Heidenau Snowtex

Klickstart

MF veteraan
21 aug 2003
5.058
36
Tongeren (Limburg, BE)
Ze zijn binnen *O*

Heidenau K60 Snowtex :9

dsc01511at3.jpg


Al iemand deze uitgeprobeerd of ga ik straks de eerste zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik had hiervoor reeds de gewone K60, heel tevreden, ben benieuwd of ik veel verschil ga merken. Ik het weekend gooi ik ze erop.
 
Laatst bewerkt:
Je bent niet de eerste.....
Ik heb ze enkel weken gelden ook al geleverd aan een klant, maar aangezien we nog geen sneeuw gehad hebben weten we nog niet hoe ze gaan bevallen.....
 
full


Ik ben er erg tevreden over, zowel on als offroad. Van het weekend heb ik nog 260 km door zuidLimburg gereden over natte en modderige wegen maar ze geven geen krimp. Ik heb ze nu een 1500 km eronder liggen en geen spoor van slijtage.

Echt een aanrader en voor het geld hoef je het niet te laten. Ik moest iets van €125 voor een set betalen.
 
Haha, zo ziet de mijne er nu ook uit. Zondag ook een flink stuk onverhard gegaan in Zuid Limburg met de gewone K60 op KLE500.
Ik heb nog maar twee keer in de sneeuw gereden en toen één keer op mijn plaat gegaan. Was met Enduro 3 van Metzeler. Sneeuw zullen we nog wel krijgen, anders rijd ik er wel eens heen, Ardennen zijn hier vlakbij.
 
Ik heb net een buikgriepje achter de rug. Erg leuk als je dochter naar het kinderdagverblijf gaat..... het is daar net een virus kweekvijver.
 
Echt een aanrader en voor het geld hoef je het niet te laten. Ik moest iets van €125 voor een set betalen.

voor K60 Snowtex? op de Hocopartsite staat 251 euro voor een set?!

ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de K60 (snowtex). heb nu een XT550 en voor die 21 en 18"is nog geen snowtex te koop.
weet iemand in de buurt van amsterdam een dealer?
 
Je hoort idd goede berichten over deze band (nu ook voor zwaardere all-road motoren), alleen toch ook dat ie snel slijt...
 
weet iemand in de buurt van amsterdam een dealer?

Ik heb ze besteld en laten monteren bij http://katmotoren.nl in Noordwijkerhout. Dat is niet zover bij Amsterdam vandaan.

De Snowtex zit nu op mijn XT660Z Tenere, vorig seizoen had ik ze op een Transalp 650. Ik ben er heel enthousiast over. Ook zonder sneeuw heb je een duidelijke verbetering t.o.v. een gewone band. Je hebt bijna direct bij het wegrijden grip (lees: hoeven dus niet eerst 10/15 minuten warm te rijden. Ook merk je dat bij stevig remmen op erg koud asfalt er goede grip is.

Ook is het open profiel van de K60 (gelijk voor gewone en Snowtex versie) erg prettig als er allerlei half ontdooide sneeuwprut op de weg ligt. Ik ben zelf nog nooit door echte sneeuw gereden.
 
Laatst bewerkt:
Deze kerstdagen eindelijk eens fatsoenlijk kunnen testen. Gewone banen in de stad en op het land (vuil en nat) en natuurlijk wat modderige veldwegen. De eerste dag was ik er niet zo gerust in wegens regenweer en die verse siliconenlaag, maar er is niks geks gebeurd... Gisteren en vandaag was het droog weer en heb ik eerst een km. of 50 gereden alvorens de vuiligheid in te gaan. Aan de maaskant tussen Maastricht en Maaseik heb je vele kleine hobbelige smodderwegjes en overal ging alles goed, ook onverhard. Alweer een tevreden gebruiker van Heidenau :]
Waar ik ze gekocht heb: http://www.motorradreifenonline.biz/shop/
Voor mijn setje was ik 131 € kwijt, verzendignskosten inbegrepen. Ze waren heel snel hier.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze bij novarota.nl gekocht. Ze staan niet op hun website. Jemoet gewoon even bellen. Ik heb ook iets van €130 betaald. Zo meteen ga ik ook weer een stuk rijden. Heerlijk met dit weer. Handvatverwarming aan en gaan.
 
ik heb ze bij novarota.nl gekocht. Ze staan niet op hun website. Jemoet gewoon even bellen. Ik heb ook iets van €130 betaald. Zo meteen ga ik ook weer een stuk rijden. Heerlijk met dit weer. Handvatverwarming aan en gaan.

Maar een pilot road doet het nu ook nog gewoon prima,waarin verschilthet gevoel bij jullie dan tov zomerbanden?
Of wachten jullie echt op sneeuw?
 
Maar een pilot road doet het nu ook nog gewoon prima,waarin verschilthet gevoel bij jullie dan tov zomerbanden?
Of wachten jullie echt op sneeuw?
Zomerbanden doen het onder de auto nu ook....

Dat 'snow'tex niet te letterlijk nemen, dit zijn gewoon winterbanden.
Voor sneeuw (en ijs) zijn er andere banden.
Volgend seizoen ga ik ze ook eens proberen, de Anakees doen het nu opzich prima maar toch.
 
Maar een pilot road doet het nu ook nog gewoon prima,waarin verschilthet gevoel bij jullie dan tov zomerbanden?
Of wachten jullie echt op sneeuw?
Het verschil is meer grip bij lage temperaturen.
De Pilot Road is trouwens straks niet meer de beste straatband voor jouw GS. Je kan dan veel beter de Dunlop Roadsmart nemen (de voorband voor jouw motor komt er aan), deze is veel stabieler dan de MPR..... Daarnaast stuurt hij neutraler (MPR valt iets de bocht in). Verder heeft met name de voorband veel meer grip waardoor de remafstand ingekort wordt. De prijs is vergelijkbaar........
 
Het verschil is meer grip bij lage temperaturen.
De Pilot Road is trouwens straks niet meer de beste straatband voor jouw GS. Je kan dan veel beter de Dunlop Roadsmart nemen (de voorband voor jouw motor komt er aan), deze is veel stabieler dan de MPR..... Daarnaast stuurt hij neutraler (MPR valt iets de bocht in). Verder heeft met name de voorband veel meer grip waardoor de remafstand ingekort wordt. De prijs is vergelijkbaar........

Het gaat hier om Heidenau,maar toch even een reactie;

Ik heb Pilot Roads omdat ze erg goed zijn in regen en snel remdruk overbrengen op asfalt.
Stabiliteit heb ik genoeg maar is wellicht beinvloedbaar hoe je een GS afstelt qua vering?

m.a.w.:

Ik ben nog niet over het obstakel heen dat Dunlop beter zou zijn dan de Roads ;)
 
Het gaat hier om Heidenau,maar toch even een reactie;
Ik heb Pilot Roads omdat ze erg goed zijn in regen en snel remdruk overbrengen op asfalt.
Stabiliteit heb ik genoeg maar is wellicht beinvloedbaar hoe je een GS afstelt qua vering?
m.a.w.: Ik ben nog niet over het obstakel heen dat Dunlop beter zou zijn dan de Roads ;)

Geeft niet, vele anderen (naar volle tevredenheid) wel.... (op andere motoren).
Ik heb het niet over de stabiliteit van de motor, maar de stabiliteit van het karkas van de band. Die is groter bij de Dunlop. Sommige motoren profiteren daar beter van dan anderen, en sommige rijders zijn er gevoeliger voor dan anderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan