werk..
more to come.. *O*

kleine update :Y

full


wederom kleine update..

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
hopsakee.. nieuwe schokbreker opgehaald.. was ook echt wel nodig.

full


oud & nieuw... *D

full


ken ik de preload tenminste weer aflezen.. :X

full



& de volgende bestelling alweer gedaan.. :/
 
Lekker eigenwijze keus! ;) Mooi nieuwe schokker erop. O-)
Ik wens je veel bouwplezier toe!
Gr.Gerard :W
 
Succes met de verbouwing. Ik heb zelf ook nog een GSX1100G gehad. Reed écht heerlijk!
 
begint er al beter uit te zien! ik zou zeggen, zet er ook een andere kont op... dat achterlicht is echt gigantisch. :)
Ik heb sommige onderdelen van de GSX1100G gebruikt voor mijn VX te verbouwen :)
 
Succes!

Piccie ietsjepietsje verbouwde...


[afbeelding]

had ik al gezien... vandaar ook de 4-1 die erop moest !! *D

Lekker eigenwijze keus! ;) Mooi nieuwe schokker erop. O-)
Ik wens je veel bouwplezier toe!
Gr.Gerard :W

komt helemaal goed, wat plezier betreft. Maar 't zal niet zo radicaal worden als wat allemaal laat zien.. *respect* :Y


Succes met de verbouwing. Ik heb zelf ook nog een GSX1100G gehad. Reed écht heerlijk!

klopt helemaal.. miste alleen de eerste keer rijden al de 6e versnelling.. :P

Mooi man, ideale motor!! Wel cardan, geen BMW!!

Enne snel! ;)

tja cardan.. geweldig (bijna altijd 'n schone achtervelg.. _O- )

begint er al beter uit te zien! ik zou zeggen, zet er ook een andere kont op... dat achterlicht is echt gigantisch. :)
Ik heb sommige onderdelen van de GSX1100G gebruikt voor mijn VX te verbouwen :)

nee de kont blijft.. ik vindt 't achterlicht wel meevallen qua grote.. magoe ik heb ook een blauwe maandag een Suzuki RF gehad, dus ik weet hoe groot achterlichten kunnen zijn.. :o
 
lekkere toerfiets inderdaad, ik heb er ook op proefgereden. voordat ik hiervan de dynasaurus uitvoering aanschafte.

mocht je van de voorvork afwillen, incl kroonplaten en voorspatbord hoor ik het graag van je.

succes met je project.
grt Roy
 
lekkere toerfiets inderdaad, ik heb er ook op proefgereden. voordat ik hiervan de dynasaurus uitvoering aanschafte.

mocht je van de voorvork afwillen, incl kroonplaten en voorspatbord hoor ik het graag van je.

succes met je project.
grt Roy

staat genoteerd.. ben namelijk nog in de markt voor een upsd vork (helemaal compleet)
Dus als ie eruit komt is hij helemaal compleet incl. velg, schijven, klauwen het hele spul :Y
 
Laatst bewerkt:
en... owja volgende week zondag-avond m'n nieuwe voorvorkje ophalen.. :)
 
Laatst bewerkt:
hupsakee... vorkje binnen..

nu nog bedenken hoe ik 'm pas maak..

stuurpen overzetten.. (hou de oorspronkelijke voorvork liever compleet)
passend balhoofdlager zoeken (30x47x15).. moeilijke maat, iemand een idee..?
balhoofd iets ruimer honen zodat er een lager (30x48x15) in kan.
stuurpen afdraaien.. zodat een lager (25x47x15) op past..
Andere stuurpen zoeken (bv. GSX1100R)


full
 
Ik had een vergelijkbaar probleem met een andere fiets.
Volgens t Lagerhuis te Koekange bestaat t 30x47 lager wel maar is n speciale serie en dus niet op de vrije markt gebracht (met andere woorden: dat kunnen wij niet leveren).
Wat je kunt doen is de balhoofdspen laten afdraaien, een nieuwe laten maken of de t onderste deel van de balhoofdspen eraf snijden/draaien, een nieuw stuk er aan lassen en op maat draaien.
 
Ik had een vergelijkbaar probleem met een andere fiets.
Volgens t Lagerhuis te Koekange bestaat t 30x47 lager wel maar is n speciale serie en dus niet op de vrije markt gebracht (met andere woorden: dat kunnen wij niet leveren).
Wat je kunt doen is de balhoofdspen laten afdraaien, een nieuwe laten maken of de t onderste deel van de balhoofdspen eraf snijden/draaien, een nieuw stuk er aan lassen en op maat draaien.

eigenlijk vreemd.. ik heb er een gevonden van NSK type HR32906J nu nog iemand vinden die 'm kan leveren..
 
net maar even dit lager besteld.. even probeerseltje, leek me wel makkelijk met een flens.

Artikelnr. F6906 ZZ
Type lager 1-rijig groefkogellager met flens
Omschrijving 2-zijdige stalen afdichting (stofdicht)
Fabrikaat EZO
d 30
D 47
B 9
Prijs € 21,19
Vrd
Gewicht gram 45.0
Afmetingen Df = 50,0 / Bf = 2,0
Max. toeren per minuut (tpm) 12800
Max. draaggetallen (kg) Dynamisch (Cr) : 730 / Statisch (Cor) : 510
Diversen1 Toleranties volgens P6 (ABEC-3) - EZO Japan


full
 
Dat gaat niet goed komen, das een gewoon lager en kan maar heel weinig axiale krachten opnemen. Niet geschikt als balhoofdlager dus :N
 
Dat gaat niet goed komen, das een gewoon lager en kan maar heel weinig axiale krachten opnemen. Niet geschikt als balhoofdlager dus :N

zoals ik zelf al zei.. ff een probeerseltje.. maar dan kan ik wel verder :Y tussentijds de zoektocht naar het NSK lager voortzetten...

that said.. vorige project was een honda CB.. en daar zat volgens mij ook gewoon zo'n soort lager in 't balhoofd.. :? die ik toen wel had vervangen voor een kegellager..

volgens dit...http://www.mechanismen.be/mechanismen/lagers/lagertechnologie.pdf artikel, zou dit lager toch axiale krachten kunnen verwerken..(pagina 7)
 
Laatst bewerkt:
na even gebeld.. of ze me niet gewoon een lagertje 25x47x15 kunnen opsturen.

ik heb besloten op me stuurpen een stuk af te draaien.. :Y
 
kan wel gewoon 2 van die lagers, moet er allen wel een tussen bus tussen!

waartussen.. tussen onderste balhoofdlager en bovenste balhoofdlager :? en dan gewoon groef-kogellager nemen ?

overleg 't wel even met die bankdraaier.. of de stuurpen dik genoeg is (denk 't wel) of anders toch even de stuurpen overzetten. :/
 
Laatst bewerkt:
stuurpen ovezetten is zowiezo beter.

maar als je een "bus" tussen lagers zet, knijp je ze niet fijn met aandraaien.

doen ze ook weleens bij brommers, tis niet een heel hoogwaardig systeem, maar het werk wel.

beter bestel je gewoon een conisch lager setje, kost wel wat, heb je ook wat :P
 
stuurpen ovezetten is zowiezo beter.

maar als je een "bus" tussen lagers zet, knijp je ze niet fijn met aandraaien.

doen ze ook weleens bij brommers, tis niet een heel hoogwaardig systeem, maar het werk wel.

beter bestel je gewoon een conisch lager setje, kost wel wat, heb je ook wat :P

nah stuurpen overzetten ging niet helemaal ( of helemaal niet) van een leien dakje.. bij de nieuwe voorvork perste ik 'm er zo uit, maar bij de originele zat een las-rups... nie normaal meer. Na 10 minuten slijpen de moed opgegeven, alles in de auto gepleurd, en naar een draaibank gereden. Even gecheckt of ze de één konden namaken, met het onderste gedeelte van de ander.. Was volgens hun geen probleem.

Dus.. nieuwe stuurpen in aantocht..
 
Laatst bewerkt:
@ KwaSuz.. weet niet of je nog interesse hebt, maar hij is er helemaal uit. met 2 kleine kanttekeningen. Spatbord verdient enig aandacht en de stuurpen wilde ik er eerst uit halen, maar dat lukte niet (ben wel op tijd gestopt) heb de lasrups aan de onderkant van het T-stuk weggeslepen..Zwart spuiten en je ziet er niets van. Laat nu een nieuwe stuurpen draaien, maar firma'tje bij ons in het dorp had het druk (T-stuk ligt daar als voorbeeld voor maten e.d.) is pas eerste week 2009 klaar.

Als je nog interesse hebt, roep maar wat je hiervoor over hebt. ;) . (hoef niet de hoofdprijs)
* voorwiel incl. 2 remschijven en as incl. snelheidsmeter opnemer en spatbord (zwart)
* complete voorvork incl. T-stuk & kroonplaat (verdient een poetsbeurt) maar verder wel in enigzins goede staat.
* originele remklauwen incl. rempomp.

na ik hoor het wel..

Loebas
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan