avd lessen op shadow?

*Jet*

MF veteraan
9 aug 2008
19.400
0
Lelystad
hoi, even een vraagje aan de chopperrijders hier.

ik ben gisteren geslaagd voor mijn avb en heb vandaag mijn eerste les van twee uur op de weg (avd) gehad. mijn lesmotor is een honda cbf600.
met het oefenen voor avb heb ik geen last gehad met rijden, omdat je niet aldoor achter elkaar door rijdt, maar met pauzes.
ik krijg nu dus met lange stukken rijden heel erg last van dooie vingers en ik vraag me dan ook nu af of het handig is met mijn eigen shadow (andere houding) verder te lessen.
ik ben ooit geopereerd aan een nekhernia en heb daardoor ook deze klachten.
wie heeft advies of ervaring?

alvast bedankt voor de reaktie
mariette
 
hoi, even een vraagje aan de chopperrijders hier.

ik ben gisteren geslaagd voor mijn avb en heb vandaag mijn eerste les van twee uur op de weg (avd) gehad. mijn lesmotor is een honda cbf600.
met het oefenen voor avb heb ik geen last gehad met rijden, omdat je niet aldoor achter elkaar door rijdt, maar met pauzes.
ik krijg nu dus met lange stukken rijden heel erg last van dooie vingers en ik vraag me dan ook nu af of het handig is met mijn eigen shadow (andere houding) verder te lessen.
ik ben ooit geopereerd aan een nekhernia en heb daardoor ook deze klachten.
wie heeft advies of ervaring?

alvast bedankt voor de reaktie
mariette
dooie vingers heb ik ook wel eens.. dan houd je je stuur te krampachtig vast en/of steun je te veel op je polsen waardoor je een zenuw afknelt..

succes ennieweej *O*
 
Laatst bewerkt:
nee, daar komt het niet door, de klachten komen puur uit mijn nek, en het leunen op je armen , wat je bij een chopper dus niet hebt.
 
Ja, je zou het kunnen proberen of dat helpt. Moet je wel even goed kijken of dat verzekeringstechnisch mogelijk is. Is afhankelijk van verzekeraar, en hoe veel geld je aan een verzekering wil uitgeven. Maar in principe moet het kunnen. Verder zou ik me af vragen of het inderdaad aan je medische problemen (mag ik dat zo noemen?) ligt. Dooie vingers is iets wat (bijna) iedere motorrijder ervaart als de temperaturen zijn zoals ze nu zijn, behalve mensen met handvatverwarming, en het komt ook door het trillen van het stuur. Door het trillen van je motorblok en van je voorwiel, trillen je handvatten namelijk, en dat stimuleert je bloedstroom ook niet bepaald. Zelf rij ik een Dragstar xvs1100, en heb er ook last van. Zelfs zomers (als ik langer rij als b.v. 2 uur, en dat ligt niet aan houding of kou, maar puur door trillingen. Kou bespoedigd het proces van levende naar dooie vingers natuurlijk wel. (bij twee graden heb ik ook dooie vingers na 10 min., maar daar word je hard van...)

succes ermee
 
hoi,
ik heb de knoop doorgehakt, ik ga het gewoon een keer proberen.
ik kan altijd weer terugstappen op de lesmotor
de L zit er al op en de motor is tijdelijk verzekerd als lesmotor.
Dinsdag ga ik het proberen. :Y
groetjes mariette
 
Laatst bewerkt:
hoi,
ik heb de knoop doorgehakt, ik ga het gewoon een keer proberen.
ik kan altijd weer terugstappen op de lesmotor
de L zit er al op en de motor is tijdelijk verzekerd als lesmotor.
Dinsdag ga ik het proberen. :Y
groetjes mariette

Er staat mij bij dat je AVB en AVD motor dezelfde moeten zijn of bedoelden ze het aantal KW? Had zoiets vaags opgevangen uit een gesprek tussen een instructeur en een leerling.
 
nee hoor, ik heb het met de rijschool overlegd en het is geen enkel probleem, hoogstens misschien het geluid van mijn motor _O- , maar dat gaan we uitproberen.
 
moet je maar tegen je instructeur zeggen: Loud pipes saves lives....
 
lol,
ik heb in ieder geval onderweg geen last van gezeur, ik hoor haar waarschijnlijk toch niet, :)
 
hoi,
ik heb de knoop doorgehakt, ik ga het gewoon een keer proberen.
ik kan altijd weer terugstappen op de lesmotor
de L zit er al op en de motor is tijdelijk verzekerd als lesmotor.
Dinsdag ga ik het proberen. :Y
groetjes mariette

Nou heel veel succes ermee dan :Y
Ps de laatste keer dat ik leste was het 2, 5 graad en had zomerhandschoenen aan! Ik heb 10 minuten mijn handen tegen het blok gehouden voor ik weer terug naar huis kon rijden.
 
dikkere handvaten en niet te strakke handschoenen hebben bij mij een stuk geholpen.
En idd erop letten dat je niet te hard knijpt.
Kan niet zeggen dat het door het trillen komt, heb behalve een shadow een yamaha sr500 en die trilt een stuk meer maar heb ik niet meer last van dooie vingers.
Wel hoe kouder hoe erger/vlugger.
 
Nee nog niet, we hadden er al een L opgezet en hem als lesmotor verzekerd, was er helemaal klaar voor.
ging eerst nog even proefrijden :$ en toen kwam ik er achter dat als ik veel moet schakelen de koppelingshandel iets te ver weg staat. pffffff '(
dus nu hebben we een andere besteld en daar is nu het wachten op...helaas,,,
ik hoop de volgende les beter.
groetjes Jet
 
nou, woensdag gaat het gebeuren hoor,,,lessen op de shadow.
nieuwe handels voor de rem en koppeling en de koppeling anders afgesteld, nu rijdt het perfect,, :]
 
nou, het is gelukt hoor,,ik heb maar liefst 2 uur achter elkaar gereden, met een kleine rookpauze *:)
en ,,,,ik heb nergens last van gehad,,,geen dode vingers , helemaal niks,,wat een verademing..
zo blij als een klein kind *O*
moet alleen dat zware ding nog iets beter in bedwang houden, maar verder gaat het perfect..
groetjes en een hele fijn jaarwisseling voor iedereen.

groetjes mariette en andre :]
 
Helemaal goed hoor!
Succes met je lessen en hopelijk heb je nu gauw een extra stempeltje op je roze...eh...pasje!
Fijne jaarwisseling!
 
als je bij een naked al problemen hebt met stuur vasthouden (je leunt helemaal niet met een stuur) dan wil ik je niet zien rijden met clipons :). maar goed, je mag met je eigen motor lessen mits er een L boord op hangt, spiegels en richtingaanwijzers heeft en 100km/h kan halen. probeem is hoe je de motor naar de rijschool rijdt!
 
Laatst bewerkt:
als je bij een naked al problemen hebt met stuur vasthouden (je leunt helemaal niet met een stuur) dan wil ik je niet zien rijden met clipons :). maar goed, je mag met je eigen motor lessen mits er een L boord op hangt, spiegels en richtingaanwijzers heeft en 100km/h kan halen. probeem is hoe je de motor naar de rijschool rijdt!

Als ik op de lesmotor rijd dan leun ik wel degelijk op het stuur, het is een cbf600.
Gelukkig heb ik op mijn shadow nergens last van, dus rijd ik daar nu lekker op, daar heb ik hem ook voor gekocht,, en deze voldoet verder aan alle eisen, dus ik zie jouw probleem niet zo :?

groetjes Mariette
 
rustig aan joh, ik heb geen probleem. en ik ken de cbf600 wel. wat vind je leunen op het stuur? ooit clip-ons geprobeerd? dat is leunen! maar een stuur, een beetje vasthouden!
 
ik hoef niet met clip-ons te rijden en dat zal waarschijnlijk ook nooit gaan met mijn nek en armen, maar ik begrijp niet waarom je het daar steeds over hebt?
maarre prettige jaarwisseling en ,,,
groetjes van mariette
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ik ben vandaag geslaagd, op mijn eigen shadow, in 1 keer
*O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan