Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Uitlaat in Duitsland

Pagina's:
«
»

my other ride is ur mama

Reg. datum:
25 jun. 2003
quote:
kleine hexe schreef op 23 november 2008 @ 22:45:

[...]

Voor zover ik weet geeft de cijfer achter de E het land van herkomst van de goedkeuring weer (1 staat bijv. voor Duitsland, 4 voor Nederland, 9 voor Spanje....)

Als er een kleine letter e gebruikt wordt is de goedkeuring alleen geldig binnen de EU, een hoofdletter E zegt, dat ook sommige landen buiten de EU de goedkeuring accepteren.
Let wel dat de navolgende cijfercombinatie ook inhoudt voor welk model motor de goedkeuring is uitgesproken, een E-keur voor een gixxer is dus niet automatisch ook voldoende voor een Honda bijv.

:)

ahaaaaaa vandaar de aandacht voor mijn gixxer pijpen op mijn honda :P
saw the light...............and it was .....................Orange

YZF-R6 2007

Reg. datum:
01 sep. 2007
Koos Spee zegt het altijd al: "Wie om aandacht vraagt krijgt die meestal ook".
En dat is in Duitsland niet anders dan hier.
Maar over het algemeen vind ik de Duitse politie heel redelijk.
Wel altijd beleefd zijn tegen de Polizei, aanspreken met "Sie" en "Ihnen", dan heb je vaak al heel veel gewonnen.

Maar ik zou het dus rustig aandurven om met de open Termignoni's te rijden. :]
Gewoon zorgen dat je een beetje normaal rijdt, en niet teveel opvalt, dan is er niks aan de hand.
Hael ain't a bad place to be

Reg. datum:
20 nov. 2005
Ik heb speciaal voor Duitsland een uitlaat met E-keur (Laser Duo-tech) en daarnaast nog een Bos Superbike demper passend gemaakt (slip-on) dus die is binnen 5 minuutjes om te zetten... Het afgelopen jaar eigenlijk altijd netjes met de laser uitlaat met db-killer gereden maar enige tijd geleden vertelde iemand op ons lokale forum dat hij alleen een boete (25,-) had gekregen omdat hij met een niet goedgekeurde uitlaat reed in Duitsland(zonder E-keur dus).

Vond het geluid van de Duo-tech toch maar beetje aan de zachte kant dus de stoute schoenen aan getrokken en de Superbike demper eronder gehangen... 8-) kwam tijdens een ritje een Duitse agent tegen en hem eens gevraagd hoe het zat.

Deze vertelde dat je als buitenlander niet aan de Duitse technische eisen hoeft te voldoen met betrekking tot je uitlaat voor het al dan wel of niet mogen rijden op de Duitse wegen.
Dit betekend dat je wel een boete zou kunnen krijgen voor het niet voldoen aan de geluidsnormen (of rijden zonder DB-killer) maar dat je wel mag doorrijden. Dus ik tuf lekker met openuitlaat :Y

ei teek joe in de meeling

Reg. datum:
03 apr. 2006
Ach een High Five volstaat: klik

En anders kijken ze alleen maar even waar het geluid vandaan komt: klik
ootje wijzigde dit bericht op dinsdag 25 november 2008 19:40 (42%)
Oudebrikken Landmark Rallye : Mattheüs 7; Vers7

verbannen gebruiker

Reg. datum:
08 mrt. 2006
quote:
Prodigital schreef op 22 november 2008 @ 00:54:
hey guys, ik weet dat dit waarschijnlijk al heel vaak besproken is, maar mijn geval is wat anders dan een weekje scheuren in de Eiffel.
Ik zou namelijk in februari mijn stage gaan doen in Duitsland, waarschijnlijk in Hannover, mogelijk Frankfurt. Ik kan UITERAARD NIET zonder mijn bike, dus die gaat mee. Nu zit daar een niet-gekeurde, open (gedempte wel) Termignoni op. Niet associaal luid, wel dikke pret, dus kzou het jammer vinden moest ik die daar moeten missen. Vraag me af wat ik best zou doen dan; niets van aantrekken (doubt it), demper in stoppen (fixt de E-keur niet) of originele uitlaat (:()?

wat is het verschil met de vragen over een weekje scheuren in de Eiffel?
M.a.w. je weet het antwoord al, maar je hoopt dat er omdat er nu geen Eiffel als doel staat, dat iedereen roept:
"Nee joh, gewoon doen. Alleen in de Eiffel is het strafbaar. In de rest van Duisterland mag het wettelijk gewoon..."
'Het leven is een toneelstuk, niet de lengte maar de opvoering is van belang' (Arckira)

Reg. datum:
12 jun. 2005
quote:
Prof_weetnikskunde schreef op 23 november 2008 @ 11:54:

[...]

:^ per 1 juni of juli 2008

25,- boete...

zo, en nou zeg ik niets meer :/

Hoe weet je dit zo zeker... Oftewel waar kan ik dat vinden? We gaan volgend jaar met 17 suzuki's tl1000 naar duitsland. Nagenoeg niemand heeft hier een orginele demper onder zitten...
My ex-project TL1000s '97

My ex-custombuild TL1000s '00

GSX1340BK Z750R '11

Niemand is heilig

Reg. datum:
09 aug. 2006
Oplossing:

Originele demper meenemen in je rugzakkie. Wordt je aangehouden? Dempertje vervangen, en verder tuffen.

Wunderbar!
Met een sarcastische ondertoon tegen de hypocriete maatschappij
Qua Patet Orbis

"No risk no Fun"

Reg. datum:
28 jun. 2005
yeah right :/

weet iemand hier of een two brothers met zo'n power tip ook gezien word als een uitlaat met db-killer...

er zit geen e-keur in dat weet ik maar wel met zo'n powertip een db-killer toch... :X
R & R

Reg. datum:
27 dec. 2006
Beste mensen,

ook al is het een oud onderwerp, wil ik hier toch even op ingaan.
aangezien ik dit namelijk tot in de diepste treuren heb uitgezocht.
sterker nog ik heb van het weekend met 6 duitse politie agenten gezeten van cadet tot luitenant.
en de vork zit zo in de steel.

sinds 1-3-2007 is de wet aangepast omtrent dit euvel.
voor het voeren van een uitlaat zonder eu-markering kost je 25 eurie
voor het voeren van een uitlaat zonder db-killers kost je 25 eurie
mocht je dus aangehouden worden met beide kost dit je sowieso al 50 eurie.
daarnaast is het zo dat als je aangehouden bent de agent je mag laten rijden (gebeurt meestal ook) maar mochten ze vinden dat het geluid veel te hoog is, moeten ze een een geluidstest doen en kom je dan hoger dan 25 db boven wat jouw motor officeel qua db mag hebben, mogen ze je verbieden om verder te rijden.

in mijn geval zou dit er zo uit zien;

honda vtr 1000f firestorm - officieel 98 db
met open termi`s - 120 db
120-98=22 dus net niet teveel maar zeker genoeg voor een meeting.

zou je nu dus zeg 98 db mogen voeren en je voert =/- 110 db
is er niks aan de hand.

maar volgens de duitse agenten, zijn ze tegenwoordig wat makkelijker met deze regels aangezien ze vinden dat het geluid mensenlevens redt.
maar mocht je raar gaan gedragen binnen in dorpen/steden dan weet je zeker dat ze op je letten.
ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft, mij heeft het iig een hoop duidelijk gemaakt.

Niemand is heilig

Reg. datum:
09 aug. 2006
quote:
Pretorian schreef op 17 maart 2009 @ 15:02:
Beste mensen,

sterker nog ik heb van het weekend met 6 duitse politie agenten gezeten van cadet tot luitenant.

daarnaast is het zo dat als je aangehouden bent de agent je mag laten rijden (gebeurt meestal ook) maar mochten ze vinden dat het geluid veel te hoog is, moeten ze een een geluidstest doen en kom je dan hoger dan 25 db boven wat jouw motor officeel qua db mag hebben, mogen ze je verbieden om verder te rijden.

is er niks aan de hand.

maar volgens de duitse agenten, zijn ze tegenwoordig wat makkelijker met deze regels aangezien ze vinden dat het geluid mensenlevens redt.
maar mocht je raar gaan gedragen binnen in dorpen/steden dan weet je zeker dat ze op je letten.
ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft, mij heeft het iig een hoop duidelijk gemaakt.

Klinkt goed. *D
Met een sarcastische ondertoon tegen de hypocriete maatschappij
Qua Patet Orbis

Triumph Daytona 675

Reg. datum:
13 mei. 2008
quote:
Pretorian schreef op 17 maart 2009 @ 15:02:
Beste mensen,

is er niks aan de hand.

Dit heb ik al een keer of 5 verkondigd maar dat werd niet nooit aangenomen :z

Overigens is het 1x25,- ook al heb je geen e keur en geen db killer.

Misschien dat ze je 50,- geven als je vervelend bent en hard door een dorp bent gevlogen ofzo. :?

En dat je niet meer mag rijden zoals dat filmpje van de eifel is al zo gedateerd als mijn over over over grootmoeder. Nederlandse motoren hoeven immers niet aan de Duitse TUFF te voldoen.

Viel spass am razen :] :W

Reg. datum:
28 mei. 2004
http://www.youtube.com/wa...p;hl=nl&v=Kvwl4kl7sxI

Dit filmpje is gemaakt op de plek waar ik ook op een Duc aan de kant werd gezet.
"Es tut mir leit, sie haben nicht zu schnel gefahren, aber ihre College doch. 20 kmh, es ist hier 50 erlaubt in die Kurve, weil es so viele Unfalle gibt.
Leider mussen wir Sie einn Bussgeld von 20E auflegen"
We keken elkaar aan en dachten:" snel betalen, 20E voor 20 kmh is een koopje"
Na afhandeling zijn we beiden rustig met de open Termi's (1098 en 749, veel herrie) weer weggereden en nergens last van.
Hangt er vanaf hoe je je gedraagt ook denk ik.
Street 1198, track 996, woonkamer Pantah 600

Reg. datum:
09 feb. 2009
Ik heb maandag ook weer zeer oplettend gereden met mijn VFR met open Laser deeptone....Zit dan wel een DB killer in, maar op de aansluiting bij de collector staat: For racing use only.

2 keer Polizei tegen gekomen, niet aan de kant gezet.

Ben blij als binnenkort mijn Remus Revolution MET Ekeur erop zit :)

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True