Runner Piaggio 125cc LC 2 Takt Afstelprobleem

Lecson

MF'er
14 mrt 2006
181
0
Nederland
Hallo

Ik heb een Runner 125cc lc 2takt gekocht.
Alleen heb ik nog al wat problemen met het optrek en door trek.

Compressie is zeer zeker goed want als je doet kicken valt de scooter bijna om
Ik heb de V snaar gecheckt en die is heel erg versleten. binnenkort komt er een nieuwe in.

Ten eerste trekt die heel slecht op tot 30 ongv. daarna pakt die um pas goed.
Ik zag dat er een nieuwe witte drukveer in zat en verder sproeier 90 in std mikuni carb 20,5mm.
Ik denk dat de sproeier ook wat te klein is, want als ik de lucht schoef 1,5 2 slagen opendraai dan kan ik bijna geen gas geven en valt die uit, en maakt zachtjes een bwaaoop geluid.

Wie kan mij helpen met deze problemen??
en zou een erg versleten v snaar invloed op optrekken doortrekken en snelheid hebben??
 
Hallo

Ik heb een Runner 125cc lc 2takt gekocht.
Alleen heb ik nog al wat problemen met het optrek en door trek.

Compressie is zeer zeker goed want als je doet kicken valt de scooter bijna om
Ik heb de V snaar gecheckt en die is heel erg versleten. binnenkort komt er een nieuwe in.

Ten eerste trekt die heel slecht op tot 30 ongv. daarna pakt die um pas goed.
Ik zag dat er een nieuwe witte drukveer in zat en verder sproeier 90 in std mikuni carb 20,5mm.
Ik denk dat de sproeier ook wat te klein is, want als ik de lucht schoef 1,5 2 slagen opendraai dan kan ik bijna geen gas geven en valt die uit, en maakt zachtjes een bwaaoop geluid.

Wie kan mij helpen met deze problemen??
en zou een erg versleten v snaar invloed op optrekken doortrekken en snelheid hebben??
Oei,een beetje een gare bak of niet :?
De snaar moet in goede conditie zijn,zekers vervangen!!!,en de witte drukveer hoort volgens mij bij een Malossi (voorste)koppeling,en werkt niet alleen,dus controleren of de voorste ook een Malossi is.
En een 90 sproeier is aan de grote kant voor de 125,en niet te klein,de luchtschroef gewoon 1 slag open laten staan dan.
Maak eerst de boel maar weer fris,en ga dan aan de carburateur zitten!!
Gr Mike
 
Belangrijk is wel om te weten of ie teveel luctht krijgt zoals jij denkt, of dat'ie verzuipt zoals Mike denkt. Ik zou effe de bougie checken en dan pas gaan afstellen.

Alleen een Malossi witte drukveer in de koppeling betekent niet dat je per sé een malossi vario moet hebben. Die drukveer werkt prima zónder. Maar bij een Malossi vario wordt een witte Malossi drukveer meegeleverd, dus de kans is aanwezig dat je een Malossi vario hebt.

Dat de scooter pas vanaf 30km goed oppakt, kan ofwel komen door het slippen van de koppeling, ofwel door het slippen van de V-snaar (goeie kans als de jouwe zo versleten is). maar ik denk dat het ligt aan de trekveertjes in de koppeling. Als je de V-snaar hebt vervangen en hij pakt nog steeds slecht op vanaf stilstand, zou ik wat sterkere (of gewoon nieuwe) trekveertjes monteren.

Ach, de scooter hoeft geen gare bak te zijn, klinkt meer als een beetje achterstalling onderhoud.

Succes!

Karl
 
Hallo

Ik heb een Runner 125cc lc 2takt gekocht.
Alleen heb ik nog al wat problemen met het optrek en door trek.

Compressie is zeer zeker goed want als je doet kicken valt de scooter bijna om
Ik heb de V snaar gecheckt en die is heel erg versleten. binnenkort komt er een nieuwe in.

Ten eerste trekt die heel slecht op tot 30 ongv. daarna pakt die um pas goed.
Ik zag dat er een nieuwe witte drukveer in zat en verder sproeier 90 in std mikuni carb 20,5mm.
Ik denk dat de sproeier ook wat te klein is, want als ik de lucht schoef 1,5 2 slagen opendraai dan kan ik bijna geen gas geven en valt die uit, en maakt zachtjes een bwaaoop geluid.

Wie kan mij helpen met deze problemen??
en zou een erg versleten v snaar invloed op optrekken doortrekken en snelheid hebben??

Hoe heb je gecheckt of de v-snaar versleten is?
Je sproeier zou ik zelf een 92, hooguit 94 inzetten.

luchtschroef gewoon op 1,5 (std afstelling)

en zorgen dat je een standaart drukveer krijgt.

Maakt de scooter bij het optrekken veel of weinig toeren?
 
Er zit een TGB vario in std dus met 12,5gr mix 10gr
Dat die in het begin slecht optrekt kan aan trekveertjes liggen ja

maar ik denk dat het ook aan carb afstelling licht, want voorheen had een vriend een skipper kleine daar was ook met de carb mee gekloot, er zat een delortho 22mm in maar die trok ook slecht kon ook aan trekveertjes liggen.

zal een malossi vario egt merkbaar zijn of valt het nog al mee??

maar eerst een nieuwe snaar.
 
In mijn standaard Mikuni 20,5 achter de 150cc zit standaard een 82 sproeier,zal voor een 125cc toch niet groter moeten zijn?
Nu in mijn 25mm Dellorto heb ik een 90 sproeier zitten met mijn orginele 150cc.
 
sproeier 90 is voor een runner 180cc
runner 125 heeft een kleinere sproeier
je moet eerst je vsnaar vervangen en dan kan je pas wat gaan veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan