quote:seba$ schreef op 02 december 2008 @ 19:19:
je kan voor het koude weer ook een sheutje benzine door de diesel gooien (max10%) maar dit hoort eigenlijk pas te mogen vanaf ongeveer -20
quote:Pigion schreef op 02 december 2008 @ 19:29:
Om de koude start van een diesel in de wintertijd te verbeteren, waren er vroeger speciale spuitbussen in de handel. Het werkt ook met een klein snuifje ether. De spuitbussen zijn wellicht nog verkrijgbaar bij een dealer in landbouwtractoren.
Pigion
quote:seba$ schreef op 02 december 2008 @ 19:19:
je kan voor het koude weer ook een sheutje benzine door de diesel gooien (max10%) maar dit hoort eigenlijk pas te mogen vanaf ongeveer -20
Dat zit al in de winterdiesel die je tankt; kijk uit want met een beetje teveel benzine er in kan-ie abrupt stilvallen, ik vermoed dat het spul bij over-verhouding niet goed mengt ofzo.quote:seba$ schreef op 02 december 2008 @ 19:19:
quote:Rambabbel schreef op 02 december 2008 @ 18:04:
Heeft zo'n ding iets van een voorgloeivoorziening?
quote:willem1940 schreef op 02 december 2008 @ 19:02:
Je hebt er ppo in gehad; als je pompsysteem niet van het Bosch-type is maar een Lucas-variant dan zal de pomp versnelde slijtage hebben.
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/ppo+pomp+bosch+lucas
quote:sammie schreef op 03 december 2008 @ 14:05:
[...]
nee, vandaar het hete water bad. misschien een idee om in te bouwen, maar dan heb ik denk ik wel meer vermogen nodig dan het 4AH accu'tje?
Zo'n gloeiplug moet wel aan te komen zijn..(als het in de kop past, geen idee hoe groot deze dingen zijn en hoe de kop aan de binnenzijder er uit ziet..)
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3