Ik wil een Magna, V65 vs Super Magna 87?

DaBeerMan

MF'er
17 okt 2008
56
0
Heuj, ik ben op zoek naar een motor!
Ik kijk al een tijdje rond op het internet & van alles.
En heb besloten dat ik een Magna wil, nou kan ik er alleen niet uitkomen wat voor 1.
Ik keek eerst rond naar de V65, super vet ding ik dat. Maar toen ontdekte ik de Super Magna V45? Zo 1 in ieder geval ;
HondaSuperMagna1.jpg


Ik kan dus nu niet echt beslissen, ik heb al 18 jaar geen motor gereden. En ben nu echt wel weer toe aan een motor! Dus ik zoek mensen hier die ervaring hebben met 1 van deze motors. ( Of beide ). En mij wat voor en nadelen zou kunnen geven.
Ik wil de motor gebruiken voor naar het werk, maar ook om vaak rond te touren. Beetje snelheid is ook wel een pre eigenlijk. Dus, kom maar op! Iemand suggesties?

Bedankt, Berend!
 
Oh en dan nog een vraag!
Ik wil de bike een beetje verbouwen als ik hem heb, beetje richting rat.
Maar is het erg moeilijk om van dat zitje een 1 persoons te maken? En dus de "achterkant" in te korten? Voorbeeld is deze beauty hier;

my.php


Plaatje werkt blijkbaar niet, en kan het plaatje ook niet meer vinden op google. :/
Hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel haha.
 
Laatst bewerkt:
Goede middag,

sinds kort heb ik zelf een magna vf700 maar heb dus nog niet veel ervaring. het zijn heerlijke motor's. eventueel een tip als je voor een magna gaat: magnamotorclub.nl. Daar staan erg veel ervaringen op en tips! er is ook een onderwerp bij cruizers en choppers wiee rijden er allemaal magna, daar staan ook handige tips op.

succes

edgar
 
Bedankt voor die site, zal er over op kijken! En had het magna topic al een keer doorgelezen, en las een hoop goeds. Is ook 1 van de redenen geweest dat ik zeker weet dat ik een magna wil.
Toch bedankt! Cheers!
 
De V65 heeft meer power, altijd beter voor als je je zijspan er aan gaat bouwen. ;)
 
De zijspan ben ik maar van af gaan zien, ik heb ook een auto en dan gebruik ik die maar om de hond ergens mee naar toe te nemen. (voor nu dan). Wil mischien later er nog een motor bij kopen, waar dan wel een zijspan aan komt. Zodat ik rond kan touren, en de hond mee kan.
Nog even een vraag, ik koop de motor niet tot begin volgend jaar ergens. Maar bij hoeveel km op de teller moet ik er van af zien zeg maar? Wat is de max om te kopen? Ik wil de motor wel een tijd gaan gebruiken, zowiezo de komende 4-5 jaar hopelijk.
En is het erg om een motor buiten te laten staan? Met hoes bijvoorbeeld. Heb zelf geen garage, en zie het ook niet zo snel gebeuren dat ik ineens over een huis met garage beschik. Zou dat ding in de winter wel op het werk kunnen neerzetten, maar liever gewoon thuis.
 
Ach, als het een rat wordt hebbie toch ook geen zeiltje nodig :?
Mag best een beetje roest aan een rat zitten hoor. Als je je er aan stoort haal je er effe een schuurpapiertje overheen (of niet) en een extra kwak matzwart erop, klaar. ;)
 
Dat het gaat roesten vindt ik helemaal niet erg, en echt poetsen zal ik ook niet doen.
Maar is het motorische niet kut als ik dat ding in de regen laat staan?
 
Dat het gaat roesten vindt ik helemaal niet erg, en echt poetsen zal ik ook niet doen.
Maar is het motorische niet kut als ik dat ding in de regen laat staan?
Gewoon een zeiltje er om heen en lichte aanpassingen doen mbt dat ie buiten staat(zoals WD40, electrieke aansluitingen invetten met zuurvrije vaseline e.d.)
 
Gewoon een zeiltje er om heen en lichte aanpassingen doen mbt dat ie buiten staat(zoals WD40, electrieke aansluitingen invetten met zuurvrije vaseline e.d.)
Allright, bedankt.
En dan nog iets, is het een gedoe om een uitlaat te spuiten? Ik dacht, mischien dat door de hitte van de uitlaat de verf los laat. Is dit zo? Of valt allemaal mee?
 
Ratbike.org kende ik al, super vette site met super vette pics.
Daardoor ook besloten richting rat te willen gaan, houd zelf alleen niet zoveel van al die dingetjes eraan. Ik wil meer kaal houden hehe.
Ik zal even op die andere site kijken, bedankt!

Al die echt overbodige rommel aan een rat houd ik ook niet zo van, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Een overduidelijk standaard fiets die supernetjes matzwart is gespoten vind ik echter ook geen rat (meer gewoon een 'matzwarte fiets') er moeten wel een beetje low-budget vervangings-onderdelen aan zitten.
 
Al die echt overbodige rommel aan een rat houd ik ook niet zo van, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Een overduidelijk standaard fiets die supernetjes matzwart is gespoten vind ik echter ook geen rat (meer gewoon een 'matzwarte fiets') er moeten wel een beetje low-budget vervangings-onderdelen aan zitten.

Ben ik het wel met je eens, ik ga dan ook meer richting rat en niet echt een pure ratbike ofzo. Wil wel wat dingetjes veranderen, maak zelf een mooi groot stuur die ik erop zet, en wil ook iets gaafs met de lampen doen. En ik hoef geen chroom, dat gaat er ook allemaal af of wordt een andere kleur ofzo.

@ Nuts; Ik koop zelf gewoon een standaard bike, waar ik zelf met de tijd wat dingen aan wil veranderen. Wil niet een ratbike kopen ofzo. Dat lijkt me zelf wel gaaf om dat ding langzaam om te bouwen. En ik koop waarschijnlijk pas iets rond februari, begin volgend jaar iig.

En dan nog iets, ik heb al 18 jaar geen motor meer gereden. Mag ik dan gewoon de weg weer op? Of moet ik eerst een test cursus nemen ofzo? En wat kosten complete motorlessen tegenwoordig? Dus van begin tot start. De vrouw wil ook een leuke fiets hebben, maar ze heeft geen rijbewijs. Iemand hier die net afgereden is of die het toevallig weet? Wat het kost, en hoelang het ongeveer duurt? ( Heb ik meteen iets voor haar verjaardag die in december is. O-) )
 
Ben ik het wel met je eens, ik ga dan ook meer richting rat en niet echt een pure ratbike ofzo. Wil wel wat dingetjes veranderen, maak zelf een mooi groot stuur die ik erop zet, en wil ook iets gaafs met de lampen doen. En ik hoef geen chroom, dat gaat er ook allemaal af of wordt een andere kleur ofzo.

@ Nuts; Ik koop zelf gewoon een standaard bike, waar ik zelf met de tijd wat dingen aan wil veranderen. Wil niet een ratbike kopen ofzo. Dat lijkt me zelf wel gaaf om dat ding langzaam om te bouwen. En ik koop waarschijnlijk pas iets rond februari, begin volgend jaar iig.

En dan nog iets, ik heb al 18 jaar geen motor meer gereden. Mag ik dan gewoon de weg weer op? Of moet ik eerst een test cursus nemen ofzo? En wat kosten complete motorlessen tegenwoordig? Dus van begin tot start. De vrouw wil ook een leuke fiets hebben, maar ze heeft geen rijbewijs. Iemand hier die net afgereden is of die het toevallig weet? Wat het kost, en hoelang het ongeveer duurt? ( Heb ik meteen iets voor haar verjaardag die in december is. O-) )
deze is ook standaard
 
En dan nog iets, ik heb al 18 jaar geen motor meer gereden. Mag ik dan gewoon de weg weer op? Of moet ik eerst een test cursus nemen ofzo? En wat kosten complete motorlessen tegenwoordig? Dus van begin tot start. De vrouw wil ook een leuke fiets hebben, maar ze heeft geen rijbewijs. Iemand hier die net afgereden is of die het toevallig weet? Wat het kost, en hoelang het ongeveer duurt? ( Heb ik meteen iets voor haar verjaardag die in december is. O-) )

Welnee, me pa had 35 jaar niet meer gereden en stapte ook gewoon weer op.
Effe rustig aan in het begin is wellicht wel raadzaam.
Me broer en ik hadden nog voorgesteld dattie nog eerst een lesje nam om e.e.a. even op te frissen, maarja da's zonde van het geld he :')

Anekdote; ik had hem gebracht om z'n motor op te halen. Ik reed achter hem aan weer naar huis. Na een paar honderd meter stopte hij (ging allemaal op het gemakkie) Waarop hij naar me riep;" Die klote-koppeling is verrot"
Bleek hij verkeerd om te zitten schakelen (in z'n 2 optrekken en dan "doorschakelen" naar z'n 1)


Wat een rijbewijs tegenwoordig kost zou ik niet weten, is bij mij toch ook al weer even geleden.
 
Laatst bewerkt:
Welnee, me pa had 35 jaar niet meer gereden en stapte ook gewoon weer op.
Effe rustig aan in het begin is wellicht wel raadzaam.
Me broer en ik hadden nog voorgesteld dattie nog eerst een lesje nam om e.e.a. even op te frissen, maarja da's zonde van het geld he :')

Anekdote; ik had hem gebracht om z'n motor op te halen. Ik reed achter hem aan weer naar huis. Na een paar honderd meter stopte hij (ging allemaal op het gemakkie) Waarop hij naar me riep;" Die klote-koppeling is verrot"
Bleek hij verkeerd om te zitten schakelen (in z'n 2 optrekken en dan "doorschakelen" naar z'n 1)


Wat een rijbewijs tegenwoordig kost zou ik niet weten, is bij mij toch ook al weer even geleden.

Oh ok, ja ik zal zeker de eerste paar ritten even rustig aan doen. Maar dat bouwt vanzelf wel weer op.
Maar even ontopic: Wat ik nu heb begrepen, de V65 is sneller dan de V45.
Maakt het verschil veel uit? Vind de v45 er wel wat mooier uitzien. Vooral die uitlaten vind ik wel tof. Maar de v65 valt ook wel wat leuks van te maken, ziet er ook wel tof uit.
Is er verder veel verschil tussen de 2? En zijn er bekende problemen die deze motoren hebben? Ik denk zelf dat ik voor de V45 ga, maar de v65 vind ik ook een heel geil ding, en snelheid vind ik opzich ook wel belangrijk af en toe. Iemand die 1 van deze motoren heeft en mij kan vertellen tot wat voor snelheid de motor goed blijft rijden? ( Ik heb ooit eens op een intruder gereden, die na een bepaalde snelheid een beetje begon te "trillen". Is al zon 8-9 jaar geleden, maar kan me vaag herinneren dat toen ik wat gas gaf, dat ding namate ik sneller ging steeds kutter ging rijden.

Enn mensen die het toevallig weten hoelang het duurt of hoeveel het tegenwoordig kost om een rijbewijs te halen mogen ook wel reageren! :]
 
Jezus, wat typ ik dikke lappen text als ik dat zo zie..
En ik heb totaal niks met computers, de nerd in mij komt naar boven blijkt maar weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan